Lærer vikar.. Er det muligt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2018

Helloo

Mor og meget mere skriver:

Det afhænger selvfølgelig i den sidste ende af den enkelte skole, men det virker ikke særligt realistisk. På min egen arbejdsplads og på de øvrige skoler, jeg kender til, er vi i forvejen ret skeptisk indstillede over for de mange “4. G’ere”, altså nybagte studenter på 18-20 år, som bruges som vikarer, og der er et øget fokus på at finde vikarer, som dels er lidt mere modne/voksne, dels har mere uddannelse eller erfaring end blot en ungdomsuddannelse. 

Desuden foretrækker man/vi vikarer, som kan stå til rådighed i princippet hver dag, og du skal vel møde op på dit studie til undervisning jævnligt? 

Jeg er fjern kursist så der er der ingen problemer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2018

Miti's mama

Jeg har været lærervikar to gange. Det første sted var jeg tilkaldevikar og var lige blevet færdig med gymnasiet. Anden gang var jeg fuldtidsvikar og der krævede de en bachelor. Jeg er dog slet ikke læreruddannet.

Jeg vil anbefale dig at ringe til et par skoler og forklare dem at du gerne vil prøve lærergerningen af, men stadig er på HF. Så kan de svare om de kan tilbyde noget praktik eller nogle tilkaldetimer, alt efter hvad deres standarder er.

En af de skoler min mor arbejdede på (hun er uddannet lærer), krævede de erfaring i arbejde, men ingen krav om gymnasiel uddannelse som vikar.

Det svinger meget!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.