Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
jeg kan også sagtens følge dig...
jeg kaster heldigvis ikke op.. men har bare næsten konstant den der køresygekvalme fornemmelse...
og ja arbejdet siger jo bare: graviditet er ikke en sygdom...
jeg er 16+0 imorgen fredag... hvor jeg har 10.5 time på arbejde.. og også en lørdagsvagt på 8 timer.. aner ikke helt hvordan jeg skal komme igennem det... men jeg giver det en skalle og kæmper...
det eneste der har holdt mig i gang er at jeg har en søn og en kæreste der er meget afhængig af at jeg lave mad og ordner det meste af det huslige.. så det er i små bidder af gangen.. men det bliver gjort.. den ene dag tog det mig 2 timer at komme igennem opvasken, for jeg var nødt til at holde pause undervejs med hovedet mellem benene...
det hjælper for mig med opgaverne netop at dele det hele i mikrobidder så jeg kan se fremskridt i at der bliver mindre...
f.eks. opvasken: første del er at sætte på plads fra sidst, det er faktisk delt op i bidder med hvad der står så en slags ting ad gangen, hold en kort pause af 5 minutter, og så skal vasken fyldes med varmt vand i mens jeg sorterer opvasken der skal vaskes i opdeling med: glas- bestik (ofte er der en bøtte eller gryde det kan komme i så det er samlet), flade tallerkner, dybe tallerkner... og først glas i vandet og så sæbe i.. vask glas op, tag en pause på et par minutter.. så bestik og igen en kort pause... så tallerkner først flade.. så dybe.. og til sidst hvis der er gryder eller pander eller store skåle så bliver de ordnet...
men ja det er super hårdt nå det er der konstant i baggrunden og der skal ikke meget til før man kaster op når det ligger der hele tiden.. for mig kan lugten f.eks. fra frikadellestegningen på arbejdet være nok til at det hele lige snurrer en gang og jeg skal have luft for ikke at kaste op... havde en morgen hvor lugten af kloakkken ude foran var mere behagelig end frikadellerne...
Anmeld
Citér