Kan ikke finde ud af det - ang. jul, påske mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2009

Barbamama

WiitrioeN skriver:

fet er jo nemlig det, det er jo vores datter vi tænker mest på, det skal jo være en oplevesle værd for hende og hvis det var vi skulle holde juleaften med mine forældre så blev det hjemme ved dem da vi ikke kan have juletræ mm. her, og egentligt heller ikke har pybt hverken til det eller andre former for pynt

læser så lige det du har skrevet EFTER jeg har skrevet mit indlæg. I kan pynte med småkager Man kan købe nogle brunkager formet som hjerter og stjerner i Bilka og Føtex. Nogle gange i Netto. De ligger i sådan en rund bøtte med låg. Så kan du lave glasur og skrive noget på dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

4xGreve

michella80 skriver:

læser så lige det du har skrevet EFTER jeg har skrevet mit indlæg. I kan pynte med småkager Man kan købe nogle brunkager formet som hjerter og stjerner i Bilka og Føtex. Nogle gange i Netto. De ligger i sådan en rund bøtte med låg. Så kan du lave glasur og skrive noget på dem

vi har de der kageforme hehe... men det med kagerne er helt sikkert noget jeg vil tag til mig, også tror jeg vi vil prøve at gå i kirke (ved du hvor lang tid sådan en guds tjeneste tager for hvis det tager for lang tid ønsker jeg det ikke) og det med den lækker morgenmad lyder også som en rigtig go ide...

Anmeld

13. oktober 2009

4xGreve

michella80 skriver:

men lider sku godt nok stadig vildt under den skyld følelse...

Anmeld

13. oktober 2009

Mumto3

Det helt fantastiske jul er, at den perfekte juleaften altid er præcis sådan som man holdt jul som barn (altså hvis det var nogenlunde inden for normalgrænserne af jul. Ikke noget med at far tæver mor, eller folk vælter stang berusede rundt osv.)

Den rigtige jul er med ligepræcis det mad man fik som barn, og med juletræ i lige præcis den størrelse man havde som barn. osv. Derfor står det enhver frit for at holde jul, lige som man vil, børnene vil elske det (igen, med mindre man overskrider normalgrænserne eller mor og far skændes helt vildt).

Så find ud af hvad I gerne vil, og hvordan I gerne vil fejre julen, og gør så det!!! Det bliver den perfekte jul!!!

-og angående dine forældre. Skal de bestemme (enten direkte eller indirkte ved at give dig skyldfølelse) hvordan din familie skal holde jul? husk på at den primære kernefamilie ikke længere er dine forældre og dig og evt. søskende, men derimod dig og din kæreste og jere fælles barn. I er omdrejningspunktet, og så må de andre blive inviteret med eller ej! Dine forældre have mulighed for at holde jul med dig da du var barn og kunne bestemme på det tidpunkt. Nu er det så din tur til at bestemme. Nu er det dig der er voksen og har ansvaret for et barns barnsdomsjul.

På forhånd: glædelig jul!!!

(ja, det er jo så bare min mening. Desværre ikke en mening jeg deler med min mand)

Anmeld

13. oktober 2009

charlottekri

Mumto3 skriver:

Det helt fantastiske jul er, at den perfekte juleaften altid er præcis sådan som man holdt jul som barn (altså hvis det var nogenlunde inden for normalgrænserne af jul. Ikke noget med at far tæver mor, eller folk vælter stang berusede rundt osv.)

Den rigtige jul er med ligepræcis det mad man fik som barn, og med juletræ i lige præcis den størrelse man havde som barn. osv. Derfor står det enhver frit for at holde jul, lige som man vil, børnene vil elske det (igen, med mindre man overskrider normalgrænserne eller mor og far skændes helt vildt).

Så find ud af hvad I gerne vil, og hvordan I gerne vil fejre julen, og gør så det!!! Det bliver den perfekte jul!!!

-og angående dine forældre. Skal de bestemme (enten direkte eller indirkte ved at give dig skyldfølelse) hvordan din familie skal holde jul? husk på at den primære kernefamilie ikke længere er dine forældre og dig og evt. søskende, men derimod dig og din kæreste og jere fælles barn. I er omdrejningspunktet, og så må de andre blive inviteret med eller ej! Dine forældre have mulighed for at holde jul med dig da du var barn og kunne bestemme på det tidpunkt. Nu er det så din tur til at bestemme. Nu er det dig der er voksen og har ansvaret for et barns barnsdomsjul.

På forhånd: glædelig jul!!!

(ja, det er jo så bare min mening. Desværre ikke en mening jeg deler med min mand)

her er jeg også enig, fordi før vi fik børn (barn) holdt vi altid jul på skift ved mine forældre og min mands far og søster. nu vil vi hellere holde jul herhjemme, men folk er selvfølgelig velkomne til at "joine" os (det sætter sig sine spor at snakke engelsk hele dagen )

Anmeld

13. oktober 2009

vatten

Hvis i ikke ønsker at fejre jul og påske, så synes jeg ikke i skal gøre det. Jeres datter får sikkert nogle andre oplevelser, som andre børn ikke får

Hos os fejrer vi de kristne højtider, da vi er kristne. Men jeg vil da aldrig "tvinges" til at fejre fx Halloween eller Ramadan, fordi det var "synd" for mine børn, at vi ikke gjorde det. Vores familie har vores traditioner, og dem må mine børn nøjes med

Anmeld

13. oktober 2009

4xGreve

vatten skriver:

Hvis i ikke ønsker at fejre jul og påske, så synes jeg ikke i skal gøre det. Jeres datter får sikkert nogle andre oplevelser, som andre børn ikke får

