Teenagedatter regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2018

Anonym

Nu er jeg selv kun 20 så jeg kan sagtens huske mine år som 15-16-17 årig, jeg var egentlig en sød og ganske nem teenager indtil slutningen af 9. Klasse hvor  jeg begyndte at ryge lidt, ikke blegt fast men i ny og næ.

Min mor har altid været den type som flippede fuldstændig ud og ikke ville tale om det, men bare blev sur, min søster begyndte at ryge og min mor fandt et par pakker smøger og min mor blev så enormt ked af det, jeg kan huske hvor meget det påvirkede min familie den måde min mor tacklede det hele, jeg har altid tænkt at jeg ville være en mor som gacklede det anderledes oh jeg vil vær meget åben og forstående overfor mine børn.

jeg blev enormt ked af det over at jeg altid blev skældt ud og set at det var forkert, men ejg var jo faktisk en nem teenager i forhold til nogen af mine veninder!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2018

Anonym

Jeg er selv i 20'erne og mine teenageår, ligger derfor ikke langt væk. Jeg var selv en meget stille og fornuftig teenager, især i de aller første år, men jeg fik da også afprøvet og overskredet nogle grænser og fik "freaket lidt ud". Og det tror jeg egentlig er meget sundt, så længe det forgår i nogle forholdvis trygge rammer, for i sidste ende er det med til at danne og løsrive sig fra barndommen. 

Det med at drikke lidt mere alkohol end aftalt, få lavet en piercing og mene, at man selv skal bestemme alt, tror jeg altså ikke skal tages så tungt. Det er en del af vejen, fra at gå fra barndom, hvor man er underlagt de voksnes regler, og til selv at blive voksen, hvor man opdager, at man selv har en krop og et liv, som man gerne vil bestemme over. Og disse ting, ser jeg bare som et oprør, som langt de fleste teenagere har. 

I forhold til de mere skadelige ting, tror jeg det er vigtigt at skelne. Jeg vil på ingen måde sige, at rygning og solariebrug, er hverken sundt, nødvendigt eller godt. Men jeg tror det er vigtigt at skelne imellem, et seriøst forbrug, der bunder i afhængighed og er blevet en del af livsstilen, og det igen lidt mere oprørske. Jeg havde selv en periode, hvor jeg ind i mellem tog sol og hvor jeg røg til fester, og da jeg blev en lille smule ældre, tog det lidt til, for så at gå over igen. Det er aldrig sjovt at se nogen man holder af, skade sin egen krop på sigt, men jeg tror sommetider, man må acceptere, at også det er en del af løsrivelsen. At man ikke kan kontrollere alt længere, og bliver nødt til at give noget mere ansvar og frihed til sit "barn".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.