Kan han det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2018

Rosa-Sofia

Jeg har også en søn, der flyver frem og tilbage og jeg er meget, meget opmærksom på, at han får alting med frem og tilbage, netop fordi han er hos sin far det meste af tiden og jeg ikke bare lige kan svinge omkring med ting. Hvis du mangler penge, kan du jo spørge om din eks er villig til at i betaler halvdelen hver. Men det der skærer mig lidt i hjertet er det med, at du er så optaget af det økonomiske aspekt, når sønnen fryser og der er vinter. Ja jeg ved da godt, at vi ikke lever i et uland og at far nemt kan skaffe tøj om ikke andet så brugt, men jeg tænker heller ikke, at det er rimeligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2018

Pikku Myy

Ms.Momo skriver:

første gang var tilbage i august, og der gjorde jeg hvad jeg kunne for at han fik jakken med hjem, men han mener alligevel at det var mig der smed den væk.

Og det du gjorde var ikke nok. Jakken kom ikke med. Det betyder at du ikke har efterlevet din del af aftalen: At sønnen skulle have sin jakke med hjem. Det kan ikke være andres ansvar end dit. Jeg kan godt se at det er super ærgerligt når du jo faktisk prøvede at finde en god løsning, men den virkede ikke.

Anmeld Citér

6. januar 2018

Rockertand

Min eks og jeg bor langt fra hinanden, så vores søn på næsten 10 år flyver til og fra samvær.

Første gang han var her glemte han sin jakke på lillesøsterens klapvogn. Jeg spurgte en af de ansatte i lufthavnen om hun kunne give den til ham og hun sagde ja, men da han landede havde han ikke jakken med. Jeg ringede derfor til lufthavnen, men de havde ikke fået den ind som hittegods. Han har så flere gange sagt at jeg skulle købe sønnen en ny jakke når jeg "har smidt den anden væk".

Da han var her henover nytår havde han sine skibukser med, men glemte dem da vi skulle af sted. Det var det sidste jeg sagde til ham inden vi forlod huset (jeg gik først for at sætte min datter i klapvognen), men det var først da vi var halvvejs til lufthavnen at han sagde at han ikke havde dem med. Han kommer igen den 19. men nu vil min eks have at jeg sender sønnens skibukser.

Kan han virkelig kræve det, og kan det overhovedet betale sig?

Du sender dem med DAO, det koster 33 kr, tager max. 2 dage, og din eks får besked, når de er indleveret til afsendelse, og når de kan afhentes, det sørger DAO for. Diskussionen ude af verden.

Jeg ville også være irriteret, hvis jeg var din eks.

Anmeld Citér

6. januar 2018

AnoMom

Synes slet ikke det er noget at diskuterer. Du betaler for en ny jakke og sender bukserne retur prompte. 

Han er kun 10 år og skal ikke have ansvar forbat huske den slags. Min nevø på 9 år kan endda glemme sin iPad hos mormor/farmor nogen gange og det er på trods af den elektroniske tid vi lever i Idag. 

Det er dit ansvar at sørger for at alle ting er pakket og sendt med sønnen hjem 

Anmeld Citér

6. januar 2018

Mortilah

Jeg har flere delebørn. Faktisk så mange at der går total kuk i det hvis ikke vi har helt faste rutiner mht tøjet og deres ting. Ved ankomst bliver der straks klædt om. Huer bliver i børnehaven. Hos de store bor de i skoletasken. Alt tøj vaskes asap. Lægges på en bestemt plads efterhånden som de bliver tørt. Da jeg har flere bonusser bliver tøjet samt tingene sorteret i seperate gennemsigtige poser og er klar til at blive klædt på mandag morgen-samt personlige ting som fx sten eller en bamse bliver derfor ikke væk. Vi gennemgår alt. En gang er et par underbukser forsvundet. Engang et halstørklæde. Underbuksererstattes og halstørklæde blev sendt med posten. Det er så vigtigt her hos os atvi holder total styr på tingene. Så børnene ikke oplever at komme hjem og skulle have det dårligt med atnoget forsvinder..” er far nu sur på mor igen”.. det skal vi skåne dem for. Så hellere skynde sig at sige ups og en ny jakke er på vej. 

Anmeld Citér

6. januar 2018

L-mor

Ms.Momo skriver:

Da han glemte sin jakke opdagede jeg det med det samme, men han var gået igennem check-in så jeg måtte ikke følge efter ham. Derfor mener jeg hverken det er min eller min eks' skyld.

Vi kører et samvær der hedder en gang om måneden.

Det handler ikke om, hvis skyld det er, men hvis ansvar. Tøj og barn var i din varetægt, derfor er det dit ansvar.

Anmeld Citér

7. januar 2018

Newsence

Rent juridisk kan han vidst ikke kræve det. Har hørt om flere hvor tøjet forsvinder hos den anden men da bopælsforælderen får tilskud er det også dennes økonomi der “straffes” når den anden ikke kan finde ud af det. 

MEN ja du burde hvis du overhoved har råd erstatte de store dyre ting. Det er dit ansvar. Ikke din søns, ikke din Eks og ikke fly personalet. Kun dit. Bukserne kan hurtigt eftersendes og koster jo kun omkring 40kr max. Der virker det mere som stædighed fra din side. Din elskede søn skal bruge sine bukser. Hvorfor skal din Eks bruge mange penge på noget du kan sende billigt? 

Lægger mærke til du siger at det med bukserne var det sidste du sagde til din søn. Jamen det er sgu da ikke nok. Du skal eftertjekke det INDEN du køre. Har en bonus på 11. Når hun skal hjem pakker hun selv sine ting. Så spørger vi hende ting for ting “ har du husket..., har du husket..” og derefter tjekker vi selv om de vigtigste ting nu også ER pakket. Vi syntes det er vigtigt hun lære at pakke selv, men det er vores ansvar derfor bliver der tjekket. Og skulle det glippe.. ja så kører vi gerne den 1,5 time  hver vej for at aflevere tingene eller sender dem. 

Har du ikke råd til jakke må du finde noget brugt.

Din Els har i min verden ret. Især med at du skal sende bukserne. 

Anmeld Citér

9. januar 2018

Kurt_H

Jeg vil nu helst give drengen skylden for at have glemt tøjet.... men det er jo ikke drengens skyld at han har arvet forældrenes glemsomme sind !

Så det gælder for både far og mor at sønnen skal have sig tøj ellers er der tale om omsorgssvigt.... så om moreren beholder overtrækkerne og jakken hos sig for at sende faren penge til et nyt sæt.... det må de selv rode med... og være voksne omkring !

Anmeld Citér

9. januar 2018

K&S

TS - hvad blev udfaldet? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.