Udvendig scanning 7+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.024 visninger
14 svar
6 synes godt om
20. december 2017

Anonym trådstarter

Jeg har fået en udvendig scanning idag 7+0 men der var simpelthen intet at se endnu.. havde jo lige håbet på at få lidt ro på her op til jul 

Men er det normalt at scanne udvendigt så tidligt? Hvad har i af erfaring? 

Er ikke sådan mega nervøs, men alligevel sæter det jo en masse tanker igang selvom jeg er stærkt plaget af kvalme lige pt.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg har fået en udvendig scanning idag 7+0 men der var simpelthen intet at se endnu.. havde jo lige håbet på at få lidt ro på her op til jul 

Men er det normalt at scanne udvendigt så tidligt? Hvad har i af erfaring? 

Er ikke sådan mega nervøs, men alligevel sæter det jo en masse tanker igang selvom jeg er stærkt plaget af kvalme lige pt.. 

Det lyder meget underligt med en UDVENDIG scanning 7+0. Hvorfor så overhovedet scanne? Hvorfor ikke indvendigt?

Anmeld Citér

20. december 2017

Lillemaria9

Vi er i fertilitetsbehandling og det er netop lykkedes, så vi ser frem til en scanning når jeg er 7 uger henne og dette foregår indvendigt. Har ikke umiddelbart hørt om nogle der bliver scannet udvendigt så tidligt. 

Anmeld Citér

20. december 2017

Thilde86

Jeg blev scannet udvendigt, da jeg var 6+2, og der var tydeligt hjerteblink og vi kunne endda høre hjertelyd. I dag kan maskinerne, der bruges, rigtig meget, og det er derfor ikke unormalt at scanne udvendigt på det tidspunkt. Den scanning jeg fik var en selvbetalt tidlig scanning på en privatklinik, og der skrev de at de altid startede med at scanne udvendigt. Og hvis de så ikke havde kunne se noget, så ville de have gået over til en indvendig scanning, men det var slet ikke nødvendigt.

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det lyder meget underligt med en UDVENDIG scanning 7+0. Hvorfor så overhovedet scanne? Hvorfor ikke indvendigt?

Jeg ved ikke hvorfor de scanner udvendigt. Det var en selvbetalt tryghedsscanning, så har bare fået en ny tid om 2-3 ugeda hun sagde at det også var helt normalt at man ikke kunne se noget.. men ja..  Så er der måske håb for at alt er okay derinde..

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym trådstarter

Thilde86 skriver:

Jeg blev scannet udvendigt, da jeg var 6+2, og der var tydeligt hjerteblink og vi kunne endda høre hjertelyd. I dag kan maskinerne, der bruges, rigtig meget, og det er derfor ikke unormalt at scanne udvendigt på det tidspunkt. Den scanning jeg fik var en selvbetalt tidlig scanning på en privatklinik, og der skrev de at de altid startede med at scanne udvendigt. Og hvis de så ikke havde kunne se noget, så ville de have gået over til en indvendig scanning, men det var slet ikke nødvendigt.

Okay. Hun sagde også at det var meget forskelligt forsi livmoderen kan lugge lidt gemt osv.. Men det er træls når man ønsker en tryghed og så bliver man bare mere forvirret og usikker 

Anmeld Citér

20. december 2017

Thea14

I første graviditet blev jeg scannet indvendigt 7+ og der kunne intet ses.

I anden graviditet blev jeg scannet udvendigt 7+ Og der kunne kun ses blommesæk. Så scannede de indvendigt og der var ikke mere at se af den grund så blev sat en uge tilbage og fik en ny tid hvor jeg kun blev scannet udvendigt og så fint hjerteblink. Der blev jeg sat til 7+3

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

I første graviditet blev jeg scannet indvendigt 7+ og der kunne intet ses.

I anden graviditet blev jeg scannet udvendigt 7+ Og der kunne kun ses blommesæk. Så scannede de indvendigt og der var ikke mere at se af den grund så blev sat en uge tilbage og fik en ny tid hvor jeg kun blev scannet udvendigt og så fint hjerteblink. Der blev jeg sat til 7+3

Okay! Så alt er nare lidt usikkert når det stadig er så tidligt. Må vist bare slå koldt vand i blodet og vente til næste scanning om 3 uger 

Anmeld Citér

20. december 2017

Soonmom

Ved mig har de altid forsøgt at scanne udvendigt, men min livmoder er bagover bøjet, så de har scannet indvendigt helt indtil nf (og blev faktisk også scannet indvendigt til md, men det var fordi der var tvilv om moderkagen lå foran fødselskanalen)

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Ved mig har de altid forsøgt at scanne udvendigt, men min livmoder er bagover bøjet, så de har scannet indvendigt helt indtil nf (og blev faktisk også scannet indvendigt til md, men det var fordi der var tvilv om moderkagen lå foran fødselskanalen)

Okay - det er også det jeg kn læse mig til mange steder.. Håber og krydser for at alt er ok 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.