Min erfaring er, at man ikke nødvendigvis har det store held ved at starte hårdt ud med både slankekur og motion på en gang. Det er uden tvivl sundt for kroppen at komme i form, men det er ikke nok for at tabe sig alene og heller ikke nemt, da det genererer mere sult.
Jeg starter derfor med kuren og sætter så ind med motionen, når forbrændingen er faldet så meget at kuren begynder at gå i stå.
Kuren består i, at jeg dropper smør, ost, brød til morgenmad, øl, vin og sodavand, sovs og andet fedt, slik og chips og is . Og skærer gevaldigt ned på ris pasta og kartofler. Og skruer op for mængden af de grove grøntsager som kål og gulerødder. Desuden spiser jeg helst ikke efter 18 om aftenen senest 19. Og skal helst føle lidt sult når jeg går i seng.
I weekenden tillader jeg mig 1 øl, et glas vin og måske en håndfuld slik. Det gør jeg for, at det ikke skal blive for surt og kunne holde det ud.
På denne måde taber jeg ca et kilo om ugen eller mere i starten. Når jeg når til de sidste 5 kilo, er det sværere og her kommer motionen ind, da forbrændingen skal skrues op, hvis det skal lykkes.
Held og lykke jeg vejer også for meget, og har tabt det første kilo af mindst 14 kilo.
Anmeld
Citér