Kan ikke finde ud af det - ang. jul, påske mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.309 visninger
26 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

4xGreve

Altså nu står vi jo snart overfor julen og både manden og jeg er ikke særlig meget for det der gejl mm. altså vi nyder julen på den måde at vi nyder den på afstand og alt pynten og lysene mm. men vi kan ikke så godt lide det at fejer den da vi syntes den ender med at blive stresset med alt den mad osv. også kunne man så self. tag ud og fejer den ved f.eks bedste forældrne men igen jeg vil under ingen omstændigheder fejer den med hans familie og jeg er ikke helt tryg ved at det skal fejers ved min egen da der har været en uheldig hændelse sidt vi fejert en højtid med dem...

Men igen så vil jeg heller ikke tag det fra vores efterhåneden store pige, og nu syntes jeg bare det hele bliver for meget og for stressende og nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre og ikke gøre...

jeg ønsker ikke rigtigt at fejer jul, eller påske da jeg syntes de højtider tit er udsat fro noget ubehagligt, men hvordan kan man så gøre denne aften speciel alligevel?

vi er meget afklaret med at vi IKKE holder nytår men det er jul og påske der falder os for som et problem...

Så tøser - HJÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

oo

herhjemme holder vi jul på vores egen måde. nogle gange er det stor familie jul på familiens præmisser, andre gange er det en stille og rolig jul med nogle gode venner, hvor vi hygger og spiser mad og ikke ret meget andet. sidste år holdt vi jul alene, vi spiste julemiddag i små portioner og så stenede vi bare rundt og hyggede os og kørte en tur og så på alle julelysene nede i byen. så mit forslag er, at I finder ud af hvordan I gerne vil fejre julen og påsken og så holder I jer til det - især hvis I har ubehagelige oplevelser med det helt store familietamtam!!

Anmeld

13. oktober 2009

4xGreve

Tjuhl skriver:

herhjemme holder vi jul på vores egen måde. nogle gange er det stor familie jul på familiens præmisser, andre gange er det en stille og rolig jul med nogle gode venner, hvor vi hygger og spiser mad og ikke ret meget andet. sidste år holdt vi jul alene, vi spiste julemiddag i små portioner og så stenede vi bare rundt og hyggede os og kørte en tur og så på alle julelysene nede i byen. så mit forslag er, at I finder ud af hvordan I gerne vil fejre julen og påsken og så holder I jer til det - især hvis I har ubehagelige oplevelser med det helt store familietamtam!!

vi har haft en del ubahaglige oplevelser...

Men føler jeg svigter min familie og tanken om at mine forældre skal sidde alene en jule aften smerter mit hjerte, men igen så har vi bare haft alle de her ubehagelig oplevelser og er derfor ikke særlig meget for det...

Men skyldfølelser sidder bare så dybt i mig...

Anmeld

13. oktober 2009

LauraLW

Må man spørge hvilke slags ubehagelige oplevelser det drejer sig om?
Tænker om det er noget du kan snakke med familien om, så i kan indgå et kompromis, så alle får en hyggelig stressfri jul?

Ellers tror jeg også bare at i må starte jeres egne juletraditioner. - Hvis i går i kirke så er det jo hyggeligt med sådan en gudstjeneste d 24. hvor det primært går ud på hygge og jule salmer - jeg er ikke specielt kristen, men hos os (vi er en kæmpe familie) har det altid været en tradition at vi GÅR i kirke, og så kommer vi trætte og kolde hjem og får varm kakao - og børnene er trætte nok til den obligatoriske lur.
Ellers en hyggelig køretur, lækkert mad og en lille julefilm måske. - Men overvej om det er noget der kan løses i familien, hvis det vel at mærke er noget i ønsker.

Anmeld

13. oktober 2009

4xGreve

LauraLW skriver:

Må man spørge hvilke slags ubehagelige oplevelser det drejer sig om?
Tænker om det er noget du kan snakke med familien om, så i kan indgå et kompromis, så alle får en hyggelig stressfri jul?

Ellers tror jeg også bare at i må starte jeres egne juletraditioner. - Hvis i går i kirke så er det jo hyggeligt med sådan en gudstjeneste d 24. hvor det primært går ud på hygge og jule salmer - jeg er ikke specielt kristen, men hos os (vi er en kæmpe familie) har det altid været en tradition at vi GÅR i kirke, og så kommer vi trætte og kolde hjem og får varm kakao - og børnene er trætte nok til den obligatoriske lur.
Ellers en hyggelig køretur, lækkert mad og en lille julefilm måske. - Men overvej om det er noget der kan løses i familien, hvis det vel at mærke er noget i ønsker.

Altså for 3 år siden blev min lillebror overfaldet mens vi holdte den normale påske frokost, han var bare lige ude for at trække frisk luft, stod kun lige ude foran døren også bliver han overfaldet bagfra...

