Anonym skriver:
Jo, min svigermor og jeg talte om det og så inviterede jeg Mine forældre med til vores tidlige jul, for Mine forældre bor kun 45 min kørsel fra svigermor, og der havde vi også mit ældste barn med.
Min søster har jeg prøvet at invitere herhjem flere gange efter at vi flyttede ind, men hun har endnu ikke besøgt os.
Det er slet ikke for at bebrejde eller fordele skyld, jeg undrer mig bare over kommunikationen mellem jer.
Fx hvad svarede dine forældre, da du inviterede dem til jeres tidlige jul? Hvis der var en klar aftale, om at de kom d 20. December kl. 14.30 på xxxx adresse og de ikke dukkede op, ville jeg frygte, at de havde været udd for en ulykke og ringe indtil jeg fik kontakt. Hvis svaret var mere ‘det lyder hyggeligt, nu må vi se...’ ville jeg have ringet igen og fulgt op på om de kom - hvis de ikke selv ringede til mig og kom med et klart svar. Jeg ville også have forventet at have samtaler ind imellem om børnenes gaveønsker og den slags. Så det du beskriver med at invitere mine forældre og så bum, bum.... kom de ikke, ville aldrig ske i mit liv.
Hvis jeg var dig, ville jeg tale med mine forældre om, at jeg/vi håbede at se mere til dem i det kommende år og jeg ville blive meget tydelig i mine aftaler med dem. Jeg forstår også godt, at du gerne vil have, at dine søstre og forældre kommer og ser jeres hjem, men hvis det væsentlige er samværet og relationerne, så er det jo ikke så vigtigt, hvor det foregår.
Anmeld
Citér