Vente med at fortælle faren det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.340 visninger
14 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2018

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde der har "skjult" en graviditet fra faderen? Hvis ja, hvor længe gik der før I sagde det? Og hvorfor ventede I? 

Jeg har testet positiv i morges. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, jeg ved ikke engang om jeg vil være mor - og derfor har jeg ikke sagt noget til min kæreste. Jeg er bange for jeg måske ønsker en abort, graviditeten er ikke planlagt. Hvis jeg vil have en abort vil jeg ikke glæde kæresten med at fortælle jeg er gravid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2018

AnoMom

Jeg har aldrig skjult en graviditet for nogen. Men ville heller aldrig gøre det. Heller ikke selvom jrg ville få en abort. Synes faren har ret til at vide det. 

Anmeld Citér

16. januar 2018

Anonym

Selvfølgelig ska' du fortælle det til din kæreste! Det er hans barn,  og i skal finde en beslutning sammen. Sikken hemmelighed at være rundt på, hvis du skulle gennemføre en abort.. puha..

Anmeld Citér

16. januar 2018

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Jeg har aldrig skjult en graviditet for nogen. Men ville heller aldrig gøre det. Heller ikke selvom jrg ville få en abort. Synes faren har ret til at vide det. 

Du misforstår mit opslag. Faren SKAL vide det. Men jeg ved ikke om jeg har brug for selv at blive afklaret med hvordan jeg har det før han får det afvide. Derfor søger jeg svar på om andre har stået i lignende situation.

Anmeld Citér

16. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Selvfølgelig ska' du fortælle det til din kæreste! Det er hans barn,  og i skal finde en beslutning sammen. Sikken hemmelighed at være rundt på, hvis du skulle gennemføre en abort.. puha..

Du misforstår også mit opslag. Faren SKAL vide det. Men jeg ved ikke om jeg har brug for selv at blive afklaret med hvordan jeg har det før han får det afvide. Derfor søger jeg svar på om andre har stået i lignende situation

Anmeld Citér

16. januar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Du misforstår mit opslag. Faren SKAL vide det. Men jeg ved ikke om jeg har brug for selv at blive afklaret med hvordan jeg har det før han får det afvide. Derfor søger jeg svar på om andre har stået i lignende situation.

Du får formuleret det lidt uheldigt så. For det lyder som om at du vil holde det hemmeligt så han ikk skal glædes. Beklager misforståelsen 

Anmeld Citér

16. januar 2018

Anonym trådstarter

RETTELSE! Faren SKAL vide det. Men jeg ved ikke om jeg har brug for selv at blive afklaret med hvordan jeg har det før han får det afvide. Derfor søger jeg svar på om andre har stået i lignende situation og måske har ventet med at fortælle det til moderen var sikker på hvad hun selv ville. 

Anmeld Citér

16. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Du misforstår også mit opslag. Faren SKAL vide det. Men jeg ved ikke om jeg har brug for selv at blive afklaret med hvordan jeg har det før han får det afvide. Derfor søger jeg svar på om andre har stået i lignende situation

Nå det beklager jeg, du skrev bare "skjult" graviditet og at du ikke ville glæde han hvis du skulle ha abort ..

Anmeld Citér

16. januar 2018

Thea14

Jeg vil jo mene at det er noget I skal blive afklaret omkring SAMMEN. Det er ikke ene og alene din beslutning, men en fælles beslutning som I skal tage sammen.

Så jeg vil bestemt mene at du skal fortælle ham det nu, men også åbent sige at du ikke ved om du ønsker det. Så kan I snakke sammen om det, I kan drøfte scenarier og finde et fælles ståpunkt.

Som mand ville jeg blive endnu mere såret hvis min kæreste kom og fortalte hun var gravid, men efter ugers overvejelse havde besluttet sig for en abort. Jeg ville være skuffet over ikke at have lov til at være med i den beslutning og få lov at støtte.

Anmeld Citér

16. januar 2018

lineog4

Jeg har været gravid og fået en abort og jeg har været gravid hvor det ikke var planlagt og vi fik børnene (to gange, p-piller og jeg er ikke et godt match åbenbart) og jeg har været gravid planlagt og selvsagt fået børnene. Alle gangene har været med samme mand, og alle gangene har han fået det at vide inden for samme dag - nogle gange har det været vildt svært at sige og andre gange har det været med jubel. 

De gange hvor det ikke har været planlagt, har jeg selvsagt ikke med det samme vidst: så vil jeg have barnet, så får jeg en abort og har derfor involveret min mand (en gang var han kun kæreste) før jeg selv var afklaret. OG det hænger nok sammen med han også er min bedste ven, og jeg derfor havde brug for at vende det med min bedste ven før jeg overhovedet kunne træffe valget - og den bedste ven var så tilfældigvis også faren. 

Jeg synes du skal få det sagt, det vokser og vokser (altså ikke bogstaveligt) når det er en hemmelighed og det liver sværere og sværere at få det sagt. Vær ærlig fortæl du stadig er i vildrede og ikke ved om du skal grine eller græde, og du ikke aner om du overhovedet vil være mor nu - grin og græd sammen det er okay at være sårbar og det er okay din kæreste får lov at være sårbar sammen med dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.