Jeg er SÅ bange :((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.227 visninger
13 svar
19 synes godt om
14. januar 2018

HBV

Hej.

Jeg sidder her og er så bange for at der er noget galt med den lille spire i min mave, som i dag burde være 7+4. 

Jeg har haft meget ømme og lidt større bryster fra den dag jeg skulle have mens.. kvalme lidt om and OFF men særligt onsdag, torsdag og fredag synes jeg at kvalmen var vild-havde det torsdag og fredag fra morgen til aften. Købte et seaband på apoteket lørdag morgen og tog det på og har ik haft meget kvalme, hvilket jo er godt men jeg blev alligevel lidt bekymret. Her til aften da heg tog min BH af, synes jeg mine bryster er lidt mindre og knap så ømme  Er det helt normalt at ømheden i brysterne varierer lidt fra dag til dag ? Jeg er SÅ bange for en MA 

Jeg har først tid hos lægen torsdag.. ville I ringe til lægen i morgen ? Kan han overhovedet gøre noget for at berolige mig ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
HBV skriver:

Hej.

Jeg sidder her og er så bange for at der er noget galt med den lille spire i min mave, som i dag burde være 7+4. 

Jeg har haft meget ømme og lidt større bryster fra den dag jeg skulle have mens.. kvalme lidt om and OFF men særligt onsdag, torsdag og fredag synes jeg at kvalmen var vild-havde det torsdag og fredag fra morgen til aften. Købte et seaband på apoteket lørdag morgen og tog det på og har ik haft meget kvalme, hvilket jo er godt men jeg blev alligevel lidt bekymret. Her til aften da heg tog min BH af, synes jeg mine bryster er lidt mindre og knap så ømme  Er det helt normalt at ømheden i brysterne varierer lidt fra dag til dag ? Jeg er SÅ bange for en MA 

Jeg har først tid hos lægen torsdag.. ville I ringe til lægen i morgen ? Kan han overhovedet gøre noget for at berolige mig ?

Jeg er ikke helt sikker på, hvad der gør dig bekymret. Kvalmen er jo et normalt symptom. Og selvfølgelig varierer brystspændingen fra dag til dag. 

Jeg mener ikke, der er noget for din læge at gøre, med mindre der er andet, end du skriver her. 

Anmeld Citér

14. januar 2018

HBV

Mor og meget mere skriver:

Jeg er ikke helt sikker på, hvad der gør dig bekymret. Kvalmen er jo et normalt symptom. Og selvfølgelig varierer brystspændingen fra dag til dag. 

Jeg mener ikke, der er noget for din læge at gøre, med mindre der er andet, end du skriver her. 

Det er bare generelt at jeg ik føler mig gravid længere..svært at forklare, en underlig følelse.. og så er mine bryster pludselig blevet mindre fra i går til i dag...det er det der bekymrer mig

Anmeld Citér

14. januar 2018

frkchili

Det er ret normalt, at de ømme bryster kommer og går fra den ene dag til den anden. Jeg har selv oplevet det som værende ret svingende. Og tror egentlig også det er normalt, at det er værst helt i starten af graviditeten (uge 4-5 stykker) for så at forsvinde ret hurtigt igen. 

Så længe du ikke bløder, synes jeg, du skal prøve at tage den med ro. Man er pisse bekymret i starten, og der er ikke så meget at gøre, andet end at prøve at bevare troen på, at spiren har det fint. Graviditeter er skrøbelige i de første uger, og det er bare et vilkår. I langt de fleste tilfælde er alt jo som det skal være 

Anmeld Citér

14. januar 2018

HBV

Tak for det beroligende svar 

tror jeg vil bede om at få taget HCG i morgen for at se tallet og så igen når jeg skal til læge torsdag for at se om tallet stiger som det skal. Det ville nok også berolige mig

Anmeld Citér

15. januar 2018

Stivdie

HBV skriver:

Hej.

Jeg har haft en MA, og mine symptomer forsvandt ikke. Så fra jeg fik konstateret at bebs' hjerte var stoppet på en scanning til jeg 4 dage senere kunne få en udskrabning, havde jeg stadig døgnkvalme og kastede op flere gange. Så en MA behøver altså ikke gave noget som helst sammenhæng med dine symptomer. Kroppen tror jo netop stadig du er gravid ved en MA, og det er derfor fosteret ikke afstødes. Forhåbentlig kan det på en eller anden bagvendt måde give dig lidt ro? 

Anmeld Citér

15. januar 2018

Anonymor

Jeg synes det er fjollet at få målt HCG på det grundlag. Jeg tænker det er ret meget spild af ressourcer - undskyld hvis jeg lyder lidt hård. Men selv en stigning er jo ikke en garanti for at alt vil gå godt. Det er HELT normalt, at symptomerne kommer og går. Jeg oplevede det samme og ligger her med en 3 uger gammel baby der sover på mit bryst. Hvis du slet ikke kan være i det, ville jeg bruge mine egne penge på en privat tryghedsscanning. Synes ikke lægens ressourcer skal bruges på den slags, når der ikke er noget der indikerer andet end en helt normal graviditet  

Anmeld Citér

15. januar 2018

Rockertand

HBV skriver:

Tak for det beroligende svar 

tror jeg vil bede om at få taget HCG i morgen for at se tallet og så igen når jeg skal til læge torsdag for at se om tallet stiger som det skal. Det ville nok også berolige mig

Selvfølgelig skal du ikke have taget HCG, du må booke en tryghedsskanning for egen regning, hvis du er nervøs. Hvis HCG ikke stiger nok i blodprøven til at berolige dig, så bliver det endnu værre for dig (og enig i, at samfundets ressourcer ikke skal bruges på sådan noget).

Anmeld Citér

15. januar 2018

Babilooo

Det er helt normalt. Og nej du skal selvfølgelig ikke bede om en hcg måling med mindre du bløder osv. Det er helt normalt at have svingende symptomer. .. og din læge kan alligevel ikke gøre noget.

Anmeld Citér

15. januar 2018

HBV

Jeg har også gjort op med mig selv at jeg vil ringe til den privatpraktiserende gynækolog her i byen og bede om en skanning.

I min situation ville det så godt nok ikke være det store spild af ressourcer da jeg selv arbejder på stedet, selv kan bestille prøven m.v. .. men ja, tak for jeres ærlighed 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.