ikke en del af julen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.043 visninger
12 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. december 2017

Anonym trådstarter

min mand og hans familie holdt tidlig jul i år, og havde inviteret mine forældre med. Min far fortalte mig at de kunne ikke da de skulle have gæster den dag, men at de skulle over ugen inden og bl.a. bytte gaver med mine søstre. Jeg havde troet at de så ville komme her samtidig, da de bor i en anden landsdel og nærmest kører lige forbi.

Jeg har flere gange henover de sidste 6 mdr. skrevet med min søster og når hun spurgte hvad vi skulle til jul sagde jeg at vi nok endte med bare at være os tre (mig, min mand og vores barn).

Jeg fandt så ud af midt i dec. at mine forældres planer var blevet ændret så de skulle af sted senere, og at de derfor skulle holde jul hos min søster.

Nu har jeg så lige set billeder på Facebook fra deres juleaften hvor hun skrev at hun havde hygget sig med sine børn, vores forældre, vores anden søster og hendes børn - og til min overraskelse også vores søsters eksmand. 

De har været skilt i over et år, og jeg kan ikke lade være med at føle mig udenfor. Jeg bliver også ked af det på mine børns vegne, for de får åbenbart ikke julegaver af deres mormor og morfar i år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2017

Anonym

Nej hvor tarveligt  

Det syntes jeg da du skal spørge dem om? Simpelthen lige ud af posen. 

Hej forældre 

Hvordan kan det være jeg, xx og barn x ikke er har fået noget af vide om jule planerne? X har en gave til dig så det tænkte jeg vi snarest muligt skal finde en dag til (og de kommer selfølgelig til dig som til deres andre børn) 

Og det samme gør du til din søster: 

Hej søs 

Jeg har spurgt dig gentagne gange det sidste halve år om vi skulle finde ud af noget i julen, du har ikke vendt tilbage og nu ser jeg på Facebook at i alle var samlet hos dig. Hvad sker der? Hvorfor var vi ikke inviteret? 

Jeg føler virkelig med jer 

Anmeld Citér

25. december 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Nej hvor tarveligt  

Hej forældre 

Hvordan kan det være jeg, xx og barn x ikke er har fået noget af vide om jule planerne? X har en gave til dig så det tænkte jeg vi snarest muligt skal finde en dag til (og de kommer selfølgelig til dig som til deres andre børn) 

Hej søs 

Jeg har spurgt dig gentagne gange det sidste halve år om vi skulle finde ud af noget i julen, du har ikke vendt tilbage og nu ser jeg på Facebook at i alle var samlet hos dig. Hvad sker der? Hvorfor var vi ikke inviteret? 

Helt enig!

Anmeld Citér

25. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej hvor tarveligt  

Hej forældre 

Hej søs 

jeg spurgte ikke ind til at holde jul sammen, for jeg mente nemlig at hun skulle arbejde i år, og så ville jeg ikke trænge mig på.

Anmeld Citér

25. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

jeg spurgte ikke ind til at holde jul sammen, for jeg mente nemlig at hun skulle arbejde i år, og så ville jeg ikke trænge mig på.

Kunne det tænkes at hun også følte at der var mangelnde interesse ift at du ikke har spurgt ind til hvad de skulle?

Jeg har lige haft en lorte jul for at sige det mildt med råben, skrigen og folk der troede jeg var deres tjener, og hvor jeg endte med at lave alt og sidde alene og spise da folk havde tralvt med at sku ud og ryge osv... hvilket bevirker at jeg ikke invitere folk mere... jeg valgte at give den en chance iår efter en del år uden at deltage med dem,  især for mine børns skyld.... det gik som jeg gruede....og de ved hvorfor jeg ikke invitere.. fordi jeg har sagt det og fordi de har spurgt ind til min jul omkring hvad jeg skal... så tænker da at voksne mennesker bør spørge hvorfor man ikke er inviteret samt at fortælle man er følelsesmæssigt påvirket af det... det kunne jo være der var sket en misforståelse eller en grund som er ganske real 

Anmeld Citér

25. december 2017

L-mor

For mig lyder det umiddelbart som om, at du har haft nogle ønsker og håb, som du ikke har delt med din familie. Hvis jeg var din familie, ville jeg have tænkt, at I gerne ville være for jer selv, når du ikke eksplicit inviterede eller tjekkede planer.

