Er der min nogen der ved, om man som forældre er forpligtiget til at melde sygdom på elektroniske medier eller må man selv om, hvordan man melder sit barn syg ?
Jeg spørger fordi jeg er i en kommune hvor det forventes at man nu skal jonglere mellem 2 apps og 3 portaler når man har børn på forskellige alderstrin. Og som mor til flere børn begynder jeg at synes at det er en smule trættende at skulle melde ferier alle steder og fravær ved sygdom. Dels fordi jeg blot vælger at lade være at bede om pasning i sfo i feks vinterferien ( hvorfor er dette ikke et aktivt tilvalg for dem der ønsker det i stedet for et aktivt fravalg af dem der ikke ønsker det? ) og skal melde sygdom i en anden portal end Forældreintra som ligger som app på min tlf nej jeg skal bruge en anden portal med nem-id og hvis jeg ikke gør bliver mit barn meldt fraværende. Så nu er jeg så lidt Rasmus modsat og tænker, at jeg kan lave et aktivt fravalg af at gøre det.
Og nej jeg er ikke elektronisk udfordret. Jeg arbejder med it. Jeg føler mig bare overbebyrdet af Informationsmængden + pligten til at være her der og alle vegne på portaler fra mine børns institutioner i en travl hverdag hvor jeg hellere vil bruge tiden på mine børn. Desuden er jeg også betænkelig ved den store mængde af personlige oplysninger som man gemmer om mit barn. Jeg har derfor valgt at udfylde mindst muligt alle steder.
Nå men spørgsmålet er; kan man kræve, at jeg skal benytte de kanaler som skolen anviser ? Eller kan jeg f.eks sige det til læreren når jeg går forbi med det andet skolebarn?
Anmeld
Citér