Vi er inviteret ud at spise, da min søster har fødselsdag. Min mor har valgt restauranten, og det er en hun har snakket om ved flere lejligheder og de har besøgt ofte. Vi har for længe siden sagt ja til at tage med.
I dag får jeg så adressen og går på nettet for at finde restauranten. Og det vælter frem med dårlige anmeldelser og artikler om manglende hygiejne. Har fundet kontrolrapporter for den seneste år og to af dem er endt i politianmeldelse på grund af dårlig hygiejne, forkert opbevaring af mad osv. De to seneste er dog i orden med kun anmærkninger af bagateller.
Jeg har virkelig ikke lyst til at spise på den restaurant. Og da slet ikke at køre en 45 min. Tur for det. Der ligger massere af identiske restauranter og vi kører forbi adskillige på vejen. Jeg har ikke lyst til at risikere at hele familien ligger syge hele weekenden.
Har kontaktet min mor og informeret om min opdagelse, men hun holder på at de aldrig har oplevet problemer. hun virkede faktisk fornærmet over min skepsis ved det.
Min mand mener vi skal melde afbud, men jeg ved bare at min mor vil blive skuffet, fornærmet og alt muligt andet. Og ikke mindst mene at jeg total overdriver. Min søster vil uden tvivl også blive skuffet, selvom vi skal fejre hende igen i næste uge.
Jeg kan virkelig ikke finde ud af om jeg skal melde afbud eller om jeg skal se på de nye kontrolrapporter og så tage chancen.
Det skal lige tilføjes at min søster er ikke i stand til selv at tage beslutninger (sygdom), så jeg kan ikke kontakte hende. - mine forældre skal kun køre i 20 min, men det er retning væk fra os, derfor bliver vores transport ekstra lang med to små børn i bilen.
Hvad havde I gjort?
Anmeld
Citér