Sidste påske (altså den i år) var min far og min kæreste oppe og toppes og det endte med at det hele blev noet turmult og min lillebror endte på skadestuen (ikke noget alvorligt) men de kunne ikke være i samme rum i flere måneder og det var tæt på at ødelægge min søsters bryllup og min far tænkte sig selv som offeret og tænkte ikke på at jeg var klemt imellem de to...

Det har så løsnet sig den dag idag men er altid bange når de er i samme rum... altid...

og jeg kan huske en jul da jeg var barn der ødelagde min farmor hele julden fordi hun var ond ved min mor...

Hver juld føler jeg mig ubehagligt til mode ved alt det der med at pynte juletræ, danse rundt om træet mm. det er bare ikke lige mig (jo hvis jeg måtte gøre det helt selv - altså pynte juletræ) men ved ikke, jeg vil gerne holde jul med dem, hvis ikke fo min egen skyld så for Daniella´s men har igen bare den der frygt om min far og manden nu kan enes og hvis ikke hvor vidt det så udvikler sig.. og manden er slet ikke til jul, han vil gerne springe den let og elegant over...

men igen, jeg kan da ikke bare lade mine forælder side helt alene hjemme en jule aften uden nogen at feejer det med, for de går jo vildt meget op i julen...

Føler mig så tyngede af dårlig samvittighed ved tanken

Anmeld

13. oktober 2009

Barbamama

Jeg synes I skal holde en rigtig hyggelig juleaften med jeres datter derhjemme. Så kan I gøre det lige nøjagtig som I har lyst og så kan I tage dagen stille og roligt og bare hygge igennem. Jeg er skilsmissebarn og jeg KENDER den dårlige samvittighed. Men man kan bare ikke bruge den til noget. Sig at I gerne vil prøve at holde jul derhjemme alene med jeres barn. Næste år siger I så at det bare var så hyggeligt, så det gør I igen. He he

Anmeld

13. oktober 2009

charlottekri

jeg synes at i skal sætte jer ned og snakke om hvad der er hyggeligt ved julen, og hvordan i ønsker at den skal være for jeres barn. det kan være den mindste lille ting, der vækker glæde hos de små pus

med hensyn til dine forældre, så kunne du invitere dem over til jer juleaften, med den betingelse at det skal foregå i ro og mag og på jeres primisser, og hvis det ikke kan overholdes, så må de jo holde jul selv, og så kan i jo besøge dem til frokost en af juledagene... (det er trods alt ikke så lang tid som juleaften)

håber at i finder ud af det hele for jeres datters skyld - hun har jo ikke oplevet alt det slemme som i har...

Anmeld

13. oktober 2009

4xGreve

michella80 skriver:

Jeg synes I skal holde en rigtig hyggelig juleaften med jeres datter derhjemme. Så kan I gøre det lige nøjagtig som I har lyst og så kan I tage dagen stille og roligt og bare hygge igennem. Jeg er skilsmissebarn og jeg KENDER den dårlige samvittighed. Men man kan bare ikke bruge den til noget. Sig at I gerne vil prøve at holde jul derhjemme alene med jeres barn. Næste år siger I så at det bare var så hyggeligt, så det gør I igen. He he

ved bare ikke helt hvordan vi skal gøre det...

nogen ideér?

Anmeld

13. oktober 2009

4xGreve

charlottekri skriver:

jeg synes at i skal sætte jer ned og snakke om hvad der er hyggeligt ved julen, og hvordan i ønsker at den skal være for jeres barn. det kan være den mindste lille ting, der vækker glæde hos de små pus

med hensyn til dine forældre, så kunne du invitere dem over til jer juleaften, med den betingelse at det skal foregå i ro og mag og på jeres primisser, og hvis det ikke kan overholdes, så må de jo holde jul selv, og så kan i jo besøge dem til frokost en af juledagene... (det er trods alt ikke så lang tid som juleaften)

håber at i finder ud af det hele for jeres datters skyld - hun har jo ikke oplevet alt det slemme som i har...

fet er jo nemlig det, det er jo vores datter vi tænker mest på, det skal jo være en oplevesle værd for hende og hvis det var vi skulle holde juleaften med mine forældre så blev det hjemme ved dem da vi ikke kan have juletræ mm. her, og egentligt heller ikke har pybt hverken til det eller andre former for pynt

Anmeld

13. oktober 2009

Barbamama

WiitrioeN skriver:

ved bare ikke helt hvordan vi skal gøre det...

nogen ideér?

I kan jo evt starte dagen med noget god morgenmad. Om dagen kan I pynte huset (hvis I ikke allerede har gjort det) og I kan pynte juletræ. I kan gå en lang tur i det kolde vejr. Tage ud i en skov eller noget. Om eftermiddagen kan I starte stille og roligt på maden som I så spiser. Så kan I danse om juletræ og åbne gaver fra hinanden og så er den dag ovre  I kan også bage julekager hvis I har lyst. Bare nogle forslag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.