Hvornår er man en dårlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.642 visninger
21 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2018

Anonym trådstarter

Og findes der overhovedet dårlige mødre, eller gør alle mødre det de bedst kan for deres børn?

Indimellem føler jeg mig selv som en dårlig mor, hvis jeg råber af mine børn eller ikke kan mønstre overskud til at være nærværende og “supermom” gennem en hel dag. Rationelt set kan jeg godt se at det ikke gør mig til en dårlig mor, sådan overordnet, men følelsen er alligevel bare så nagende. 

Hvad tænker I? Hvornår er man en dårlig mor i jeres optik? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2018

Loa

Tror der er riiiiiiiigtig mange der har det ligesom dig....

I min verden er man en dårlig mor hvis man ikke sørger for mad, tøj og bolig til sit barn. Hvis man ikke giver barnet omsorg og kærlighed og trøst.

Det andet du skriver er i min verden, ikke i nærheden af at være en dårlig mor.

Anmeld Citér

7. februar 2018

HvidSne

Jeg kender det så godt. Jeg stiller skyhøje krav til mig selv som mor, meget højere krav end jeg stiller til andre. Ofte er jeg nødt til at spørge mig selv, "ville jeg synes, en anden kvinde var en dårlig mor, hvis hun gjorde det her?" før jeg kan se, at jeg gør det okay.

Selvfølgelig findes der dårlige mødre. Men jeg tror, vi alt for ofte tvivler på vores egne evner, bare fordi vi ikke er perfekte.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Man er en dårlig mor hvis man størstedelen af tiden ikke kan rumme sit barn eller varetage dets tarv. 

Altså at man størstedelen af tiden ikke gør hvad der er bedst for ens barn. Om det er trøst, give tryghed, opfylde de basale behov for mad og drikke, socialt samvær osv osv osv. 

Der er laaaang vej til at blive en dårlig mor hvis ens eneste problem er at man taber hovedet lidt af og til når det spidser til. ❤️Bare rolig  

Anmeld Citér

7. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Der findes ingen perfekte mødre. Det gør der ikke. Alle kommer til at råbe, miste overskuddet eller andet overfor deres børn. Ingen er overskudsmødre konstant. Det vigtigste er, at man lære af sine fejl og så ikke gør det igen. Ingen er perfekte - Man gør sit bedste, og lærer af sine fejl - det er da et vigtigt udgangspunkt at lære sine børn. 

En dissideret dårlig mor er i mine øjne en mor der ikke magter at sætte sine børns behov før sine egne. En der ikke formår at give sit barn mad før hende selv hvis man stod med valget eller en der ikke giver sit barn kærlighed men bare er ligeglad med barnets trivsel og velvære. Og så er der naturligvis dem der slår, misbruger osv børn - de fortjener slet ikke titlen mor. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Soonmom

Man er en dårlig mor hvis man ikke magter at varertage sit/sine børns basale fysiske og psykiske behov 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Og findes der overhovedet dårlige mødre, eller gør alle mødre det de bedst kan for deres børn?

Indimellem føler jeg mig selv som en dårlig mor, hvis jeg råber af mine børn eller ikke kan mønstre overskud til at være nærværende og “supermom” gennem en hel dag. Rationelt set kan jeg godt se at det ikke gør mig til en dårlig mor, sådan overordnet, men følelsen er alligevel bare så nagende. 

Findes der overhovedet dårlige mødre? 

Bestemt! En dårlig mor er i min optik en mor der gang på gang ikke formår at sætte egne behov efter sine børns. En mor der ikke formår at yde omsorg for sine børn, og opfylde deres basale behov.

Er man en dårlig mor, fordi man indimellem råber af sine børn eller ikke er en supermom hele tiden?

Bestemt ikke! Mødre er også mennesker , og med følger både et stort og et ikke stort overskud. Hvis man som mor godt ved når man "har klokket" i det, og formår at gøre det anderledes en anden gang, og husker at sige undskyld når det er påkrævet, så er man i min verden en god mor.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Flomama

Dårlige mødre' 

Brønderslev moren 

Tønder moren 

Hende der slog sit barn ihjel I USA for at straffe faren

Breviks mor (psykisk vold) 

Omsorgs svigt 

Incest 

Vold 

Neglishering

Anmeld Citér

7. februar 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Ja der findes dårlige mødte.

Der findes elendige egoistiske ondskabsfuld e mødre der aldrig burde have fået børn.

Man er i den kategori når man ikke kan tilsidesææe egne behov selv om man kan se ens bærn lider.

Når man ikke opfylder de basale behov og når man bevist skader sit barn fysisk og psykisk.

Min mor er i den kategori og man behøver bare at Google så dukker der alt for mange eksempler op på dårlige mødre og fædre der burde have været sterile så de aldrig fik sat børn o verden.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Ja der findes dårlige mødte.

Der findes elendige egoistiske ondskabsfuld e mødre der aldrig burde have fået børn.

Man er i den kategori når man ikke kan tilsidesææe egne behov selv om man kan se ens bærn lider.

Når man ikke opfylder de basale behov og når man bevist skader sit barn fysisk og psykisk.

Min mor er i den kategori og man behøver bare at Google så dukker der alt for mange eksempler op på dårlige mødre og fædre der burde have været sterile så de aldrig fik sat børn o verden.

Enig, men vel også, hvis man ubevidst skader sit barn fysisk og psykisk. Fx hvis man af gode grunde - det kunne være en udviklingshæmmet eller meget psykisk syg person - ikke er i stand til at se/forstå, at man volder sit barn skade. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.