Hvad er dette? (Foto)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2018

Anonym trådstarter

Nu skriver jeg et samlet svar.

Vi har fra start af fulgt lægens råd om at bruge fedcreme når det ikke er slemt. Og vi har smurt ham med fedcreme 1-2 gange dagligt. Det hjalp når der ikke var meget, men nu er det kørt helt af sporet. 

Vi er idag begyndt på hormoncremen + fedcreme og smører ham to gange dagligt. Og jeg ved det vil hjælpe, da vi skaulle  igennemdet sidste vinter også. 

Tak for alle jeres velmente råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2018

HvidSne

Jeg bliver nysgerrig - min datter har lidt af eksem, siden hun var to måneder gammel. Lægens dom er børneeksem, og at hun skal smøres ind i fedtcreme to gange dagligt.

Det forsvinder fuldstændigt i perioder. Som helt. Jeg smører hende stadig ind selvfølgelig, men er det så stadig børneeksem, når det forsvinder uden brug af hormoncreme?

Anmeld Citér

2. februar 2018

Anonym trådstarter

HvidSne skriver:

Jeg bliver nysgerrig - min datter har lidt af eksem, siden hun var to måneder gammel. Lægens dom er børneeksem, og at hun skal smøres ind i fedtcreme to gange dagligt.

Det forsvinder fuldstændigt i perioder. Som helt. Jeg smører hende stadig ind selvfølgelig, men er det så stadig børneeksem, når det forsvinder uden brug af hormoncreme?

Det samme har vi også fået at vide 

Anmeld Citér

2. februar 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Nu skriver jeg et samlet svar.

Vi har fra start af fulgt lægens råd om at bruge fedcreme når det ikke er slemt. Og vi har smurt ham med fedcreme 1-2 gange dagligt. Det hjalp når der ikke var meget, men nu er det kørt helt af sporet. 

Vi er idag begyndt på hormoncremen + fedcreme og smører ham to gange dagligt. Og jeg ved det vil hjælpe, da vi skaulle  igennemdet sidste vinter også. 

Tak for alle jeres velmente råd 

Det lyder rigtig godt.

nu ved jeg ikke hvad lægen har ordineret. Men hormoncremen skal gerne bruges som en kur(altså fx en uge og derefter trappes ned). Også selvom symptomerne måske forsvinder efter nogle dage.

Men rigtig godt at I stadig husker den fede creme håber staklen snart får det bedre

Anmeld Citér

2. februar 2018

MysteriousAngel

Abracadabra skriver:

Det har jeg med min lægefaglige baggrund MEGET svært ved at tro på. Så har det ikke været regelret børneeksem.

Ikke desto mindre var det sådan det var.  Og nu har jeg læst på:

Netdoktor

sygeborn

Astma-allergi danmark

og apoteket

Altså 4 hjemmesider der alle siger, at man kan behandle det med fed creme men også binyrebark-hormon. Så jeg siger ikke, at du ikke har ret til at hvis det slemt, at binyrebarken ikke kan tage det. Men hvis man kan undgå at fylde sig med hormoner og kan klare sig uden, er jeg klar fortaler for det. 

Anmeld Citér

2. februar 2018

Anonym

Så det ret lille barn skal på en skrap diæt, drikke tonsvis af vand og have kolde bade? Og skal i øvrigt forklares, at han ikke må røre sin voldsomt kløende hud?

Sig mig, har du forstået, at det drejer sig om et lille BARN?

Jeg synes egentlig ikke mindre sukker og mere grønt til børn er skrap diæt. Men det kommer vel an på hvad man plejer at fylde deres kroppe med ..

Og kolde bade er vist din egen overdrivelse. Men ja man skal ikke i varme bade det får huden til at klø endnu mere. Så kunne det være huden ikke var VOLDSOM KLØENDE . Det kan godt være du har læst en masse, men jeg har prøvet det på egen krop og det er det eneste der på sigt holder det nede!!

Og du kan tro jeg hellere vil putte min barn på SKRAP DIÆT (læs: sundere kost), og KOLDE bade, end proppe hans hud med hormoner lorte mor I Guess!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.