Anonym skriver:
Hejsa :-)
Jeg skal igang med vægttab på godt 20 kilo, hvilket har hjulpet jer på vej, for mit sind er så parat, men kroppen er en anden sag
når jeg endelig tager Meg sammen ender det kun ud på 1 uge hvor jeg træner, men mister simpelthen energien til det
Hvad gjorde I?
lad være med at bruge en kur...
jeg satte mig ned, læste og undersøgte hvad vi kunne erstatte maden med som måske var sundere...
f.eks. fuldkornspasta og ris fremfor de almindelige hvide...
fandt noget knækbrød med masser af rug men som stadig ikke smager af rugbrød til morgenmad.. og så havregryn uden sukker eller andet på...
fandt rugbrød der ikke var alt for meget salt i, men som stadig havde godt med fibre...
mælk er letmælk...
hyggeaften er fastsat aftale til bestemt ugedag hvor vi køber kun til den ene aften...
huskeliste når man handler er rigtig god idé så kan man fokusere på det man faktisk kom efter og bedre undgå fristelsen at købe det "gode tilbud" på chokolade eller is eller andet man ikke burde...
vi har madplan for alle 3 måltider alle ugens 7 dage... det har givet mig meget ro og overblik... og igen hjælper med at undgå at vi så bare køber fed billig mad fordi vi lige havde glemt at vi også skulle spise...
jeg træner ikke, jeg har ikke gjort det til en synd og skammet mig hvis jeg en dag har spist kage på arbejdet, men blot sørget for at jeg så har spist det mindre til aftensmad eller frokost uden at sulte mig selv...
jeg er gået fra 120 til 90 kg på 8 måneder..
jeg har fundet en hobby med min kæreste hvor vi er ude og bevæge os i roligt tempo men i lang tid af gangen så jeg ikke skal overtale mig selv til noget jeg egentlig ikke har lyst til...
lyder barnligt men vi går i skoven i 6 timer med fjernstyrede biler og leger... jeg plejer at ende på 10-15.000 skridt på sådan en tur alt efter hvilke biler vi tager og hvor vi tager hen..
jeg har aktiveret Samsung Health på mobilen og det hjælper mig også med at holde mig i gang da den kan lave notifikationer med hvor tæt man er på det mål man sætter for hver dag med skridt og tid for aktivitet... man kan også være med i globale challenges hvor man skal gå 200.000 skridt på en måned så det er lidt over 6.000 skridt pr. dag.. mit mål er sat til 8.000 skridt pr dag og jeg plejer at nå det rimelig hurtigt når jeg er på arbejde og når jeg har fri plejer jeg at ramme det når vi henter sønnen fra skole...
på Samsung Health app'en kan man også taste sin mad for hvert måltid, få hjælp til at huske at drikke vand, og holde styr på sin søvn...
søvn er faktisk rigtig vigtig for at tabe sig.. hvis man ikke bliver udhvilet er det sværere at komme igennem dagen uden at småspise sukker...
det blev ret langt men håber du kan bruge noget af det for vil meget gerne dele den viden jeg har fået efter mange fejlslagne slankekure-træningsplaner osv... har haft et ønske i 10 år om at tabe mig og nu er det lykkedes..