Hos os fejrer vi de kristne højtider, da vi er kristne. Men jeg vil da aldrig "tvinges" til at fejre fx Halloween eller Ramadan, fordi det var "synd" for mine børn, at vi ikke gjorde det. Vores familie har vores traditioner, og dem må mine børn nøjes med

vi er kristende men vi er bare ikke så meget til alt det der tam tam der

Anmeld

13. oktober 2009

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

vi er kristende men vi er bare ikke så meget til alt det der tam tam der

Jeg forstår dig så godt....det siger heller ikke mig noget som helst. Synes faktisk det ere lidt træls hele det cirkus. Men hvor meget jeg så er ligeglad, så er mine unger det ikke og jeg gør alt for de ikke skal mærke at det ikke siger mig noget. For de vil gerne og den glæde vil og kan jeg godt give dem, det opvejer glæden ved at se dem være lykkelige med gaver og alt det andet.

Herhjemme er det så drengene der pynter op og jeg lever med det præcis som de synes er fint....og det glæder mig at det er gjort af dem og ikke af en voksen, da jeg finder det virkelig komisk at gå rundt at sætte nisser op. Vi laver konfekt, men bager ikke...de laver juledekorationer med farmor og fælder træ med farfar, de er til juletræsfest med deres far og farmor og farfar og de får pakkekalender. Men alt det andet som folk gør med gløgg, juletræ inde i dagevis, slik i lange baner osv, det er ikke hos mig. Men det får de så et andet sted..

Så jeg synes bare du skal lade være nu hun er så lille og så ellers følge hende efterhåneden som hun viser eller ønsker noget der omhandler jul for så er der også en glæde ved det og ikke bare en pligt og forventning udefra.

Knus til dig..

Eva

Anmeld

13. oktober 2009

1977

Profilbillede for 1977
WiitrioeN skriver:

Altså nu står vi jo snart overfor julen og både manden og jeg er ikke særlig meget for det der gejl mm. altså vi nyder julen på den måde at vi nyder den på afstand og alt pynten og lysene mm. men vi kan ikke så godt lide det at fejer den da vi syntes den ender med at blive stresset med alt den mad osv. også kunne man så self. tag ud og fejer den ved f.eks bedste forældrne men igen jeg vil under ingen omstændigheder fejer den med hans familie og jeg er ikke helt tryg ved at det skal fejers ved min egen da der har været en uheldig hændelse sidt vi fejert en højtid med dem...

Men igen så vil jeg heller ikke tag det fra vores efterhåneden store pige, og nu syntes jeg bare det hele bliver for meget og for stressende og nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre og ikke gøre...

jeg ønsker ikke rigtigt at fejer jul, eller påske da jeg syntes de højtider tit er udsat fro noget ubehagligt, men hvordan kan man så gøre denne aften speciel alligevel?

vi er meget afklaret med at vi IKKE holder nytår men det er jul og påske der falder os for som et problem...

Så tøser - HJÆLP

Højtider er hvad man gør det til. Jeg forstår simpelhen ikke at det skal være stressende - men det er nok bare mig. Jeg er stor fan af julen, men det skal foregå på MIN måde (som nu også er mandens ) Jeg pynter op 1 dec, og min hjem er ren Gertrud Sand, men du behøver jo ikke pynte mere end 2-5 nisser. Det er hvad du selv har lyst til/gider. Træet bliver købt 1 søndag i advent, og står med lys i i haven hele måneden.

Selve juleaften er stille og roligt - hvad enten vi er os 3 eller vi har gæster. Tingene bliver bare gjort i den rækkefølge der er tid til.

Jeg synes i skal melde ud til familen at i har lyst til selv at holde jul i år. Og så lave det i mener skal være jeres tradition. Om det er det helt store julebord, eller bare en enkelt middag, det er op til jer selv. Det kan være at i ligefrem kommer til at nyde det 

Anmeld

13. oktober 2009

4xGreve

Eva skriver:

Jeg forstår dig så godt....det siger heller ikke mig noget som helst. Synes faktisk det ere lidt træls hele det cirkus. Men hvor meget jeg så er ligeglad, så er mine unger det ikke og jeg gør alt for de ikke skal mærke at det ikke siger mig noget. For de vil gerne og den glæde vil og kan jeg godt give dem, det opvejer glæden ved at se dem være lykkelige med gaver og alt det andet.

Herhjemme er det så drengene der pynter op og jeg lever med det præcis som de synes er fint....og det glæder mig at det er gjort af dem og ikke af en voksen, da jeg finder det virkelig komisk at gå rundt at sætte nisser op. Vi laver konfekt, men bager ikke...de laver juledekorationer med farmor og fælder træ med farfar, de er til juletræsfest med deres far og farmor og farfar og de får pakkekalender. Men alt det andet som folk gør med gløgg, juletræ inde i dagevis, slik i lange baner osv, det er ikke hos mig. Men det får de så et andet sted..

Så jeg synes bare du skal lade være nu hun er så lille og så ellers følge hende efterhåneden som hun viser eller ønsker noget der omhandler jul for så er der også en glæde ved det og ikke bare en pligt og forventning udefra.

Knus til dig..

Eva

det var også lidt det vi tænkte at komme elegant over julen uden alt for  meget mens hun var lille også følge hendes ønsker når hun blev større men var bange for at det blot gjorde ondt værre men hvis du kan få det til at funger kan vi da også...

Havde dog tænkt at tag hjem til mormor og morfar at spise morgenmad så de ikke blev lukket helt ude... men ved et ikke lige helt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.