I dit sted ville jeg have haft en masse samtaler a la ‘nå, skal I der den dag, kommer I så ikke her dagen inden/efter?’, ‘hvad skal i til jul, skal du arbejde? Har din mand og unger, så lyst til at komme her!’, osv. Osv. 

Har jeg misforstået noget, eller har du slet ikke talt med dine forælde eller søstre om, at du gerne ville se dem, holde jul med dem, osv.?

Anmeld Citér

25. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg håber da på og går ud fra mere direkte og gensidig kommunikation mellem mine børn og os, når de når en alder, hvor det ikke er en selvfølge, at de fejrer jul med os. Skulle en af ungerne mene, at vi var ved at “glemme” ham/hende, så vil jeg da forvente, han/hun giver lyd og spørger til, hvad vi planlægger - og om det også kunne omfatte dem.

Er det normalt, at der er så sparsom kontakt mellem jer? 

Anmeld Citér

26. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kunne det tænkes at hun også følte at der var mangelnde interesse ift at du ikke har spurgt ind til hvad de skulle?

Jeg har lige haft en lorte jul for at sige det mildt med råben, skrigen og folk der troede jeg var deres tjener, og hvor jeg endte med at lave alt og sidde alene og spise da folk havde tralvt med at sku ud og ryge osv... hvilket bevirker at jeg ikke invitere folk mere... jeg valgte at give den en chance iår efter en del år uden at deltage med dem,  især for mine børns skyld.... det gik som jeg gruede....og de ved hvorfor jeg ikke invitere.. fordi jeg har sagt det og fordi de har spurgt ind til min jul omkring hvad jeg skal... så tænker da at voksne mennesker bør spørge hvorfor man ikke er inviteret samt at fortælle man er følelsesmæssigt påvirket af det... det kunne jo være der var sket en misforståelse eller en grund som er ganske real 

Jeg er ked af at høre du har haft en dum jul. Jeg håber dine juledage og nytårsaften bliver bedre.

Jeg spurgte hende ind til om hun var ved at være klar til jul, hvor de skulle holde jul osv. men jeg sagde ikke ligeud "må vi holde jul hos jer?"

Anmeld Citér

26. december 2017

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

For mig lyder det umiddelbart som om, at du har haft nogle ønsker og håb, som du ikke har delt med din familie. Hvis jeg var din familie, ville jeg have tænkt, at I gerne ville være for jer selv, når du ikke eksplicit inviterede eller tjekkede planer.

I dit sted ville jeg have haft en masse samtaler a la ‘nå, skal I der den dag, kommer I så ikke her dagen inden/efter?’, ‘hvad skal i til jul, skal du arbejde? Har din mand og unger, så lyst til at komme her!’, osv. Osv. 

Har jeg misforstået noget, eller har du slet ikke talt med dine forælde eller søstre om, at du gerne ville se dem, holde jul med dem, osv.?

Jo, min svigermor og jeg talte om det og så inviterede jeg Mine forældre med til vores tidlige jul, for Mine forældre bor kun 45 min kørsel fra svigermor, og der havde vi også mit ældste barn med.

Min søster har jeg prøvet at invitere herhjem flere gange efter at vi flyttede ind, men hun har endnu ikke besøgt os.

Anmeld Citér

26. december 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg håber da på og går ud fra mere direkte og gensidig kommunikation mellem mine børn og os, når de når en alder, hvor det ikke er en selvfølge, at de fejrer jul med os. Skulle en af ungerne mene, at vi var ved at “glemme” ham/hende, så vil jeg da forvente, han/hun giver lyd og spørger til, hvad vi planlægger - og om det også kunne omfatte dem.

Er det normalt, at der er så sparsom kontakt mellem jer? 

Min mand og jeg er næsten lige flyttet pga. arbejde, og min mor slås med alvorlig sygdom.

Min søster, der er meget ældre end mig, har haft et mærkeligt forhold til os og vores hjemby siden hun flyttede hjemmefra.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.