hvilken dagplejer ville du vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2018

Abracadabra

Jeg ville vælge vuggestue. Bare for at vende det helt på hovedet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2018

Nybruger2021

A-1995 skriver:

Jeg havde valgt den kommunale, af mange årsager. Blandt andet fordi der er tilkoblet diverse fys, ergo osv hvis et barn får behovet og fordi det er mere sikkert i forhold til evt fravær. 

Hvad nu hvis din private dagplejemor bliver langtidssygemeldt?

Regner er sådan at hvis det er mere end 2 uger sygemelding skal kommunen finde plads

Anmeld Citér

8. januar 2018

Nybruger2021

mine2prinsesser skriver:

Regner er sådan at hvis det er mere end 2 uger sygemelding skal kommunen finde plads

Hov reglerne* sorry

Anmeld Citér

8. januar 2018

Soonmom

Jeg havde valgt den kommunale, af mange årsager. Blandt andet fordi der er tilkoblet diverse fys, ergo osv hvis et barn får behovet og fordi det er mere sikkert i forhold til evt fravær. 

Hvad nu hvis din private dagplejemor bliver langtidssygemeldt?

Så vidt jeg ved kan de private også tilkalde fys og ergo ved behov.

Mht sygdom kan det da godt være at mit barn måske kunne huske personen fra en legestue, men personen ville stadig være vildt fremmede for mig, så jeg ville ALDRIG aflevere hos en jeg ikke kender, for der findes dælme mange der efter min menning ikke skulle være dagplejere.

Desuden er jeg enig i den bruger der skriver at kommunale nok generelt har lettere ved at melde sig syg, de fleste jeg kender der har i komunale har da en dp mor der rimlig tit er syg. 

Desuden er smittefaren også større hos kommunale, da der tit kommer gæstebarn udefra, som har nye bakterier med.

Mht langtidssyg, kan det jo også ske hos de kommunale  

Anmeld Citér

8. januar 2018

Nybruger2021

Soonmom skriver:

Så vidt jeg ved kan de private også tilkalde fys og ergo ved behov.

Mht sygdom kan det da godt være at mit barn måske kunne huske personen fra en legestue, men personen ville stadig være vildt fremmede for mig, så jeg ville ALDRIG aflevere hos en jeg ikke kender, for der findes dælme mange der efter min menning ikke skulle være dagplejere.

Desuden er jeg enig i den bruger der skriver at kommunale nok generelt har lettere ved at melde sig syg, de fleste jeg kender der har i komunale har da en dp mor der rimlig tit er syg. 

Desuden er smittefaren også større hos kommunale, da der tit kommer gæstebarn udefra, som har nye bakterier med.

Mht langtidssyg, kan det jo også ske hos de kommunale  

Helt enig i det du skriver, min mor var kommunal dagpleje i omkring 7 år og for 1,5 år siden gik hun over  og blev privat, det var simpelhen af den årsag at der blev skåret TOTAL ned på alt og de faktisk næsten ingenting måtte lave med børnene. I de 8,5 min mor har været dagpleje har hun været syg 2 gange, ret godt klaret synes jeg nu nok.

I den kommunale dagpleje heroppe hvor de er omkring 20 ansat var der omkring 2-3 stykker som stort sæt altid var syg mandag/fredag eller onsdag. Dette ville man jo nok aldrig gøre som privat da det er din egen virksomhed og derfor ser jeg det som at folk “vil” det meget mere.

det blev noget af en smøre håber ikke det blev for ryddet

Anmeld Citér

9. januar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er lidt i tvivl om hvilken dagplejemor jeg skal vælge.

Den ene dagplejemor er privat og tilbyder gode og fleksible åbningstider, er billigere end kommunal dagpleje, og jeg kan få plads hurtigt. Når hun har fri er der ikke gæstedagpleje.

Den anden dagplejemor er kommunal. ulempen er at hun læser til pædagog i fritiden, så hun skal have fri hver 5. fredag for at tage i skole. Hun siger selv at det er feriedage hun bruger på skole, så hun har ikke ferie ved siden af skole-fravær. Men jeg ved ikke om jeg er begejstret for det der forholdsvis ofte fravær, men der er jo så gæstedagpleje. Hun siger at hun stadig vil være dagplejemor når hun er færdig som pædagog. der er plads hos hende om 3 åneder.

Begge er søde damer, der har været dagplejemødre længe og har et godt rygte i byen.

Jeg ville vælge den studerende. 

tænk på at du selv skal finde pasning hvis du vælger den private, ved ferier, fridage, sygdom, begravelse og hvad der nu kan være. 

Desuden ville jeg synes det var et kæmpe plus at dp mor studerer. så går der ikke bare rutine i arbejdet men der bliver reflekteret over tingene. Og hun vil så være opdateret på ny viden. 

Anmeld Citér

9. januar 2018

hautecouture

der må næsten være én af de to der har gjort et lidt større indtryk end den andr ? Eller hvad? Måske kunne du besøge dem igen? Jeg ville vælge den jeg føler passer bedst sammen med mit barn. 

Vores den yngste går hos en fantastisk kommunal dagplejemor, der aldrig er syg  - hun har nogle feriedage, ja, men Lili er altid blevet tilbudt samme gæstedagpleje hos en af de dagplejemødre som er med i legestue hver fredag. Har dog kun brugt gæstepleje én gang: nemlig en fredag hvor dp havde fri og ungerne skulle i legestue - hun kender stedet og de andre 2 børn hun går sammen med hver dag var der jo også. Plus jeg kunne hente ved middagstid - ellers plejer mine forældre at have hende ved fri/ferie. - enkelte gange har jeg taget hende med på arbejde (er pædagog i en vuggestue, så det er heldigvis "nemt" at tage hende med, haha)

Men vil sige du skal vælge den du føler mest for og så prøv at se bort fra alt det andet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.