Syg fra arbejde regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2018

sne190810

Anonym skriver:

Må man spørge hvad du arbejder med ? 

De må vel heller ikke fyre en uden en god grund 

Jeg er sygeplejerske, ansat på en medicinsk afdeling. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg har læst vores politik vedr sygdom, det er ved 4 perioder på 1 år man kommer til samtale. 

Tænker ikke man kan blive fyret uden man har været til samtale 

Anmeld Citér

17. januar 2018

Tip!

Jeg var i sidste uge til info møde med mit nye arbejde, og der var selfølgelig snak om sygdom og statistikker.  Jeg er offentlig ansat som pædagog. 

Men hvordan dit arbejdsmiljø er, altså om du er kontordame, eller som jeg pædagog, er jeg bare i mit fag udsat for mere snot/nys/bakterier end de ansatte på kontoret, og det ses der selfølgelig på, når måske har en højere fraværs procent end de kontoransatte ☺️

Jeg vil hvert fald få at vide at jeg skulle gå hjem i seng, hvis jeg kom snottet og med røde øjne på job, hvorpå min kontor dame ikke smitter nogen. Jeg kan jo lægge hele afdelingen ned med snot.. 

Anmeld Citér

17. januar 2018

Stivdie

Nu er jeg ikke offentligt ansat, så jeg kender intet til eventuelle særregler om fx prøveperiode osv., men min mor var sosu i mange år, og hun blev opsagt på grund af sygefravær i sin tid. Dengang hed det sig, at hun først kunne opsiges med begrundelse i sygefravær, når hun havde været sygemeldt over 120 dage inden for en 1 års periode. Hun fik en skulderskade og kunne derfor ikke klare løft, og ville af den grund aldrig komme til at arbejde som sosu igen.

Men der skal altså som udgangspunkt MEGET til før sygefravær er årsagen til en opsigelse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.