Konfirmation og børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.696 visninger
19 svar
37 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg er alene med min søn. Han skal konfirmeres til maj, men vil ikke holde en fest, han vil hellere at vi tager ud og rejser.

Mit spørgsmål er så: Skal hans far stadig betale de 3* normalbidrag i forbindelse med konfirmationen? Jeg har jo købt tøj og sko og betalt til blå mandag. Faren ønsker ikke at holde en fest for ham, hvilket min søn heller ikke er interesseret i.

Nogen der kender reglerne ang. dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er alene med min søn. Han skal konfirmeres til maj, men vil ikke holde en fest, han vil hellere at vi tager ud og rejser.

Mit spørgsmål er så: Skal hans far stadig betale de 3* normalbidrag i forbindelse med konfirmationen? Jeg har jo købt tøj og sko og betalt til blå mandag. Faren ønsker ikke at holde en fest for ham, hvilket min søn heller ikke er interesseret i.

Nogen der kender reglerne ang. dette?

Det er ret nemt at finde svar på, du skal bare google konfirmationsbidrag på Statsforvaltningens hjemmeside.

Anmeld Citér

21. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er ret nemt at finde svar på, du skal bare google konfirmationsbidrag på Statsforvaltningens hjemmeside.

Har jeg prøvet, men der står ikke noget om han skal betale selvom vi ikke holder fest. Kun at han ikke skal betale hvis han holder sin egen fest. 

Anmeld Citér

21. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Har jeg prøvet, men der står ikke noget om han skal betale selvom vi ikke holder fest. Kun at han ikke skal betale hvis han holder sin egen fest. 

Det betyder, at Statsforvaltningen ikke fastsætter konfirmations- eller beklædningsbidrag, hvis den anden forælder (samværsforælderen) opfylder sin forsørgelsespligt ved for eksempel at holde en fest for barnet i anledning af konfirmationen eller tager barnet med på en ferierejse i anledning af konfirmationen. Det er dog ikke nok at give barnet en stor konfirmationsgave.

Anmeld Citér

21. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu spørg jeg måske mega dumt, men hvorfor sku faren betale konfirmationsbidrag, hvis ik der ska være nogen fest? Så er der jo ik nogen udgifter i forbindelse med en konfirmation... 

Og hvis det bare er dig og sønnen, der ska rejse, ska han vel ik betale til jeres ferie? Men måske han så selv ka tage på en tur med sønnen sener?

Og jeg spørg ik for at være strid, jeg spørg, fordi jeg virkelig gerne vil vide det! Vh Stine 

Anmeld Citér

21. januar 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Nu spørg jeg måske mega dumt, men hvorfor sku faren betale konfirmationsbidrag, hvis ik der ska være nogen fest? Så er der jo ik nogen udgifter i forbindelse med en konfirmation... 

Og hvis det bare er dig og sønnen, der ska rejse, ska han vel ik betale til jeres ferie? Men måske han så selv ka tage på en tur med sønnen sener?

Og jeg spørg ik for at være strid, jeg spørg, fordi jeg virkelig gerne vil vide det! Vh Stine 

Fordi det er det sønnen ønsker sig i stedet for en fest. Og festen ville han jo skulle betale 3700 kr til alligevel. Nu vil sønnen hellere rejse, så hvorfor skulle han så ikke betale? Jeg har jo mindst de samme udgifter.

Vi har 3 børn sammen og jeg er alene med dem og studerende. 

Forstår godt hvad du mener... men mine udgifter bliver ikke mindre af at jeg vælger rejsen, og det er det min søn helst vil. Hvorfor så holde festen fordi jeg ikke har råd til rejsen når jeg ikke får bidrag?

Anmeld Citér

21. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Fordi det er det sønnen ønsker sig i stedet for en fest. Og festen ville han jo skulle betale 3700 kr til alligevel. Nu vil sønnen hellere rejse, så hvorfor skulle han så ikke betale? Jeg har jo mindst de samme udgifter.

Vi har 3 børn sammen og jeg er alene med dem og studerende. 

Forstår godt hvad du mener... men mine udgifter bliver ikke mindre af at jeg vælger rejsen, og det er det min søn helst vil. Hvorfor så holde festen fordi jeg ikke har råd til rejsen når jeg ikke får bidrag?

Men hvis far så selv havde sku holde en fest, sku han så stadig ha betalt til "din" fest?

Vil far ik også gerne rejse med sønnen? Vh Stine 

Anmeld Citér

21. januar 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Men hvis far så selv havde sku holde en fest, sku han så stadig ha betalt til "din" fest?

Vil far ik også gerne rejse med sønnen? Vh Stine 

Selvfølgelig ikke, men så ville jeg jo heller ikke invitere hans familie og venner med til min. Det er jo også sådan reglerne er. 

Anmeld Citér

21. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Selvfølgelig ikke, men så ville jeg jo heller ikke invitere hans familie og venner med til min. Det er jo også sådan reglerne er. 

Far vil ikke rejse med ham, da han arbejder sådan cirka hele tiden og hans kone er højgravid. 

Anmeld Citér

21. januar 2018

Mortilmajbørn

Ved ikke hvad reglerne er, når I vælger ikke at holde fest. Et alternativ kunne være, at han dækkede halvdelen af udgiften til tøj, sko og blå mandag. Virker mærkeligt, hvis han skal bidrage til en rejse for hans søn og ekskone. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.