Nakkefoldsscanning og se køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2017

Thea14

Jeg var til NF på Herlev da jeg var 13+5, og der sagde hun at jeg da havde taget en ret stor chance, for hvis det vidste sig at jeg var bare er par dage længere henne, så ville hun ikke kunne måle nakkefolden... Jeg var så en uge kortere, hvilket jeg vidste udfra en tidlig scanning.

Jeg ville lige give Herlev et kald. Hellere komme afsted uden manden end risikere at de ikke kan give dig nogen risikovurdering. Så må I evt. købe jer til en kønsscanning efter nytår hvor manden så kan komme med.

Og med hensyn til køn, så vil de ikke udtale sig om det til NF, da det ikke er der fokuset skal være den dag. Men jeg kan klart anbefale en privat kønsscanning. Det er de bedste scanninger jeg har fået i mine graviditeter  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2017

Louisevilhababy

Smølfine123 skriver:

Grunden til at det senest skal være 13.6 er fordi statistikkerne ikke hår længere frem så vidt jeg ved. Dvs jeg tror ikke de kan regne risiko ud hvis det er efter. 

Googlede mig også til selv ved downsyndrom så forsvinder nakkefolden derefter, så de kan ikke måle noget med sikkerhed 

Anmeld Citér

21. december 2017

Rockertand

Louisevilhababy skriver:

Ja men det er godt nok med en ambivalent følelse, for min mand er i Kina, og ham ville jeg godt nok gerne have med, og han ville være ked af det hvis han ikke fik lov at være med  - han er først hjemme den 23/12

nå men tak for info i hvert fald

Kan lige tilføje, at med min første var vi bortrejst, så fik nf 1 uge for sent. De kan lave en kalkulation, som beregner dagene bagud, og så er det et estimat, det vil sige et fingerpeg og langtfra sikkert. Mit estimat var heldigvis betryggende højt, og vi satsede derfor på, at alt var normalt, hvilket det også stadig er her 11 år senere  

Anmeld Citér

21. december 2017

Louisevilhababy

update

Jeg har fået en ny tid i morgen, de havde et afbud og hun synes også mon tid lå lidt sent.. så selvom min mand så ikke kommer med til scanninger, så er jeg i det mindste sikker på at det er tids nok 

Men hvordan det kan lade sig gøre at de giver mig en tid der er for sent, er lidt underligt.. jeg tastede jo min termins dato ind og bookede den første ledig tid i den periode ... 

og jeg spurgte hende med kønnet og om de fortæller det og hun sagde at de slet ikke vil kigge efter kønnet da det er så usikkert stadig ��

Anmeld Citér

21. december 2017

Louisevilhababy

Rockertand skriver:

Kan lige tilføje, at med min første var vi bortrejst, så fik nf 1 uge for sent. De kan lave en kalkulation, som beregner dagene bagud, og så er det et estimat, det vil sige et fingerpeg og langtfra sikkert. Mit estimat var heldigvis betryggende højt, og vi satsede derfor på, at alt var normalt, hvilket det også stadig er her 11 år senere  

Okay tak for svar

Anmeld Citér

21. december 2017

Louisevilhababy

Thea14 skriver:

Jeg var til NF på Herlev da jeg var 13+5, og der sagde hun at jeg da havde taget en ret stor chance, for hvis det vidste sig at jeg var bare er par dage længere henne, så ville hun ikke kunne måle nakkefolden... Jeg var så en uge kortere, hvilket jeg vidste udfra en tidlig scanning.

Jeg ville lige give Herlev et kald. Hellere komme afsted uden manden end risikere at de ikke kan give dig nogen risikovurdering. Så må I evt. købe jer til en kønsscanning efter nytår hvor manden så kan komme med.

Og med hensyn til køn, så vil de ikke udtale sig om det til NF, da det ikke er der fokuset skal være den dag. Men jeg kan klart anbefale en privat kønsscanning. Det er de bedste scanninger jeg har fået i mine graviditeter  

Tak for svar 

ja det er jo lidt mærkeligt deres booking system så ikke virker  Jeg har været i IVF, så der er ingen tvivl om termin 

Anmeld Citér

21. december 2017

Bebsen

Louisevilhababy skriver:

Jeg skal til NF scanning den 27/12, og der er jeg præcis 14+1, så mit spørgsmål er om de vil udtale Sig om kønnet? 

Kan se at de på privat klinikker tilbyder kønsscaning fra ca uge 15/16! 

Jeg fik et bud på kønnet til NF - jeg var dog knap så langt som dig  Hun havde i øvrigt ret 

hun ville dog kun komme med et forsigtigt bud fordi vi fortalte at vi skulle til kønsscanning en uge senere 

Anmeld Citér

21. december 2017

Vivienne

HEj med dig

Sidste dag for nf er 13+6. 

Jeg fik en tid da jeg var 13+2 og da vi så kommer ind så finder hun ud af at jeg faktisk er 13+5 og siger at det absolut var min allersidste dag de kunne udføre nf. Var jeg kommet dagen efter, var det ikke sikkert at det ville ku lykkes. Nf var også til den tykke side. Hun målte mange gange for at være sikker. 

Mht. Kønnet. Både min kæreste og jeg så med det samme at det var en dreng. Men jm ville ikke bekræfte det. 

For os var det tydeligt. Vi havde også været til kønsscanning med storebror så vi vidste hvad vi skulle kigge efter. 

Vi tog til kønsscanning med lillebror og fik det bekræftet. 

Godt du fik en ny tid. Held og lykke 

Anmeld Citér

21. december 2017

Louisevilhababy

Bebsen skriver:

Jeg fik et bud på kønnet til NF - jeg var dog knap så langt som dig  Hun havde i øvrigt ret 

hun ville dog kun komme med et forsigtigt bud fordi vi fortalte at vi skulle til kønsscanning en uge senere 

Uh spændene  jeg ville jo overraske manden med kønnet, men tør ikke hvis ikke de tør være 100% 

Anmeld Citér

21. december 2017

Louisevilhababy

Vivienne skriver:

HEj med dig

Sidste dag for nf er 13+6. 

Jeg fik en tid da jeg var 13+2 og da vi så kommer ind så finder hun ud af at jeg faktisk er 13+5 og siger at det absolut var min allersidste dag de kunne udføre nf. Var jeg kommet dagen efter, var det ikke sikkert at det ville ku lykkes. Nf var også til den tykke side. Hun målte mange gange for at være sikker. 

Mht. Kønnet. Både min kæreste og jeg så med det samme at det var en dreng. Men jm ville ikke bekræfte det. 

For os var det tydeligt. Vi havde også været til kønsscanning med storebror så vi vidste hvad vi skulle kigge efter. 

Vi tog til kønsscanning med lillebror og fik det bekræftet. 

Godt du fik en ny tid. Held og lykke 

Tak for svar 

fin historie og med en tap kan det måske være svært at overse 

jeg har bestilt en kønsscanning i januar som jeg gir min mand i julegave, når nu han ikke kan være til scanninger 

ja jeg er rimelig lettet her 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.