Tips og tricks imod kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.481 visninger
12 svar
8 synes godt om
19. december 2017

Ellybelly

Jeg er andengangsgravid 7+2 og jeg skal love for at kvalmen har taget til. Det bliver værre og værre i løbet af dagen og efter aftensmaden er jeg ofte helt færdig. Har ikke kastet op, har bare styg kvalme og ubehag i kroppen/maven.. 

Er det virkelig normalt? 

Hvad har i af tips og tricks? Tager imod alt med kyshånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Ellybelly skriver:

Jeg er andengangsgravid 7+2 og jeg skal love for at kvalmen har taget til. Det bliver værre og værre i løbet af dagen og efter aftensmaden er jeg ofte helt færdig. Har ikke kastet op, har bare styg kvalme og ubehag i kroppen/maven.. 

Er det virkelig normalt? 

Det virker ikke for alle, men seabands var min redning da jeg var gravid! - Det fjerner ikke al kvalmen, men gør den meget mere tålelig! Jeg gik fra at kaste op 3-4 gange i timen til 4-5 gange om dagen.

Anmeld Citér

19. december 2017

Mysonsmama

Jeg havde så meget kvalme jeg ikke kunne sidde op, uden at kaste op. 

Hos mig hjalp ristet toast med smør. Cola!! Og Marie kiks..

Rigtig god bedring

Anmeld Citér

19. december 2017

Ellybelly

MummiT skriver:

Det virker ikke for alle, men seabands var min redning da jeg var gravid! - Det fjerner ikke al kvalmen, men gør den meget mere tålelig! Jeg gik fra at kaste op 3-4 gange i timen til 4-5 gange om dagen.

Der var en idé jeg kunne prøve - tak! Så skal det bare skjules lidt 

Anmeld Citér

19. december 2017

Ellybelly

Mysonsmama skriver:

Jeg havde så meget kvalme jeg ikke kunne sidde op, uden at kaste op. 

Hos mig hjalp ristet toast med smør. Cola!! Og Marie kiks..

Rigtig god bedring

Puha det lyder forfærdeligt  Så skal jeg ikke klage.. Gik det over i løbet af graviditeten?? 

Anmeld Citér

19. december 2017

Mysonsmama

Ellybelly skriver:

Puha det lyder forfærdeligt  Så skal jeg ikke klage.. Gik det over i løbet af graviditeten?? 

Ja gudskelov, havde det samme periode som dig.. måtte sygemeldes fra arbejde og ligge ned. Jeg lå sågar ned og spiste og drak med sugerør da jeg ikk kunne holde ud at rejse mig haha

Fra uge 5 ca til 13 uge.. forfærdelig tid skulle jeg hilse og sige 

Stakkels dig! Håber du finder noget der virker 

Anmeld Citér

19. december 2017

Louisevilhababy

For mig personligt handler det om jeg ike får nok at spise - jeg har spist hver anden time siden uge 4, hvis ikke jeg gør det får jeg det dårligt, kvalme og svimmel! 

Jeg spurgte faktisk lægen on det kunne være rigtigt at jeg allerede nu, i uge 4, følte ofte sult, og hun forklarede at ens stofskifte sættes op og en blodsukker sættes ned (er lidt i tvivl om det var sådan med blodsukkeret).. så det giver jo mening at man har brug for evig energi i løbet af dagen .. 

Håber du finder en løsning så du kan få det bedre

Og ellers er kiks, banan, mandler osv fantastisk i tasken

Anmeld Citér

19. december 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Ellybelly skriver:

Er det virkelig normalt? 

i de første 2 måneders tid levede jeg nærmest på ingefærte. Det og mariekiks var det eneste jeg kunne holde nede i 14 dages tid. 

Anmeld Citér

20. december 2017

Baby2017

Ellybelly skriver:

Er det virkelig normalt? 

Det er desværre heeelt normalt.. 

Jeg led af kvalme fra uge 5 og begyndte at kaste op dagligt fra uge 7. Mit var værst om morgenen og om aftenen men ellers var det sådan en dejlig heldagskvalme. Mit bedste råd er små hyppige måltider og spis det du kan få ned og som giver mindst madlede og kvalme. Og så vil jeg anbefale akupunktur. Det hjalp mig

Tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

20. december 2017

Mullemee

Jeg spiste  EN ALNOK allergi pille og så forsvandt min kvalme. Jeg fandt en artikel på nettet, hvor der var en, der skrev, at en reservelæge på det hospital hun var indlagt, havde fortalt hende, at det kunne man godt bruge. Her kan jeg finde lidt, men kan ikke finde den oprindelige artikel. 

https://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/201854/maa-jeg-tage-kvalmestillende-naar-jeg-er-gravid.htm

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.