Det helt fantastiske jul er, at den perfekte juleaften altid er præcis sådan som man holdt jul som barn (altså hvis det var nogenlunde inden for normalgrænserne af jul. Ikke noget med at far tæver mor, eller folk vælter stang berusede rundt osv.)
Den rigtige jul er med ligepræcis det mad man fik som barn, og med juletræ i lige præcis den størrelse man havde som barn. osv. Derfor står det enhver frit for at holde jul, lige som man vil, børnene vil elske det (igen, med mindre man overskrider normalgrænserne eller mor og far skændes helt vildt).
Så find ud af hvad I gerne vil, og hvordan I gerne vil fejre julen, og gør så det!!! Det bliver den perfekte jul!!!
-og angående dine forældre. Skal de bestemme (enten direkte eller indirkte ved at give dig skyldfølelse) hvordan din familie skal holde jul? husk på at den primære kernefamilie ikke længere er dine forældre og dig og evt. søskende, men derimod dig og din kæreste og jere fælles barn. I er omdrejningspunktet, og så må de andre blive inviteret med eller ej! Dine forældre have mulighed for at holde jul med dig da du var barn og kunne bestemme på det tidpunkt. Nu er det så din tur til at bestemme. Nu er det dig der er voksen og har ansvaret for et barns barnsdomsjul.
På forhånd: glædelig jul!!!
(ja, det er jo så bare min mening. Desværre ikke en mening jeg deler med min mand)
Anmeld