Vægttab der har virket for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2018

Mamalou

S E N S E

Der findes to videoer på Youtube hvor grundprincipperne forklares. Der findes også en facebook gruppe, hvor nye medlemmer lukkes ind hver torsdag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2018

Anonym

Drop alle de fancy kure!!

Skift livsstil, gør det i dit tempo. Spis med sund fornuft og gør det permanent. Bevæg dig. Ikke nødvendigvis træning, men tag cyklen istedet for bilen, gå ture med familien, tag trapperne når du har muligheden og drik vand kun. Vand vand vand !!

Så taber du dig, OG du holder vægten nede. De der strenge kure holder IKKE. Tvært imod.

Spis med din fornuft, massere grønt. Det er ikke raket videnskab at tabe sig, men det er svært fordi man har lyst til sukker og alle de gode ting. Ha styrke og stå ved det. Held og lykke med det 

Anmeld Citér

29. januar 2018

Bissen

Anonym skriver:

Drop alle de fancy kure!!

Skift livsstil, gør det i dit tempo. Spis med sund fornuft og gør det permanent. Bevæg dig. Ikke nødvendigvis træning, men tag cyklen istedet for bilen, gå ture med familien, tag trapperne når du har muligheden og drik vand kun. Vand vand vand !!

Så taber du dig, OG du holder vægten nede. De der strenge kure holder IKKE. Tvært imod.

Spis med din fornuft, massere grønt. Det er ikke raket videnskab at tabe sig, men det er svært fordi man har lyst til sukker og alle de gode ting. Ha styrke og stå ved det. Held og lykke med det 

Det vil jeg give dig ret i! 

Vil i den sammenhæng lige pointere for ts, at "sense" netop er en kostomlægning, hvor man sammensætter sin kost på en hensigtsmæssig måde og ikke bare en kvik-kur. 

Anmeld Citér

29. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa :-) 

Jeg skal igang med vægttab på godt 20 kilo, hvilket har hjulpet jer på vej, for mit sind er så parat, men kroppen er en anden sag  når jeg endelig tager Meg sammen ender det kun ud på 1 uge hvor jeg træner, men mister simpelthen energien til det  

Hvad gjorde I? 

Jeg er en af dem der har prøvet stort set alt. 
I decemeber besluttede jeg igen at forsøge, denne gang gjorde jeg det bare på en anden måde. I stedet for at sætte 117 begrænsninger og regler, gjorde jeg lidt som jeg havde lyst. 
Mit eneste mål var i princippet at gå 10.000 skridt om dagen og tabe 5 kg på 4 måneder. 
Jeg træner når jeg har lyst, drikker vin og spiser lidt slik i weekenderne. Jeg er så gået hen og blevet lidt bidt af træningen, men jeg træner cirka 3-5 gange om ugen, så det er jo ikke noget ekstremt. Jeg har tabt 11 kg siden 1. december på den her måde. 

Normalt når jeg har prøvet er jeg gået helt amokos de første 2 uger for så bagefter fuldstændig at tabe pusten, men at gøre det i mit helt eget tempo har altså bare fungeret for mig 

Anmeld Citér

29. januar 2018

Anonym

Jeg havde stor gavn af pco-venlig kost anbefalet af fertilitetslægen, for at tabe mig og blive gravid. Da jeg skulle tabe de sidste 10-15kg efter graviditeten (tog i alt næsten 30kg på) vendte jeg tilbage til det. Fordi jeg ville have meget hurtige resultater, var jeg strengere ved mig selv, så udelukkede alt hvad jeg kunne af sukker, dvs alle de kulhydrater jeg kunne, for den periode. De første 4kg røg på ca 10 dage, resten i løbet af de næste få uger. Og jeg spiste fantastisk, begrænsede mig ikke, bare masser af kød, grønt, god fedt, og også sovs hehe. Det var hårdt den første uge, for sukkertrangen var stor, men så var det overstået. Det er et år siden, og jeg har ikke fokus på det mere. Spiser gerne lidt slik og kage en gang imellem. Men der er bare sket en generel ændring, så jeg ikke har brug for de ting i hverdagen, tager derfor heller ikke på. Dyrker ikke motion, men har fået mange gange mere energi, så spræller gerne med arme og ben, tager trapper og løber og hopper efter mit barn, uden at blive forpustet. For mig gav det ikke så meget mening med tælle kalorier, mængder, skridt og alt det. Fjernede bare de usunde og ikke gavnlige madvarer fra min kost, og spiser mere af alt det gode.

