LauraLW skriver:
Må man spørge hvilke slags ubehagelige oplevelser det drejer sig om?
Tænker om det er noget du kan snakke med familien om, så i kan indgå et kompromis, så alle får en hyggelig stressfri jul?
Ellers tror jeg også bare at i må starte jeres egne juletraditioner. - Hvis i går i kirke så er det jo hyggeligt med sådan en gudstjeneste d 24. hvor det primært går ud på hygge og jule salmer - jeg er ikke specielt kristen, men hos os (vi er en kæmpe familie) har det altid været en tradition at vi GÅR i kirke, og så kommer vi trætte og kolde hjem og får varm kakao - og børnene er trætte nok til den obligatoriske lur.
Ellers en hyggelig køretur, lækkert mad og en lille julefilm måske. - Men overvej om det er noget der kan løses i familien, hvis det vel at mærke er noget i ønsker.
Altså for 3 år siden blev min lillebror overfaldet mens vi holdte den normale påske frokost, han var bare lige ude for at trække frisk luft, stod kun lige ude foran døren også bliver han overfaldet bagfra...
Sidste påske (altså den i år) var min far og min kæreste oppe og toppes og det endte med at det hele blev noet turmult og min lillebror endte på skadestuen (ikke noget alvorligt) men de kunne ikke være i samme rum i flere måneder og det var tæt på at ødelægge min søsters bryllup og min far tænkte sig selv som offeret og tænkte ikke på at jeg var klemt imellem de to...
Det har så løsnet sig den dag idag men er altid bange når de er i samme rum... altid...
og jeg kan huske en jul da jeg var barn der ødelagde min farmor hele julden fordi hun var ond ved min mor...
Hver juld føler jeg mig ubehagligt til mode ved alt det der med at pynte juletræ, danse rundt om træet mm. det er bare ikke lige mig (jo hvis jeg måtte gøre det helt selv - altså pynte juletræ) men ved ikke, jeg vil gerne holde jul med dem, hvis ikke fo min egen skyld så for Daniella´s men har igen bare den der frygt om min far og manden nu kan enes og hvis ikke hvor vidt det så udvikler sig.. og manden er slet ikke til jul, han vil gerne springe den let og elegant over...
men igen, jeg kan da ikke bare lade mine forælder side helt alene hjemme en jule aften uden nogen at feejer det med, for de går jo vildt meget op i julen...
Føler mig så tyngede af dårlig samvittighed ved tanken
Anmeld