Fjernsyn/ipad tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.366 visninger
19 svar
3 synes godt om
29. januar 2018

san

Hvor længe skærm tid bruger jeres børn foran fjernsynet eller ipad...

min søn på 3 1/2 år, bruger en time om morgenen, mens jeg gør mig klar, inden han skal i børnehaven. Og så kan han godt bruge 2 timer efter børnehaven alt i alt. Ved nogen vil syntes 3 timer er meget om dagen, men det er det han gør og får lov til. 

Vi leget også osv  

hvor meget tid bruger jeres?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2018

lineog4

Om morgenen - det bliver nok en halv time. Og mellem klokken 17 og 18 de fleste hverdage. De nå spille på IPad eller playstation en dag om ugen og så er det formodentlig 2 timer.

weekender der er vi nok mere loose og nogle weekender er det 0 timer og andre en del mere. 

Ville ikke kunne placere mere skærmtid uden det ville gå udover fritidsinteresser, godnathistorie, spille spil, lektier og leg - er sjældent hjemme gør 16 og skal i seng senest 20

Anmeld Citér

29. januar 2018

san

lineog4 skriver:

Om morgenen - det bliver nok en halv time. Og mellem 17 og 18 de fleste hverdage. De nå spille på IPad eller playstation en dag om ugen og så er det formodentlig 2 timer.

weekender der er vi nok mere loose og nogle weekender er det 0 timer og andre en del mere. 

Ville ikke kunne placere mere skærmtid uden det ville gå udover fritidsinteresser, godnathistorie, spille spil, lektier og leg - er sjældent hjemme gør 16 og skal i seng senest 20

Hvor gamle er dine børn?

min søn er afsted i børnehave fra 8:30 til 15.00....

Anmeld Citér

29. januar 2018

lineog4

Hvor gamle er dine børn?

min søn er afsted i børnehave fra 8:30 til 15.00....

7 og 10 (teenageren på 14 er der ingen regler for vedr. Skærm). 

Men reglerne er nogenlunde de samme fra de var små, måske de faktisk får lidt mere skærmtid nu. Fx kom fjernsynet om morgenen først ind i billedet fra de to store begyndte at gå senere end mog om morgenen så de kunne se fjernsyn når de var alene hjemme en halv time - før det var der ikke fjernsyn om morgenen 

Anmeld Citér

29. januar 2018

migxher

Det svinger meget (: Vores er 2,10 år og 16 måneder. 
Som udgangspunkt begrænser vi dem ikke, så det svinger meget i perioder hvor stor interessen for det er. Det er dog mest den store på 2,10 der intereserer sig for det. Den bette på 16 måneder er ikke rigtig fanget af det. 

Anmeld Citér

29. januar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

min søn på 3 1/2 år, bruger en time om morgenen, mens jeg gør mig klar, inden han skal i børnehaven. Og så kan han godt bruge 2 timer efter børnehaven alt i alt. Ved nogen vil syntes 3 timer er meget om dagen, men det er det han gør og får lov til. 

Vi leget også osv  

Vi har ikke rigtig skærmtid, fordi der ikke er et behov. Mine drenge ville ikke gide sidde i flere timer så har aldrig tænkt over at lave skærmtid. Men de ser typisk et afsnit Paw Patrol og et afsnit pokemon om  morgenen mens mor/far gøre sig klar. Så ca. 40 min. om morgenen. Og så svinger det meget hvad de laver om eftermiddagen og om de gider se tegnefilm. 

Synes ikke der er noget galt med dit barn ser en time om morgenen og to timer eftermiddagen. Alle gør hvad der passer til deres familie 

Anmeld Citér

29. januar 2018

Skouboe

Mine er 7,5 og 9 og reglerne hos os er at hvis man er oppe i god tid på hverdage, må man se 15-20 minutters iPad mens man spiser morgenmad.

Om eftermiddagen/aftenen må man se iPad efter aftensmaden og frem til sengetid, medmindre man skal i bad, lave de sidste lektier mv.

I weekenderne må man se iPad fra man selv står op og til mor/far står op, og så igen efter aftensmaden. Og nogle gange får de lov til at se en film på fjernsynet i weekenderne, hvis de er trætte og bare trænger til at stene lidt TV.

Og så må de selv om, hvorvidt de hellere vil spille Wii end se iPad.

Anmeld Citér

29. januar 2018

Soonmom

Om morgenen nok max 30 min og de løber mange gange og leger imens 

inden sengetid har vi sange fra youtube kørende og det er nok også max 30 min og igen løber de til og fra.

men de er også kun 1 og 2 år, men tænker umiddelbart ikke at de skal have mere skærmtid - den store bruger iPad en gang imellem, nok en gang hver 14 dag i gennemsnit, det siger ham vist ikke så meget endnu

Anmeld Citér

29. januar 2018

Mamalou

Min søn har først skærmtid efter kl 16.30 på hverdage, intet om morgen. Fredag aften må han se lidt mens han spiser (her spiser vi i sofaen) og i weekenderne er reglerne mere løse og det svinger meget med hvor meget han ser. Min søn elsker sin iPad og PlayStation, men vil lige så gerne lege, være sammen med os og være ude. 

Anmeld Citér

29. januar 2018

God-mor

san skriver:

Vi leget også osv  

Ca 20 min om morgenen ser min datter tegnefilm, nogle gange lidt længere hvis hun er stået meget tidligt op. Om eftermiddagen et par gange om ugen får hun lov at sidde med sin iPad i en times tid. I weekender er det meget forskelligt, men ikke mere end et par timer dagligt. Det må være det højeste herhjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.