Hvis i har været kærester i lang tid og du regner med i også skal være kærester i fremtiden, så synes jeg du skal fortælle ham det, så i sammen kan tage den rigtige beslutning for jer. Han har måske nogle argumenter, som kan give dig sikkerhed for at den beslutning i når til er den rigtige for dig/jer. Og under alle omstændigheder, så kommer får du nok brug for hans hjælp og støtte uanset om det bliver til graviditet eller abort.
Hvis han er et tilfældigt bekendtskab, som du ikke ser en fremtid sammen med, så synes jeg du skal tale tingene igennem med din mor, bedste veninde eller en anden du stoler på, så du bliver afklaret med dit valg - og så fortælle det til faren med det i mente at han måske alligevel har nogle ting som gør du vil ændre din mening.
Jeg har selv stået der for mange år siden - jeg var helt afklaret med hvordan det skulle ende og meddelte bare faren at sådan var det - men det var også i et helt nyt forhold og vi var meget unge. Så synes klart svaret afhænger meget af hvor længe i har været sammen og om du ser jer sammen længe endnu. Jo længere i har været sammen/ skal være sammen i fremtiden jo mere skal han involveres i beslutningen, hvis du spørger mig.
Anmeld
Citér