Hvor er du godt nok irreterende.
Jeg skriver intet om at de får boligstøtte fordi de er enlige, blot at de fleste enlige jeg kender får og det er jo nok pga de kun har en indtænkt. Så NEJ det er IKKE fordi de er enlig, men det spiller nu en hvis rolle, når boligstøtte bliver beregnet ud fra husstands-indkomst og derved er det rimlig relevant at der kun er EN der tjener penge fremfor TO.
Du kan da sagtens regne børnepenge fra far med som indkomst, især hvis man får 1200!
(jeg har ikke tjekket hvor meget det er ) - Vi har sat 500 kr af om måneden til begge børn
Og når du er enlig og derved har lavere indkomst, vil du også få friplads osv. til barnet, så jo det kan da i høj grad betale sig at være enlig
Du må meget gerne synes jeg er irriterende - men du siger enlige får i hoved og røv, og jeg må så pointere at nej en familie med den og den indkomst får så hvad du kalder i hoved og røv.
Selvsagt er der større sandsynlighed for en enlig tjener mindre end et par, og dermed også er berettiget til mere støtte - det er vel fair, skulle det være sådan at en enlig kun skulle få den halve støtte fordi de er enlige? Eller skal de have en anden udregningsmodel fordi de er enlige?
Jeg kan slet ikke se din logik i, at en enlig skal medregne børnepenge betalt af far og jeg som lever i et ægteskab ikke skal medregne hvad manden bidrager til den fælles husholdning - jeg bruger ikke kun 500 kroner om måneden til at mine børn går i institution, får mad, bruger vand elektricitet, går til fodbold, er med til klassearrangementer, fredagsslik og hvad ved jeg - er ret sikker på både min mand og jeg ligger mere end 1200 kroner hver om måneden pr barn i gennemsnit når alt medregnes (bare en flyverdragt).
Og vi bliver aldrig aldrig enige - en af mine gode kollegaer er enlig mor til 3 børn præcis som jeg eneste forskel er jeg ikke er enlig - hun får måske endda lidt mere i løn end mig da hun har højere anciennitet og hendes familie har ikke lige så mange penge at gøre godt med hver måned som vi har her hjemme, også selvom hun får børnetilskud, boligsikring osv. Det eneste sted hvor det har kunne "betale" sig er, at hun har haft råd til at sende på efterskole og det har vi ikke.
Dine argumenter minder mig så meget om da jeg sad ung og grøn på gymnasiet og argumenterede med en der påstod at familien der boede i 5 millioner villaen ikke havde flere penge end dem der boede i campingvogn året rundt. For fordi de havde flere faste udgifter, så ville de have samme rådighedsbeløb hver måned - han forstod på ingen måde at den familie jo så også lige havde et hus til 5 millioner og kunne vælge at sidde med mindre faste udgifter og på den måde have et større rådighedsbeløb. På samme måde kan du åbenbart ikke forstå at den enlige får mere tilskud end parret alene af den grund at den enlige har mindre midler til at betale sine faste udgifter end parret, dvs. det kan ikke betale sig at være enlig - og ja så kan vi så tale om SU og kontanthjælpsmodtagere, men det er ikke flertallet der er det.