hvilken dagplejer ville du vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.032 visninger
16 svar
10 synes godt om
8. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i tvivl om hvilken dagplejemor jeg skal vælge.

Den ene dagplejemor er privat og tilbyder gode og fleksible åbningstider, er billigere end kommunal dagpleje, og jeg kan få plads hurtigt. Når hun har fri er der ikke gæstedagpleje.

Den anden dagplejemor er kommunal. ulempen er at hun læser til pædagog i fritiden, så hun skal have fri hver 5. fredag for at tage i skole. Hun siger selv at det er feriedage hun bruger på skole, så hun har ikke ferie ved siden af skole-fravær. Men jeg ved ikke om jeg er begejstret for det der forholdsvis ofte fravær, men der er jo så gæstedagpleje. Hun siger at hun stadig vil være dagplejemor når hun er færdig som pædagog. der er plads hos hende om 3 åneder.

Begge er søde damer, der har været dagplejemødre længe og har et godt rygte i byen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2018

Nybruger2021

Jeg ville personligt selv vælge privat dagpleje, da det er der JEG har bedst erfaringer.

Havde først min ene i kommunal og min dagplejer havde fri ofte og det var aldrig det samme sted Victoria kom hen, det blev jeg træt, tænkt hvis man selv skulle et helt nyt sted hen og mor og far bare gik. Den tanke kunne jeg ikke lide og så ELSKER jeg også bare tanken om privat. i don't know why?

Anmeld Citér

8. januar 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg har haft begge min i kommunal. og de har så vidt muligt været hos den samme når de skulle i gæstepleje og det kan du jo også sige at du så vidt muligt ønsker.. vi har en privat i den by jeg bor i og hun blev meget upopulær fordi hun selv havde tre skolebørn og hun havde rigtig mange sygedage hvor man jo så selv skal finde pasning... 

Anmeld Citér

8. januar 2018

Soonmom

Hos os vægten uddannelse/faglig baggrund rigtig højt, så for os ville det være klart være et plus med en pædagog.

Vi har privat dagpleje. Den ene er pædagog og den anden pædagogisk assistent det og det at det er en stor dagpleje var det der gjorde at vi valgte dem.

Der er ikke pasning ved sygdom og ferie, (men de er så aldrig syge) dog har de meget ferie og generelt ret ufleksible, men vores børn er så glade for at gå der at vi ikke flytter dem og selvom jeg havde en kommunal ville jeg ikke aflevere hos en vildt fremmede i hendes hjem hvis den normale var syg 

Anmeld Citér

8. januar 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Ville vælge privat men er osse farvet af mine egne børn går privat. 

Og så ville jeg alligevel ikke benytte mig af gæste dagpleje da mine børn ikke skal fremmed steder hen jeg er dog så heldig at vores dagplejer aldrig er syg på de 3 år jeg efterhånden har haft børn der har hun været syg 1 gang. 

Og så har kommunale dagplejer nok osse lidt nemmere ved bare at tage en ekstra sygedag da der jo er pasning til børnene. 

Anmeld Citér

8. januar 2018

A-1995

Jeg havde valgt den kommunale, af mange årsager. Blandt andet fordi der er tilkoblet diverse fys, ergo osv hvis et barn får behovet og fordi det er mere sikkert i forhold til evt fravær. 

Hvad nu hvis din private dagplejemor bliver langtidssygemeldt?

Anmeld Citér

8. januar 2018

Lje

anna111 skriver:

Ville vælge privat men er osse farvet af mine egne børn går privat. 

Og så ville jeg alligevel ikke benytte mig af gæste dagpleje da mine børn ikke skal fremmed steder hen jeg er dog så heldig at vores dagplejer aldrig er syg på de 3 år jeg efterhånden har haft børn der har hun været syg 1 gang. 

Og så har kommunale dagplejer nok osse lidt nemmere ved bare at tage en ekstra sygedag da der jo er pasning til børnene. 

Det er da en træls form for mistro overfor en kommunal dagplejer. Hvis man er syg, skal man ikke passe andre menneskers børn. Kommunal eller privat. Gæsteplejer eller ej. 

TS: uddannelse betyder alt for mig. Af samme årsag har vi valgt dagplejen fra. Jeg havde valgt den kommunale af de 2, du nævner. 

Vh.  

Anmeld Citér

8. januar 2018

esioul

Lje skriver:

Det er da en træls form for mistro overfor en kommunal dagplejer. Hvis man er syg, skal man ikke passe andre menneskers børn. Kommunal eller privat. Gæsteplejer eller ej. 

TS: uddannelse betyder alt for mig. Af samme årsag har vi valgt dagplejen fra. Jeg havde valgt den kommunale af de 2, du nævner. 

Vh.  

Nemlig... Dagplejere kan jo altså også blive syge. Og med en abejdsuge på 48 timer optjenes der ekstra ferie og lign som skal afholdes. Det skal der være plads til... 

Anmeld Citér

8. januar 2018

esioul

Jeg synes iøvrigt ikke at hver 5 fredag er meget fravær. 

Anmeld Citér

8. januar 2018

Thea14

Vi havde vores datter i kommunal dagpleje, og der var gæstedagplejer altid en person der var kendt af barnet. Enten fra legestuen eller en som dagplejemoderen ofte besøgte med børnene. Jeg har aldrig været usikker ved at aflevere hende nogen af stederne, og hun har altid hygget sig.

Jeg ville vælge den kommunale, simpelthen fordi jeg ikke vil stå en morgen og pludselig få at vide at mit barn ikke kan blive passet alligevel. For hvad gør man så lige? Så hellere blot få at vide at der skal afleveres et andet sted end planlagt.

hver 5 fredag lyder bestemt ikke voldsomt. Der er jo en gæstedagplejer, og ellers så lad hver 5 fredag blive til fast bedsteforælder hyggedag eller lign.

Jeg har ingen erfaring med privat dagplejere, og er sikker på at der er lige så meget erfaring der. Men det manglende sikkerhedsnet ved sygdom, ville være en for stor stressfaktor hos mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.