Væske på ørene, dræn og komælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.129 visninger
10 svar
6 synes godt om
24. januar 2018

Høne5

hej

har nogle af jer med små poder der døjer med væske på ørerne hørt eller selv prøvet at droppe mælk? Og har  det hjulpet?

Nora har fået lagt dræn to gange, men hun sover stadig MEGA dårligt både nat og dag. Hun er snart 16mdr. Har så fået at vide vi skulle prøve at stoppe med komælk da det danner slim som giver problemer i det eustatiske rør i øret, så væsken ikke kan løbe fra. Hun får faktisk ikke ret meget mælk, det er mest i dp hun måske får et enkelt glas i løbet af dagen. Hun får så stadig MME til natten, men hvad kan hun så få i stedet mon....? Idag har vi prøvet med mandelmælk og hun smagte da på det men drak ikke meget, sikkert også fordi hun er lidt sløj i øjeblikket. 

Anyway... har nogen hørt noget og har det virket? Kan læse både for og imod når jeg googler det. Vil jo heller ikke have hun kommer til at mangle vitaminer og alt det der som hun får igennem mælken

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2018

Tip!

Min mening, hun har slet ikke behov for mme i en alder af 16 mdr. Aftensmad, måske noget grød/mos, og så godnat. 

Min søn gad ikke det mælk og flaske ved 10-11 mdr’s alderen, og spiste almindelig mad/mos. 

Mælk er jo ikke noget vi skal have, men det er blevet kørt op til uha, husk nu din mælk, pga kalk.. der er andre fødevare som giver kalk til kroppen..

Jeg bruger primært mælk til bagning, smoothies, sovs.. jeg bryder mig ikke om eftersmagen, når det drikkes rent. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

migxher

Jeg kender nogen hvor det hjalp på deres 2 årig datter der længe havde bøvlet med ørene.
Bare husk at det altså ikke kun er drikkemælk der skal droppes, også ost og alt det skjulte mælk i brød, pålæg mm. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Stivdie

Jeg hørte det også i forbindelse med, at den store fik  dræn, men hun fik mad i vuggestuen, og de forlangte lægeerklæring for, at hun kunne blive fritaget for fælleskosten (og lægen sagde, der  ikke var evidens for, at mælk skulle være problemet), så vi fik det desværre aldrig prøvet af.

Som en anden siger, er det jo ikke kun mælken, men også smør, brød med mælk i, MME (hvis baseret på komælk) sammenkogt retter, osv. Alt indeholdende mælk skal udelades, og det er faktisk ikke så let endda. 

Vores datter kunne ikke lide mandelmælken, til gengæld var have mælk et hit 

Anmeld Citér

25. januar 2018

LSS

BC skriver:

Min mening, hun har slet ikke behov for mme i en alder af 16 mdr. Aftensmad, måske noget grød/mos, og så godnat. 

Min søn gad ikke det mælk og flaske ved 10-11 mdr’s alderen, og spiste almindelig mad/mos. 

Mælk er jo ikke noget vi skal have, men det er blevet kørt op til uha, husk nu din mælk, pga kalk.. der er andre fødevare som giver kalk til kroppen..

Jeg bruger primært mælk til bagning, smoothies, sovs.. jeg bryder mig ikke om eftersmagen, når det drikkes rent. 

Hun bad ikke om din mening om hvorvidt hendes datter har brug for mme eller ej �� nogle børn finder tryghed i flasken, andre i at sove med mor og nogle tredje i at have en bamse eller andet. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Abracadabra

Der er IKKE evidens (altså bevis) for at mælk skulle give øreproblemer.

Men hvis din datter også sover dårligt med dræn, tyder det til gengæld på, at hun ikke sover dårligt pga væske i mellemøret.

Anmeld Citér

25. januar 2018

Thea14

Vores datters ørerproblemer stoppede først da hun af anden årsag kom til kiropraktor og fik låst nakken op. I følge kiropraktoren er det meget normalt at en låst nakke kan give øreproblemer og søvn problemer. Havde jeg vist det havde jeg fået hende undersøgt for flere år siden. 

Her gjorde det ingen forskel af afskære mælk helt fra hendes kost.

Anmeld Citér

25. januar 2018

Morigenigen

Høne5 skriver:

hej

har nogle af jer med små poder der døjer med væske på ørerne hørt eller selv prøvet at droppe mælk? Og har  det hjulpet?

Nora har fået lagt dræn to gange, men hun sover stadig MEGA dårligt både nat og dag. Hun er snart 16mdr. Har så fået at vide vi skulle prøve at stoppe med komælk da det danner slim som giver problemer i det eustatiske rør i øret, så væsken ikke kan løbe fra. Hun får faktisk ikke ret meget mælk, det er mest i dp hun måske får et enkelt glas i løbet af dagen. Hun får så stadig MME til natten, men hvad kan hun så få i stedet mon....? Idag har vi prøvet med mandelmælk og hun smagte da på det men drak ikke meget, sikkert også fordi hun er lidt sløj i øjeblikket. 

Anyway... har nogen hørt noget og har det virket? Kan læse både for og imod når jeg googler det. Vil jo heller ikke have hun kommer til at mangle vitaminer og alt det der som hun får igennem mælken

Det med mælken er en skrøne. Medmindre ørelægen har anbefalet jer at holde jeres barn fra mælk, er det ikke derfor. Der er meget andet godt end kun kalk i mælk, som dit barn har gavn af i voksealderen.

Min ældste er ørebarn. Han har fået lagt dræn ca 8 gange. Og det viste sig efter mange år, at hans øreproblemer stammer fra en kombination af fysiske faktorer (øregangene peger op, så slim lettere sætter sig fast/ har svært ved at løbe fra øregangen igen), og så har han allergi overfor husstøvmider. Begge dele afhjælpes med en næsespray mod allergi. Den hedder Avamys, og efter vi har fået demonstreret brugen af den hos næselægen og fået recept på Avamys, er øreproblemerne forsvundet. Eller: Når han begynder at få ondt i ørerne, går vi igang med næsesprayen, og så forsvinder øresmerterne lynhurtigt. 

Naturligvis sørger vi også for at gøre ordentligt rent og skifte sengetøjet jævnligt.

Så mit råd er, at du tager til ørelægen med dit barn og spørger ind til allergier - og i øvrigt hører ørelægen ad, hvad der kan gøres.

Anmeld Citér

25. januar 2018

A-1995

Min ældste har altid haft store problemer med ørene. Fra han var 8 mdr- 14 mdr var han på 100% mælkefri diæt. Det havde ingen effekt på øreproblemerne. 

Han er nu 3 1/2 og har fået dræn 9 gange..

Anmeld Citér

25. januar 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
Thea14 skriver:

Vores datters ørerproblemer stoppede først da hun af anden årsag kom til kiropraktor og fik låst nakken op. I følge kiropraktoren er det meget normalt at en låst nakke kan give øreproblemer og søvn problemer. Havde jeg vist det havde jeg fået hende undersøgt for flere år siden. 

Her gjorde det ingen forskel af afskære mælk helt fra hendes kost.

Det var det samme her. 

Kiropraktor og zoneterapi løste øreproblemerne hos min søn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.