Kan jeg tillade mig at melde fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
12 svar
61 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. februar 2018

Anonym trådstarter

Vi er inviteret ud at spise, da min søster har fødselsdag. Min mor har valgt restauranten, og det er en hun har snakket om ved flere lejligheder og de har besøgt ofte. Vi har for længe siden sagt ja til at tage med.

I dag får jeg så adressen og går på nettet for at finde restauranten. Og det vælter frem med dårlige anmeldelser og artikler om manglende hygiejne. Har fundet kontrolrapporter for den seneste år og to af dem er endt i politianmeldelse på grund af dårlig hygiejne, forkert opbevaring af mad osv. De to seneste er dog i orden med kun anmærkninger af bagateller.

Jeg har virkelig ikke lyst til at spise på den restaurant. Og da slet ikke at køre en 45 min. Tur for det. Der ligger massere af identiske restauranter og vi kører forbi adskillige på vejen. Jeg har ikke lyst til at risikere at hele familien ligger syge hele weekenden.

Har kontaktet min mor og informeret om min opdagelse, men hun holder på at de aldrig har oplevet problemer. hun virkede faktisk fornærmet over min skepsis ved det. 

Min mand mener vi skal melde afbud, men jeg ved bare at min mor vil blive skuffet, fornærmet og alt muligt andet. Og ikke mindst mene at jeg total overdriver. Min søster vil uden tvivl også blive skuffet, selvom vi skal fejre hende igen i næste uge.

Jeg kan virkelig ikke finde ud af om jeg skal melde afbud eller om jeg skal se på de nye kontrolrapporter og så tage chancen. 

Det skal lige tilføjes at min søster er ikke i stand til selv at tage beslutninger (sygdom), så jeg kan ikke kontakte hende. - mine forældre skal kun køre i 20 min, men det er retning væk fra os, derfor bliver vores transport ekstra lang med to små børn i bilen.

Hvad havde I gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2018

Raenil

Tag afsted og så spis noget i mener er sikkert - gennemkogte/gennemstegte ting.

Nu er de to seneste rapporter vel også mest relevante.

Undervejs messer i inde i hovedet: Jeg er her ikke for måltidet, jeg er her for min familie.

Anmeld Citér

2. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vi er inviteret ud at spise, da min søster har fødselsdag. Min mor har valgt restauranten, og det er en hun har snakket om ved flere lejligheder og de har besøgt ofte. Vi har for længe siden sagt ja til at tage med.

I dag får jeg så adressen og går på nettet for at finde restauranten. Og det vælter frem med dårlige anmeldelser og artikler om manglende hygiejne. Har fundet kontrolrapporter for den seneste år og to af dem er endt i politianmeldelse på grund af dårlig hygiejne, forkert opbevaring af mad osv. De to seneste er dog i orden med kun anmærkninger af bagateller.

Jeg har virkelig ikke lyst til at spise på den restaurant. Og da slet ikke at køre en 45 min. Tur for det. Der ligger massere af identiske restauranter og vi kører forbi adskillige på vejen. Jeg har ikke lyst til at risikere at hele familien ligger syge hele weekenden.

Har kontaktet min mor og informeret om min opdagelse, men hun holder på at de aldrig har oplevet problemer. hun virkede faktisk fornærmet over min skepsis ved det. 

Min mand mener vi skal melde afbud, men jeg ved bare at min mor vil blive skuffet, fornærmet og alt muligt andet. Og ikke mindst mene at jeg total overdriver. Min søster vil uden tvivl også blive skuffet, selvom vi skal fejre hende igen i næste uge.

Jeg kan virkelig ikke finde ud af om jeg skal melde afbud eller om jeg skal se på de nye kontrolrapporter og så tage chancen. 

Det skal lige tilføjes at min søster er ikke i stand til selv at tage beslutninger (sygdom), så jeg kan ikke kontakte hende. - mine forældre skal kun køre i 20 min, men det er retning væk fra os, derfor bliver vores transport ekstra lang med to små børn i bilen.

Hvad havde I gjort?

Når nu de sidste to kontrolrapporter har været i orden, så var jeg taget afsted.  

Anmeld Citér

2. februar 2018

lineog4

Anonym skriver:

Hvad havde I gjort?

Først havde jeg nok formodentlig aldrig googlet restauranten og slet ikke kontrolrapporten med mindre min mor var en der konstant tog os med uhumske steder. Hvis min mor siger, der er en super god restaurant og hun vil invitere os, så siger jeg ja tak og tjekker ikke efter om hun nu har ret. Så med mindre det er en “normalt” i jeres familie at tjekke restauranter for kontrolrapporter, så forstår jeg egentlig godt hun bliver fornærmet - hun har jo sagt den er god.

Derudover har du jo set de to sidste kun er med anmærkninger, ergo restauranten har taget kritikken til sig og rettet op på forholdene, så der er vel ikke mere risiko for dårlig mave hos dem end hos andre med samme anmærkninger?

Så hvad havde jeg gjort? Taget til min søsters fødselsdag.

Anmeld Citér

2. februar 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Først havde jeg nok formodentlig aldrig googlet restauranten og slet ikke kontrolrapporten med mindre min mor var en der konstant tog os med uhumske steder. Hvis min mor siger, der er en super god restaurant og hun vil invitere os, så siger jeg ja tak og tjekker ikke efter om hun nu har ret. Så med mindre det er en “normalt” i jeres familie at tjekke restauranter for kontrolrapporter, så forstår jeg egentlig godt hun bliver fornærmet - hun har jo sagt den er god.

