Hvad er dette? (Foto)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2018

lineog4

Min datter havde noget der lignede, gik hos en børnelæge med speciale i allergi. Og han sagde han egentlig var ligeglad med hvad man kaldte det behandlingen var ens 

vi blev også rådet til kun at bruge hormoncreme når det var værst (nu synes jeg så det billede du viser er “værst”  Men det råd der hjalp aller mest var, at hormoncreme kun hjælper hvis man tilfører fugt. 

Han mente locobase var lige så god som de dyrere alternativer. Og vores dag bestod af flere omgange hvor vi smurte med såvel den gule og den røde. Og så skar vi ned for badet max en gang om ugen for det tørrer huden ud. 

Så dagen bestod af; stå op og påføre rød locobase, hvis hun var hjemme fik hun gul locobase før luren og hvis der var meget kløe den røde så hun kunne sove. Eftermiddag gul igen, aften rød og vågnede hun om natten med kløe, så ny ble og gul locobase.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2018

MysteriousAngel

Abracadabra skriver:

Det er børneeksem. Det skal da behandles - ORDENTLIGT! Altså med den medicin, børneeksem skal have: Hormoncreme. 

Du ville vel heller ikke behandle en astma med eukalyptusdråber? 

Da vores datter fik børneeksem røg vi til hudlæge som stærkt frarådede at bruge hormoncreme. Vi brugte derma, den fede. Det gik væk efter en uge. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Nej nej. Men tænkte lige at det kan være at nogen kender en anden form for behandling uden hormon i. Skal nok bede lægen om at udstede hormoncremen igen igen. 

Tak for dit råd. 

Da vores datter fik børneeksem røg vi til hudlæge som stærkt frarådede at bruge hormoncreme. Vi brugte derma, den fede. Det gik væk efter en uge. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym

Jeg har selv lidt forfærdeligt af eksem.

Jeg får sikkert hug nu, men jeg ville holde mig fra hormomcreme med mindre det meget slemt. Som du også Gør! Dermas creme eller locobase. 

Alt i huden kommer indefra, kan være svært med et barn men drop stivelse og ISÆR sukker. Det fodrer eksemen! Spis uforarbejdet mad, drik tonsvis vand. Især når du skriver det er værst om aften (hvor han har indtaget mad hele dagen) så blusser det op. Tag desuden kørte kølige bade, og selvf ikke rør eksemen.

Anmeld Citér

1. februar 2018

Drwhosaidthat

Brug hormoncreme til det er helt væk (lad være ned at stoppe når det er i bedring). Brug fed creme mindst to gange dagligt, også i perioder hvor det er helt væk. Hold huden ren og tør.

Giv bad max hver anden dag, gerne i køligere vand (jo varmere jo mere irriterende for huden), brug mindre sæbe, brug ikke uldtøj, men bomuld og sov gerne køligt. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Miti's mama

Min datter har det samme, og det kan ofte holdes nede med olie, men når det først er slået ud sådan, skal man bruge hormon creme. Smør olie på ca en halv time efter du har brugt hormoncremen, det lindrer. Jeg bruger mit eget Moana Olie, det synes jeg er bedst.

Anmeld Citér

1. februar 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg har selv lidt forfærdeligt af eksem.

Jeg får sikkert hug nu, men jeg ville holde mig fra hormomcreme med mindre det meget slemt. Som du også Gør! Dermas creme eller locobase. 

Alt i huden kommer indefra, kan være svært med et barn men drop stivelse og ISÆR sukker. Det fodrer eksemen! Spis uforarbejdet mad, drik tonsvis vand. Især når du skriver det er værst om aften (hvor han har indtaget mad hele dagen) så blusser det op. Tag desuden kørte kølige bade, og selvf ikke rør eksemen.

Så det ret lille barn skal på en skrap diæt, drikke tonsvis af vand og have kolde bade? Og skal i øvrigt forklares, at han ikke må røre sin voldsomt kløende hud?

Sig mig, har du forstået, at det drejer sig om et lille BARN?

Anmeld Citér

1. februar 2018

Abracadabra

MysteriousAngel skriver:

Det har jeg med min lægefaglige baggrund MEGET svært ved at tro på. Så har det ikke været regelret børneeksem.

Anmeld Citér

1. februar 2018

CinemaStrange

Jeg er helt oprigtigt interesseret i at vide hvor folk idag får deres viden om hormoncremer henne? Og det er faktisk helt oprigtigt ment -  for hvor stammer den angst for de cremer fra? Er det fordi de hedder noget med hormon? Eller fordi de leder tankerne hen på tyrenakke og måneansigt?

Lægemidler med binyrebarkhormon er noget nær et mirakelmiddel, og cremerne er ganske ufarlige og giver stort set ingen bivirkninger, og de der er er kun lokale og oftest meget mildere end de tilstande de behandler.

For jeres egen skyld (og jeres børn) - vær ikke bange for hormoncremer, de har på ingen måde fortjent deres dårlige rygte  

Anmeld Citér

1. februar 2018

Carina:-)

2 af mine har haft det og den ene har det stadig i svær grad.

Og ja man skal smøre med fed creme for at beskytte huden der er øm og sart .

Men selve eksemen kan altså kun holdes nede med hormoncreme.

Alt det med kost og kolde bade er gammel husråd- og den tid er vi vist ovre hvor man også anbefalede folk med lungebetændelse at kurere det med varme omslag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.