Kan jeg tillade mig at melde fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2018

hautecouture

Jeg var da klart taget afsted. (Havde dog bare indtastet restaurantens adresse i enten bilens eller telefonens gps for at finde vej og dermed ikke være klar over kontrolrapporter) - men på trods af (tidligere) dårlige kontrolrapporter, så ville jeg da stole på, at min mor kunne finde ud af at vælge et godt spisested. Kunne ikke drømme om, at ringe hende op og brokke mig over nogle gamle rapporter, som der, tydeligvis, er rettet op på igen. Kan godt forstå hvis din mor blev skuffet. Og så skal I køre 45 minutter hver vej? Er det ikke ligegyldigt? Hvis din mor boede 45 minutter væk og inviterede på aftensmad, havde du så også sagt nej pga transporttid? Hvis ungerne bliver sultne, så stik dem en snack på vejen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2018

Anonym

Læg de dårlige anmeldelser bag dig og spis det du tænker der er sikkert nok. Man kan blive skør af at læse sådanne rapporter.

Jeg er uddannet indenfor faget - og har delvist været med til at udfærdige kontrolrapporter og jeg kan love dig for, at hvis jeg skulle hænge mig alle de ting jeg ser, så ville jeg ikke kunne spise andre steder end hos mig selv, med mig selv som kok. 

Hvis du er inviteret hjem til nogle at spise, aner du ikke hvordan de har håndteret fødevarerne, hvor længe de har kørt rundt med dem i en lummer bil eller om de har husket at vaske hænder eller skylle salaten - og sådan kan man blive ved. 

Jeg er nødt til at tage skyklappere på når jeg er ude, for ellers ville jeg slet ikke kunne spise noget mad. 

Og der skal altså virkelig dårlig hygiejne og ringe vilkår til at lægge et helt selskab ned. Det er hørt mange gange ja, men det er ikke noget der sker på dagsbasis. 

Hvis du kan spise take away eller buffet et sted - kan du også spise det på den restaurant. 

Nyd det med din familie og prøv at lade være med at lade de dårlige anmeldelser overskygge hyggen. 

Og hvis de sidste to rapporter ser ok ud, er de nok stille og roligt ved at få styr på den manglende hygiejne. 

Anmeld Citér

3. februar 2018

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Vi er inviteret ud at spise, da min søster har fødselsdag. Min mor har valgt restauranten, og det er en hun har snakket om ved flere lejligheder og de har besøgt ofte. Vi har for længe siden sagt ja til at tage med.

I dag får jeg så adressen og går på nettet for at finde restauranten. Og det vælter frem med dårlige anmeldelser og artikler om manglende hygiejne. Har fundet kontrolrapporter for den seneste år og to af dem er endt i politianmeldelse på grund af dårlig hygiejne, forkert opbevaring af mad osv. De to seneste er dog i orden med kun anmærkninger af bagateller.

Jeg har virkelig ikke lyst til at spise på den restaurant. Og da slet ikke at køre en 45 min. Tur for det. Der ligger massere af identiske restauranter og vi kører forbi adskillige på vejen. Jeg har ikke lyst til at risikere at hele familien ligger syge hele weekenden.

Har kontaktet min mor og informeret om min opdagelse, men hun holder på at de aldrig har oplevet problemer. hun virkede faktisk fornærmet over min skepsis ved det. 

Min mand mener vi skal melde afbud, men jeg ved bare at min mor vil blive skuffet, fornærmet og alt muligt andet. Og ikke mindst mene at jeg total overdriver. Min søster vil uden tvivl også blive skuffet, selvom vi skal fejre hende igen i næste uge.

Jeg kan virkelig ikke finde ud af om jeg skal melde afbud eller om jeg skal se på de nye kontrolrapporter og så tage chancen. 

Det skal lige tilføjes at min søster er ikke i stand til selv at tage beslutninger (sygdom), så jeg kan ikke kontakte hende. - mine forældre skal kun køre i 20 min, men det er retning væk fra os, derfor bliver vores transport ekstra lang med to små børn i bilen.

Hvad havde I gjort?

45 min er da ingen tid. Jeg kører tit en time for at få gratis mad 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.