Høne5 skriver:
hej
har nogle af jer med små poder der døjer med væske på ørerne hørt eller selv prøvet at droppe mælk? Og har det hjulpet?
Nora har fået lagt dræn to gange, men hun sover stadig MEGA dårligt både nat og dag. Hun er snart 16mdr. Har så fået at vide vi skulle prøve at stoppe med komælk da det danner slim som giver problemer i det eustatiske rør i øret, så væsken ikke kan løbe fra. Hun får faktisk ikke ret meget mælk, det er mest i dp hun måske får et enkelt glas i løbet af dagen. Hun får så stadig MME til natten, men hvad kan hun så få i stedet mon....? Idag har vi prøvet med mandelmælk og hun smagte da på det men drak ikke meget, sikkert også fordi hun er lidt sløj i øjeblikket.
Anyway... har nogen hørt noget og har det virket? Kan læse både for og imod når jeg googler det. Vil jo heller ikke have hun kommer til at mangle vitaminer og alt det der som hun får igennem mælken
Det med mælken er en skrøne. Medmindre ørelægen har anbefalet jer at holde jeres barn fra mælk, er det ikke derfor. Der er meget andet godt end kun kalk i mælk, som dit barn har gavn af i voksealderen.
Min ældste er ørebarn. Han har fået lagt dræn ca 8 gange. Og det viste sig efter mange år, at hans øreproblemer stammer fra en kombination af fysiske faktorer (øregangene peger op, så slim lettere sætter sig fast/ har svært ved at løbe fra øregangen igen), og så har han allergi overfor husstøvmider. Begge dele afhjælpes med en næsespray mod allergi. Den hedder Avamys, og efter vi har fået demonstreret brugen af den hos næselægen og fået recept på Avamys, er øreproblemerne forsvundet. Eller: Når han begynder at få ondt i ørerne, går vi igang med næsesprayen, og så forsvinder øresmerterne lynhurtigt.
Naturligvis sørger vi også for at gøre ordentligt rent og skifte sengetøjet jævnligt.
Så mit råd er, at du tager til ørelægen med dit barn og spørger ind til allergier - og i øvrigt hører ørelægen ad, hvad der kan gøres.
Anmeld
Citér