Der er da virkelig nedslående læsning - jeg bliver helt ked af det på dine vegne. Jeg kan virkelig godt forstå at du både er nedtrykt og ked af det - det er slet ikke en rar følelse.
Min erfaring er, at man tit har en tendens til at skubbe nogle fra sig, når man føler sig svigtet, såret og ladt i stikken. Jeg tror du føler, at du er blevet svigtet af den mand, som jo ellers skulle hjælpe dig, være din partner og solide klippe at græde ud på når tingene er svære.
Jeg kan sagtens forstå din frustration over situationen og din manglende lyst til ham - det er umuligt at være sammen med en der har svigtet.
Det første skridt I skal tage er at anerkende at situationen er uholdbar - kan du tale med den mand om det?
Dernærst vil jeg anbefale parterapi, som en mulig løsning.
I mit parforhold var det uundværlig hjælp for et par år siden. En parterapeut kan bl.a. hjælpe med at vejlede omkring fordeling af pligter, hjælpe til at håndtere svigt og sorg i parforholdet. Jeg tror jeg har sagt det før, men vi fandt en dygtig terapeut her: https://www.lovecast.dk/
Jeg vil virkelig håber at I kommer i gang ved at gøre noget ved problemerne og får talt ud om det - det mest stressende er ofte når man ikke handler på sine egne følelser. Det gør nemlig kun tingene værre.
Held og lykke med det
Varmer hilsner herfra
Anmeld
Citér