Fjernsyn/ipad tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2018

FruStolpe

Vi har ingen regler for brug af diverse elektronik. 

Så længe de passer deres ting og ikke vrager aftaler og idræt til fordel for elektronikken. Så har de fri adgang, de er her på samme vilkår som os andre og vi kobler af med telefoner mm. Det samme gør pigerne. De er 3.5 og 7 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi har ikke skærmtid om morgenen. Det er der ikke tid til. 

Jeg ved ikke, hvor længe min datter bruger på sin ipad, da hun er enormt god til selv at gå til og fra. Nogle gange bruger hun den slet ikke, andre gange bruger hun den lidt mere. 

Indtil videre går det fint, men tænker når hun bliver ældre, så kan det godt være vi skal tænke mere over det (hun er 3)

Anmeld Citér

30. januar 2018

MysteriousAngel

san skriver:

Hvor længe skærm tid bruger jeres børn foran fjernsynet eller ipad...

min søn på 3 1/2 år, bruger en time om morgenen, mens jeg gør mig klar, inden han skal i børnehaven. Og så kan han godt bruge 2 timer efter børnehaven alt i alt. Ved nogen vil syntes 3 timer er meget om dagen, men det er det han gør og får lov til. 

Vi leget også osv  

hvor meget tid bruger jeres?

6 årige: ½ time ipad og ½-1 time fjernsyn. 

10 årige: ½ time ipad og 1 time fjernsyn.

12 årige: ½ time ipad/tlf og 2-3 timer fjernsyn.

Ingen af dem ser fjernsyn om morgenen. 

Jeg gør det, at jeg står op før dem og gør mig klar inden jeg vækker dem. Så er jeg på når de står op. 

Anmeld Citér

30. januar 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg har 3 stk.. en på 18, 13 og snart 8...

vi har ikke skærm tid... den midterste spiller konstant computer, hvor  han livligt kommunikere med venner fra hele DK... også klasse kammerater... han er typen, som ikke ser venner så meget efter skole, da han ikke har energien til det... sommerperioden er han dog meget mere aktiv... han går til sport 2 gange om ugen(boksning).

Den lille går på specialeskole, da han er født fortidligt og bruger iPad til at koble fra for alle dvs indtryk, som han får i løbet af dagen... han spiller også meget ps4... men han er faktisk også rigtig god til at lege med sit legetøj, så derfor begrænser vi det ikke... 

fjernsyn ser ingen af dem særlig meget af.. 

hende på 18 styre det selv, men hun er meget selvstændig med uddannelse,arbejde og professionel sport(boksning). 

Jeg er ikke bekymret for, at fjernsyn, computer og iPad styre for meget og at de dermed ikke fungere social, da jeg kan se, at de er meget velllidte børn med mange venner... og de passer deres lektier og sport... 

og så er jeg er nok bare ikke tilhænger af forbud...

Anmeld Citér

30. januar 2018

Miti's mama

Den store på 3 ser tv om morgenen hvis hun vågner for tidligt (30min-1 time før vækkeuret ringer). Ellers ser vi gerne lidt TV efter aftensmad inden hun skal i seng. Jeg er generelt nødt til at holde ipad og telefon fra hende, ellers kan hun sidde på youtube i timevis og raser når man tager den fra hende igen. Jeg prøver at begrænse tv i weekenden, men har ingen egentlige regler. Den lille på 1 år er ligeglad.

Anmeld Citér

30. januar 2018

Astrid&alex

Min søn er kun 16 mrd, så mit svar er nok ikke så relevant. Men han ser ikke tv, og han må ikke  pille ved ipad og telefon (som han selvfølgelig syntes ser interessant ud). Vi prøver så at holde reglen at vi må lægge dem væk når han er i nærheden. 

Jeg forestiller mig ikke han får lov til Ipad og telefon før han er del ældre. Måske et børneprogram på tv/dvd om et år eller sådan - sidst på dagen max 30 min. Morgen tv helt udelukket nu og i fremtiden.

Er jeg helt oldnordisk, med min indstilling til skærmtid? 

Anmeld Citér

30. januar 2018

san

Astrid&alex skriver:

Min søn er kun 16 mrd, så mit svar er nok ikke så relevant. Men han ser ikke tv, og han må ikke  pille ved ipad og telefon (som han selvfølgelig syntes ser interessant ud). Vi prøver så at holde reglen at vi må lægge dem væk når han er i nærheden. 

Jeg forestiller mig ikke han får lov til Ipad og telefon før han er del ældre. Måske et børneprogram på tv/dvd om et år eller sådan - sidst på dagen max 30 min. Morgen tv helt udelukket nu og i fremtiden.

Jeg syntes ikke det gør noget at man sætter nogen krav til skærm tid, men mon det er realistisk i denne verden ved jeg ikke.. 

Selvf når de er små er det os forældre der bestemmer, men når de bliver ældre så er det nok sådan de unger er social sammen, det beste af tiden... 

Kunne godt tænke mig min søn måske brugte mindre tid foran skærmen, da han ikke er så gammel endnu, men det er jo et valg jeg må tage... 

Anmeld Citér

30. januar 2018

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Mine på hhv 6 og 8 der som regel 20 min om morgenen mens jeg smører madpakker mm. 

De ser mellem 30-60 min om eftermiddagen inden aftensmaden /efter aftensmaden. 

I weekenden har vi ikke så mange regler, da de alligevel ikke gider sidde der så længe af gangen. Vi kan dog godt se en film sammen fredag eller lørdag aften. 

De har deres egne tablets, men de spørger altid, inden de tager den, om de må spille. 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Roselil

Profilbillede for Roselil
Astrid&alex skriver:

Jeg er åbenbart også oldnordisk så?... Mine på 3 1/2 og 7 år må se ipad eller spille en lille time fredag eftermiddag og 1-2 timer om morgenen lør-søn. Det synes jeg er rigeligt hvis ikke lige i overkanten.

jeg synes det er helt vildt så meget andre børn ser. Grunden til, at jeg fravælger iPaden til hverdag er, at jeg som lærer kan mærke tydeligt forskel på koncentration og vedholdenhed i arbejdet ved de elever der har meget skæretid og de der har mindre.

Anmeld Citér

30. januar 2018

A-1995

Min store på knap 4 ser typisk en halv time om morgenen, og 1 time i løbet af eftrrmiddagen. Plus minus. 

Den lille på 2 ser en del mindre- det fanger ham ikke rigtig. Han ser vel er par minutter hist og her. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.