Lærer vikar.. Er det muligt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.744 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2018

Helloo

Hej! 

Jeg er igang med den 2 årig hf og går og drømmer om at tage lærer uddannelsen efterfølgende med henblik på indskoling. 

Men vil gerne prøve det af inden jeg springer ud i uddannelsen. 

Derfor påtænker jeg at sende ansøgning ud så jeg evt kan prøve at blive vikar, men er det overhovedet noget folkeskolen er interesseret i når man blot er en hf studerende 

Nogen som kan hjælpe ? Evt med egne erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2018

Thea14

Tror ikke du kan blive det som studerende. Min mand er skolelærer og startede selv ud som lærervikar som supplement til hans uddannelse, og der krævede det en gymnasiel uddannelse at blive vikar. Min svigerinde har haft nogle vikar timer også, og igen krævede det en gymnasiel uddannelse.

Men måske du kan finde en skole der vil give dig chancen selvom du kun læser på en gymnasiel uddannelse. Det er jo ikke til at sige.

Anmeld Citér

10. januar 2018

Anonym

Louise6551 skriver:

Hej! 

Jeg er igang med den 2 årig hf og går og drømmer om at tage lærer uddannelsen efterfølgende med henblik på indskoling. 

Derfor påtænker jeg at sende ansøgning ud så jeg evt kan prøve at blive vikar, men er det overhovedet noget folkeskolen er interesseret i når man blot er en hf studerende 

Har ingen erfaring, men synes det lyder helt urealistisk, da du så reelt kun har færdiggjort folkeskolen. Tror det er mere sandsynligt når du er godt i gang med at være lærerstuderende. Men måske er der andre måder end vikar, noget som ulønnet praktik, frivillig hjælper, noget man kan aftale med en skole? Håber det lykkes.

Anmeld Citér

10. januar 2018

Helloo

Thea14 skriver:

Tror ikke du kan blive det som studerende. Min mand er skolelærer og startede selv ud som lærervikar som supplement til hans uddannelse, og der krævede det en gymnasiel uddannelse at blive vikar. Min svigerinde har haft nogle vikar timer også, og igen krævede det en gymnasiel uddannelse.

Men måske du kan finde en skole der vil give dig chancen selvom du kun læser på en gymnasiel uddannelse. Det er jo ikke til at sige.

Måske jeg har bedre held efter sommerferien. Der afslutter jeg dansk A, engelsk B, samfunds fag C, biologi C, Kemi C og Geografi C

Anmeld Citér

10. januar 2018

Helloo

Anonym skriver:

Har ingen erfaring, men synes det lyder helt urealistisk, da du så reelt kun har færdiggjort folkeskolen. Tror det er mere sandsynligt når du er godt i gang med at være lærerstuderende. Men måske er der andre måder end vikar, noget som ulønnet praktik, frivillig hjælper, noget man kan aftale med en skole? Håber det lykkes.

Det må jeg undersøge. Tak

Anmeld Citér

10. januar 2018

Millemor1

Min kæreste var lærervikar i et års tid. Han havde da en HHX og var uddannet revisor-assistent og havde arbejdet som ildsjæl. Man skal minimum have en gymnasiel uddannelse før man kan blive lærervikar :-)

der er mange om buddet, især de sidste par år se det blevet meget populær bl.a pga den rimelige høje timeløn. Så hvis du har noget erfaring på børneområdet ( ildsjæl, fodboldtræner mv) er det nok en klar fordel :-)

Anmeld Citér

10. januar 2018

Anonym

Der er ikke nogen krav om uddannelse som lærervikar, men der rigtig mange som vil være lærervikarer (høj time løn). 

Jeg har arbejdet i på kontoret på en skole og var med til at ansætte vikarer. Vi lagde med vægt på erfaring med børn, kontakten til lærer, elever og forældre. Men også hvor mødestabile de var, vi ville helst have de samme vikarer hele tiden, og ikke alle tog telefonen om morgen når de var brug for akutte vikarer :-) 

Så du med bare prøve. 

Anmeld Citér

10. januar 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Man behøver altså ikke at have en gymnasial uddannelse for at blive lærervikar. Jeg har lige været det i ca 1,5 år og jeg er “kun” uddannet klinikassistent. Der sker ihvertfald ikke noget ved at søge og det er en god måde lige at snuse til faget på.

Anmeld Citér

10. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det afhænger selvfølgelig i den sidste ende af den enkelte skole, men det virker ikke særligt realistisk. På min egen arbejdsplads og på de øvrige skoler, jeg kender til, er vi i forvejen ret skeptisk indstillede over for de mange “4. G’ere”, altså nybagte studenter på 18-20 år, som bruges som vikarer, og der er et øget fokus på at finde vikarer, som dels er lidt mere modne/voksne, dels har mere uddannelse eller erfaring end blot en ungdomsuddannelse. 

Desuden foretrækker man/vi vikarer, som kan stå til rådighed i princippet hver dag, og du skal vel møde op på dit studie til undervisning jævnligt? 

Anmeld Citér

11. januar 2018

Dash

Louise6551 skriver:

Hej! 

Ja det kan du sagtens, jeg er selv lærerstuderende og storst set alle fra mit hold har haft erfaring inden start 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.