Konfirmation og børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Far vil ikke rejse med ham, da han arbejder sådan cirka hele tiden og hans kone er højgravid. 

Jeg spørg såmænd også bare fordi jeg er nysgerrig og ik kender noget til de forskellige regle.

Og hvis reglerne er at han ska være med til at betale til udgifter til en konfirmation, er det meget, meget rimeligt! Men ku bare ik forstå om han så også ka blive pålagt at betale for jeres ferie, fordi sønnen vælger ik at blive konfirmeret. 

Håber i finder ud af det. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2018

Fremad

Anonym skriver:

Jeg er alene med min søn. Han skal konfirmeres til maj, men vil ikke holde en fest, han vil hellere at vi tager ud og rejser.

Mit spørgsmål er så: Skal hans far stadig betale de 3* normalbidrag i forbindelse med konfirmationen? Jeg har jo købt tøj og sko og betalt til blå mandag. Faren ønsker ikke at holde en fest for ham, hvilket min søn heller ikke er interesseret i.

Nogen der kender reglerne ang. dette?

Nej man skal ikke betale for en konfirmation eller andet der ikke bliver holdt.

Anmeld Citér

21. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker at det bidrag han ellers skulle give til festen, er for at dække de udgifter der er til hans egen familie der deltager. 

Men der er jo ingen af fars familie der skal med ud og rejse. Jeg synes det er lige søgt nok og ville aldrig selv regne med at det hang sådan sammen ingen fælles fest, ingen penge. 

Anmeld Citér

21. januar 2018

Flomama

Nej det skal han ikke. 

Det er ikke hans problem at du studerer - næring efter tæring 

Anmeld Citér

21. januar 2018

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Jeg er alene med min søn. Han skal konfirmeres til maj, men vil ikke holde en fest, han vil hellere at vi tager ud og rejser.

Mit spørgsmål er så: Skal hans far stadig betale de 3* normalbidrag i forbindelse med konfirmationen? Jeg har jo købt tøj og sko og betalt til blå mandag. Faren ønsker ikke at holde en fest for ham, hvilket min søn heller ikke er interesseret i.

Nogen der kender reglerne ang. dette?

Spørg Statsforvaltning.

Jeg tror dog kun at din eks skal betale, hvis du har udgifter til en konfirmationsfest, hvis dig og din søn vælger at rejse istedet, så tror jeg det er for egen regning. men tag og ring til statsforvaltningen.

Anmeld Citér

21. januar 2018

Carina:-)

Selvfølgelig skal far ikke betale til jeres rejse.

Bidrag er til fælles fest. 

St du og sønnen hellere vil rejse er for egen regning.

Anmeld Citér

21. januar 2018

lineog4

Spørg statsforvaltningen. Ser ud til der er særligt beklædningsbidrag hvis barnet ikke skal konfirmeres - måske det kunne træde i kraft her. 

Men ellers tænker jeg, at far jo burde betale halvdelen af dine udgifter til tøj, blå mandag osv. Jeg er sådan lidt pas på betale rejser og fester, for hvis pengene ikke er til det, så skal man måske skære ned på den unges forventninger.

Anmeld Citér

21. januar 2018

Anonym

Beklædningsbidrag og konfirmationsbidrag er en og samme ting.

Og ved ansøgning vel de blive godkendt,hvis far ikke kan bevise,han selv holder fest.

Om mor holder fest,eller vælger at købe dyere tøj til dagen og blå mandag og en rejse,er statsforvaltningen lige glade med.

Det er ikke et krav.

Anmeld Citér

21. januar 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Jeg tænker at det bidrag han ellers skulle give til festen, er for at dække de udgifter der er til hans egen familie der deltager. 

Men der er jo ingen af fars familie der skal med ud og rejse. Jeg synes det er lige søgt nok og ville aldrig selv regne med at det hang sådan sammen ingen fælles fest, ingen penge. 

Det er ikke korrekt.

Om far er med til fest eller ej,er fuldstændig lige gyldig.

Om far så aldrig har set barnet,vil han blive pålagt at betale,hvis mor ansøger.

Anmeld Citér

21. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er ikke korrekt.

Om far er med til fest eller ej,er fuldstændig lige gyldig.

Om far så aldrig har set barnet,vil han blive pålagt at betale,hvis mor ansøger.

Okay  

det kan jeg så ikke se formålet med hvis fars familie ikke er med, er festen jo også det mindre og billigere. 

Men jeg/vi følger heller ikke alle nedskrevne regler for skilsmissefamilier. Men gør hvad vi selv umiddelbart finder rimeligt.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.