Anonym skriver:
Tak for dit svar 
Kan godt se hvad du mener og det er også grunden til jeg har kæmpet så meget som jeg synes jeg har. Har heller ikke lyst til bare at give op, men jeg vil heller ikke gå og have det skidt fordi jeg ikke føler mig behandlet godt i mit forhold. Så er det svært at være noget for mine børn.
Jeg synes, du skal sætte dig ned og ridse nogle rammer op for dit og dine børns liv. Fx at du vil leve et liv uden trusler og ækle sms’er. At du ikke vil have konflikter og voksenadfærd i dine børns hjem, der skræmmer dine børn. Skriv selv videre.
Det lyder ikke til, at du kan opnå ovenstående i et samliv med denne mand. Det hjælper ikke at trække pinen ud. Du må være helt tydelig overfor ham, om at jeres forhold er slut. Og begynd gerne med at tale med mødrehjælpen og politiet om dine rettigheder, tilhold, osv.
Dubliver nødt til at overveje, om en flytning vil være den klogeste vej frem for at få ro og fred. Jeg ved, at du har 117 praktiske og følelsesmæssige argumenter imod det. Men hvis det er vejen ud af den situation, du er i nu, er du nødt til at overveje det.
Og så er du nødt til at vende nogle ting om inde i dit hoved. Det er ikke dig, der udelukker ham fra hans barns liv. Det gør HAN med sin ADFÆRD. Og den adfærd skal ændres, hvis han skal deltage i graviditeten og i sit barns opvækst. Han er ansvarlig for, hvordan han opfører sig. Hvis han ikke kan tage ansvar for sin egen opførsel, er han ikke en voksen, der kan tage ansvar for et barn.
Når du en dag møder en ny mand, så mål hans adfærd op imod de rammer, du har sat op for dit og dine børns liv. Se ikke kun på, om han er sød og kærlig 87% af tiden, men om hans adfærd resten af tiden er i overensstemmelse med det liv, du har besluttet, at du og dine børn skal have.