He he - meget god diskussion. Jeg synes bestemt ikke man kan kalde familien uansvarlig fordi de holder stor fest. Men det hele afhænger jo selvfølgelig af hvordan festen forløber... 
Selv kunne jeg ikke overskue at være vært for sådan en arrangement da min datter var så lille, men synes bestemt ikke at børn skal pakkes ind og "skånes" i starten. Det er klart at de ikke skal ligge og sove lige op ad højtaleren, og forældrene skal heller ikke drikke sig barcadi-fulde - men omvendt skal andre mennesker omkring barnet ikke gå på listefod.
Egentlig handler det vel om hvor VILD en fest der er tale om??
Min datter var selv 4-5 måneder da vi nåede nytåret, og vi havde hende med til nytårsfest. (Forældre, søskende, størrere børn, venner m.m.) Her var hun med i stuen til middag og synes det var spændende med alle de glade mennesker. Vi planlagde det sådan at hun blev lagt til at sove før nytårsbraget og champagnen - og lå i et værelse ved siden af. Men i stuen var der altså temmelig høj musik og stemning. Jeg drak ikke, fordi jeg ammede, og når hun vågnede i løbet af natten var jeg inde og amme hende i værelset ved siden af. Hun sov tungt og uforstyrret og opdagede ikke at der skete noget usædvanligt.
Medmindre at samtlige gæster er ude af stand til at stå på benene før middagen er serveret, ville jeg ikke udeblive pga. min datter - men ville på den anden side heller aldrig have deltaget i den slags fest før jeg blev mor.
Det var nogen tanker herfra... 
Anmeld