Anmeld Citér

29. januar 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hejsa :-) 

Jeg skal igang med vægttab på godt 20 kilo, hvilket har hjulpet jer på vej, for mit sind er så parat, men kroppen er en anden sag  når jeg endelig tager Meg sammen ender det kun ud på 1 uge hvor jeg træner, men mister simpelthen energien til det  

Hvad gjorde I? 

lad være med at bruge en kur...

jeg satte mig ned, læste og undersøgte hvad vi kunne erstatte maden med som måske var sundere...

f.eks. fuldkornspasta og ris fremfor de almindelige hvide...

fandt noget knækbrød med masser af rug men som stadig ikke smager af rugbrød til morgenmad.. og så havregryn uden sukker eller andet på...

fandt rugbrød der ikke var alt for meget salt i, men som stadig havde godt med fibre...

mælk er letmælk...

hyggeaften er fastsat aftale til bestemt ugedag hvor vi køber kun til den ene aften...

huskeliste når man handler er rigtig god idé så kan man fokusere på det man faktisk kom efter og bedre undgå fristelsen at købe det "gode tilbud" på chokolade eller is eller andet man ikke burde...

vi har madplan for alle 3 måltider alle ugens 7 dage... det har givet mig meget ro og overblik... og igen hjælper med at undgå at vi så bare køber fed billig mad fordi vi lige havde glemt at vi også skulle spise...

jeg træner ikke, jeg har ikke gjort det til en synd og skammet mig hvis jeg en dag har spist kage på arbejdet, men blot sørget for at jeg så har spist det mindre til aftensmad eller frokost uden at sulte mig selv...

jeg er gået fra 120 til 90 kg på 8 måneder..

jeg har fundet en hobby med min kæreste hvor vi er ude og bevæge os i roligt tempo men i lang tid af gangen så jeg ikke skal overtale mig selv til noget jeg egentlig ikke har lyst til...

lyder barnligt men vi går i skoven i 6 timer med fjernstyrede biler og leger... jeg plejer at ende på 10-15.000 skridt på sådan en tur alt efter hvilke biler vi tager og hvor vi tager hen..

jeg har aktiveret Samsung Health på mobilen og det hjælper mig også med at holde mig i gang da den kan lave notifikationer med hvor tæt man er på det mål man sætter for hver dag med skridt og tid for aktivitet... man kan også være med i globale challenges hvor man skal gå 200.000 skridt på en måned så det er lidt over 6.000 skridt pr. dag.. mit mål er sat til 8.000 skridt pr dag og jeg plejer at nå det rimelig hurtigt når jeg er på arbejde og når jeg har fri plejer jeg at ramme det når vi henter sønnen fra skole...

på Samsung Health app'en kan man også taste sin mad for hvert måltid, få hjælp til at huske at drikke vand, og holde styr på sin søvn...

søvn er faktisk rigtig vigtig for at tabe sig.. hvis man ikke bliver udhvilet er det sværere at komme igennem dagen uden at småspise sukker...

det blev ret langt men håber du kan bruge noget af det for vil meget gerne dele den viden jeg har fået efter mange fejlslagne slankekure-træningsplaner osv... har haft et ønske i 10 år om at tabe mig og nu er det lykkedes..

Anmeld Citér

29. januar 2018

Anonym

Jeg tror den gode måde afhænger af hvordan man er som person. Jeg har også prøvet en del, men har det issue at min hjerne modarbejder forbud, så hvis jeg ikke må spise fx chokolade, så sidder jeg og tænker chokolade-chokolade-chokolade non stop, og råæder til sidst en hel plade.

De fleste kure virker jo hvis man kan finde ud af at følge dem. Sense er jo blot sund fornuft, men er man madglad, har man måske ikke lyst til at nøjes med den håndfuld af de ting man "må" få. Keto virker så absolut også (og min appetit forsvandt vitterlig efter nogle dage!), men jeg har altså ikke lyst til at undvære brød/pasta osv i det lange løb.

Det der virker for mig, i og med at jeg ikke ønsker at der er nogen form for forbud, er faste 8/16. Jeg springer morgenmaden over, spiser måske en lille snack kl 10.30, alm frokost kl 12, en lille snack om eftermiddagen, og så almindelig aftensmad. Der skal ikke laves noget specielt kun til mig, vi spiser alle det samme.

Selvfølgelig forsøger jeg at spise sundt, masser af grønt osv, faktum er at man jo ikke taber sig hvis man hver eneste dag i 8 timer spiser tonsvis af chips, kage og McD, men jeg tager et stykke kage hvis nogen har fødselsdag, og spiser takeaway hvis lysten er til det. Og taber mig alligevel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.