Derudover har du jo set de to sidste kun er med anmærkninger, ergo restauranten har taget kritikken til sig og rettet op på forholdene, så der er vel ikke mere risiko for dårlig mave hos dem end hos andre med samme anmærkninger?

Så hvad havde jeg gjort? Taget til min søsters fødselsdag.

Nu var det ikke hverken anmeldelser eller kontrolrapporter jeg søgte, men selve restauranten så jeg vidste hvor vi skulle køre hen... det er vel tilladt?? Når der så popper en del resultater op hvor man allerede inden at trykke ind på dem, kan læse negative ting, ja så begynder man da at undersøge det nærmere. Havde jeg ikke fundet kontrolrapporterne, så havde jeg blot vidst at politiet i sommers blev politianmeldt for anden gang, for ikke at overhoved reglerne. Jeg ville kun have vist at x antal personer var blevet syge efter at have spist der osv. Uden kontrol rapporterne havde jeg slet ikke været i tvivl og havde meldt afbud. Kontrolrapporterne var hvad der gjorde mig i tvivl, til deres fordel.

og indrømmet - jeg er nok i forvejen en smule irriteret over at skulle tilbringe 45 min i bil hver vej, for at spise på en restaurant der er præcis magen til en der ligger 5 min. Eller måske til nøds 20 min. Kørsel væk. Især fordi vi normalt spiser en time tidligere end vi skal være der, så jeg vil have to sultne børn på bagsædet...

Anmeld Citér

2. februar 2018

lineog4

Nu var det ikke hverken anmeldelser eller kontrolrapporter jeg søgte, men selve restauranten så jeg vidste hvor vi skulle køre hen... det er vel tilladt?? Når der så popper en del resultater op hvor man allerede inden at trykke ind på dem, kan læse negative ting, ja så begynder man da at undersøge det nærmere. Havde jeg ikke fundet kontrolrapporterne, så havde jeg blot vidst at politiet i sommers blev politianmeldt for anden gang, for ikke at overhoved reglerne. Jeg ville kun have vist at x antal personer var blevet syge efter at have spist der osv. Uden kontrol rapporterne havde jeg slet ikke været i tvivl og havde meldt afbud. Kontrolrapporterne var hvad der gjorde mig i tvivl, til deres fordel.

og indrømmet - jeg er nok i forvejen en smule irriteret over at skulle tilbringe 45 min i bil hver vej, for at spise på en restaurant der er præcis magen til en der ligger 5 min. Eller måske til nøds 20 min. Kørsel væk. Især fordi vi normalt spiser en time tidligere end vi skal være der, så jeg vil have to sultne børn på bagsædet...

Overvejede jeg ikke, for har jeg en adresse så enten går jeg på rejseplanerne hvis jeg skal med det offentlige eller det bliver kodet ind på GPS hvis jeg skal med bil.

Men ærligt, jeg tror ikke om så jeg havde læst tusind dårlige anmeldelser, at jeg ville tage glæden fra min mor.Hvis hun har fundet et sted hun kan lide, et sted hun gerne vil vise mig og invitere mig på, så bider jeg i det sure æble (og det rådne mad) og giver hende den glæde. Og jeg ville med sikkerhed ikke have fortalt min mor, at jeg havde set og læst kvalitetsrapporter, når nu hun var begejstret for stedet - det er jo at underkende hendes evne til at vurdere. 

Og ja det er da møg irriterende at skulle køre en time for at spise, og endda senere end man plejer, men det er sådan livet er. Nogle gange er det fantastisk planlagt i forhold til hvordan man normalt har det og andre gange planlagt helt af helvede til. Jeg ville formodentlig bare stikke inde børn en pose gnave grønt på bagsædet og måske nogle kiks - de er alligevel ikke de store spiser på alle restauranter. Og så ville jeg som en anden skrev, messe: jeg gør det for min familie, ligesom jeg ved de vil gøre det for mig.

Anmeld Citér

2. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jamen, det lyder mere som at du bare ikke gider køre så langt, som du skriver flere gange. Din mor har valgt stedet fordi hun synes det er rigtig godt, og vil dele oplevelsen med jer. Det virker som om du er ret uinteresseret i den del, og i at hele aften egentlig handler om at det er din søsters fødselsdag.. for hun skal alligevel fejres i næste uge? Du kunne måske have sagt det noget før, sat rammen for hvor langt i vil køre osv. Jeg ville selv ønske de mennesker jeg inviterer gider at fejre mig og kommer med god stemning. Synes så godt du kan afmelde, men måske find på en bedre grund, for det andet lyder godt nok sårende.

Anmeld Citér

2. februar 2018

Ena

Anonym skriver:

Hvad havde I gjort?

Du kan da spørge din familie om I kan mødes på halvvejen. Ikke pga. kontrolrapporterne, men så I har mindre køretid. Det synes jeg er et udemærket argument, og hvis din mor ikke går med til det (er det i øvrigt hende, der har styringen?) ville jeg selv blive ærgerlig. Men jeg ville helt sikkert møde op, og sørge for at min søster fik en skøn fødselsdag og lade det være noget mellem min mor og mig. 

Anmeld Citér

2. februar 2018

Soonmom

Jeg synes helt ærligt det lyder som om du prøver at finde en dårlig undskyldning, ellers er du da ret emsig, snup en salat 

Anmeld Citér

2. februar 2018

A-1995

Jeg var taget afsted. De sidste kontrolrapporter var fine- så der er jo ikke længere noget problem. Du har allerede sagt ja til at komme.så synes jeg ikke du kan tillade dig at melde afbud fordi restauranten ikke er fin nok.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.