Kan han det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.932 visninger
18 svar
108 synes godt om
6. januar 2018

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min eks og jeg bor langt fra hinanden, så vores søn på næsten 10 år flyver til og fra samvær.

Første gang han var her glemte han sin jakke på lillesøsterens klapvogn. Jeg spurgte en af de ansatte i lufthavnen om hun kunne give den til ham og hun sagde ja, men da han landede havde han ikke jakken med. Jeg ringede derfor til lufthavnen, men de havde ikke fået den ind som hittegods. Han har så flere gange sagt at jeg skulle købe sønnen en ny jakke når jeg "har smidt den anden væk".

Da han var her henover nytår havde han sine skibukser med, men glemte dem da vi skulle af sted. Det var det sidste jeg sagde til ham inden vi forlod huset (jeg gik først for at sætte min datter i klapvognen), men det var først da vi var halvvejs til lufthavnen at han sagde at han ikke havde dem med. Han kommer igen den 19. men nu vil min eks have at jeg sender sønnens skibukser.

Kan han virkelig kræve det, og kan det overhovedet betale sig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2018

Møghe

Ms.Momo skriver:

Min eks og jeg bor langt fra hinanden, så vores søn på næsten 10 år flyver til og fra samvær.

Første gang han var her glemte han sin jakke på lillesøsterens klapvogn. Jeg spurgte en af de ansatte i lufthavnen om hun kunne give den til ham og hun sagde ja, men da han landede havde han ikke jakken med. Jeg ringede derfor til lufthavnen, men de havde ikke fået den ind som hittegods. Han har så flere gange sagt at jeg skulle købe sønnen en ny jakke når jeg "har smidt den anden væk".

Da han var her henover nytår havde han sine skibukser med, men glemte dem da vi skulle af sted. Det var det sidste jeg sagde til ham inden vi forlod huset (jeg gik først for at sætte min datter i klapvognen), men det var først da vi var halvvejs til lufthavnen at han sagde at han ikke havde dem med. Han kommer igen den 19. men nu vil min eks have at jeg sender sønnens skibukser.

Jeg kan godt forstå, at din ex er træt af, at jeres søn to gange (jeg læser det som værende indenfor kortere tid) ikke har fået overtøj med retur efter samvær. 

Både jakke og skibukser er temmelig bekostelige ting at anskaffe sig. Var jeg din ex ville jeg også bede dig sende bukserne. Han bruger dem formentlig hver eneste dag denne tid på året. Hvis du ikke ville sende det, ville jeg opfordre dig til at have egen garderobe til drengen.

Selv om jeres søn er ti år, synes jeg fortsat det er dit ansvar at sikre, at alle tingene er pakket og kommer med retur.

Anmeld Citér

6. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Ms.Momo skriver:

Om han reelt kan kræve det ved jeg ikke. Men jeg syntes han er i sin gode ret.

Anmeld Citér

6. januar 2018

ChesireKitty

Selvfølgelig skal du da både købe en ny jakke og sende de skibusker; alt andet ville da være dybt urimeligt overfor både din eks og din søn.

Det kan godt være at 10 år er en "stor dreng", men han er ikke gammel nok til selv at skulle stilles til ansvar for at han glemmer så vigtige (og dyre) ting.

Børn skal ikke have ansvar på den måde; det er din opgave som hans forælder at sørge for at han får alting med sig. Hans far kan jo ikke gøre det i din ende, så derfor kan det da på ingen måde blive hans "skyld" og derfor være et problem han skal fikse.

Hvor ofte er der samværsskift og hvilken ordning har i?

Anmeld Citér

6. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker også at han er i sin gode ret til at be om at få sendt bukserne retur. Din søn bruger dem vel næsten hver dag, her i vinter månerdene!!

Og fremover må du jo så købe, overtøj til sønnen, som ka være hos dig, hvis ik du ka huske at sende det retur.

Det er dit ansvar at sørge for pakning osv, ik din søns! Vh Stine 

Anmeld Citér

6. januar 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Om han har krav på det ved jeg ikke, men synes han er i sin gode ret.. Han er kun 10 år så det er ikke drengens skyld han ikke får det med. En ting er at de selv skal huske deres ting når de skal til sport eller andet, noget andet er efter samværd. Hvis i begge bor i DK er det 35 kr med dao og så er det fremme i løbet af et par dage. Det er vel at foretrække frem for at drengen fryser ??

Anmeld Citér

6. januar 2018

Carina:-)

Han er i sin gode ret at bede dig om at sende bukserne ,og erstatte jakken.

Det kan godt være han kommer den 19 men det er godt nok længe at undvære overtræksbukser .

Jeg ville spørge far hvad en ny jakke og bukser koster og så overføre de penge. 

Så kan du beholde de andre bukser som ekstra til når han er hos dig. 

Anmeld Citér

6. januar 2018

Ms.Momo

Møghe skriver:

Jeg kan godt forstå, at din ex er træt af, at jeres søn to gange (jeg læser det som værende indenfor kortere tid) ikke har fået overtøj med retur efter samvær. 

Både jakke og skibukser er temmelig bekostelige ting at anskaffe sig. Var jeg din ex ville jeg også bede dig sende bukserne. Han bruger dem formentlig hver eneste dag denne tid på året. Hvis du ikke ville sende det, ville jeg opfordre dig til at have egen garderobe til drengen.

Selv om jeres søn er ti år, synes jeg fortsat det er dit ansvar at sikre, at alle tingene er pakket og kommer med retur.

første gang var tilbage i august, og der gjorde jeg hvad jeg kunne for at han fik jakken med hjem, men han mener alligevel at det var mig der smed den væk.

Anmeld Citér

6. januar 2018

Ms.Momo

LoveEnough skriver:

Selvfølgelig skal du da både købe en ny jakke og sende de skibusker; alt andet ville da være dybt urimeligt overfor både din eks og din søn.

Det kan godt være at 10 år er en "stor dreng", men han er ikke gammel nok til selv at skulle stilles til ansvar for at han glemmer så vigtige (og dyre) ting.

Børn skal ikke have ansvar på den måde; det er din opgave som hans forælder at sørge for at han får alting med sig. Hans far kan jo ikke gøre det i din ende, så derfor kan det da på ingen måde blive hans "skyld" og derfor være et problem han skal fikse.

Hvor ofte er der samværsskift og hvilken ordning har i?

Da han glemte sin jakke opdagede jeg det med det samme, men han var gået igennem check-in så jeg måtte ikke følge efter ham. Derfor mener jeg hverken det er min eller min eks' skyld.

Vi kører et samvær der hedder en gang om måneden.

Anmeld Citér

6. januar 2018

Troldemommi

Ms.Momo skriver:

Vil du gerne have at din søn fryser? 

Send dem eller overfør penge til faderen så kan han selv købe nogen, forstår slet ikke du kan spørge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.