fest med små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.524 visninger
29 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej alle!

Havde lige en lille diskussion med en bekendt om hvornår man er en kedelig forælder og hvornår man er ansvarlig (han har ikke selv børn).

Han henviste til sine ikke kedelige, men dybt ansvarlige venner der holdt en stor nytårsfest da deres datter var 4 måneder gammel. hvad mener I om det? Jeg er ærligt lidt chokeret over at man gør det, og endnu mere chokeret over at han mere eller mindre svinede mig til over at jeg kaldte det "uansvarligt i mine øjne" og "ikke noget jeg kunne finde på"...

Men jeg vil gerne høre Jeres mening om netop dette emne. Synes I jeg er pyldret at jeg ikke vil trække en masse fulde mennesker og høj musik ind i mit hjem når min datter er 4 måneder gammel? Ville I selv gøre det? kom med guldkorn og meninger

knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

Caroline86 skriver:

Hej alle!

Havde lige en lille diskussion med en bekendt om hvornår man er en kedelig forælder og hvornår man er ansvarlig (han har ikke selv børn).

Han henviste til sine ikke kedelige, men dybt ansvarlige venner der holdt en stor nytårsfest da deres datter var 4 måneder gammel. hvad mener I om det? Jeg er ærligt lidt chokeret over at man gør det, og endnu mere chokeret over at han mere eller mindre svinede mig til over at jeg kaldte det "uansvarligt i mine øjne" og "ikke noget jeg kunne finde på"...

Men jeg vil gerne høre Jeres mening om netop dette emne. Synes I jeg er pyldret at jeg ikke vil trække en masse fulde mennesker og høj musik ind i mit hjem når min datter er 4 måneder gammel? Ville I selv gøre det? kom med guldkorn og meninger

knus Caroline

Jeg ville aldrig selv gøre det, og ville bede min kæreste om at tænke endnu en gang, hvis han ville holde fest i vores hjem!

Jeg bryder mig ikke om at der er fulde mennesker i nærheden af vores datter. hun er nu 16½ mdr. gammel og har endnu ikke set sådanne ting.

Jeg foretrækker at min søster på snart 17 år kommer her hjem til os og passer hende. Så kan vi tage til fest og slappe mere af. Hvis Malou Selma er med til sådanne ting, drikker jeg slet ikke. Men det gør David, hendes far.

Anmeld

12. oktober 2009

Honningblomst

Tja...hellere fest hjemme hvor børnene kender det hele og kan puttes osv.

Vi holdt nytårsfest da Bertram var 6 uger gammel og det gik super godt. Han var lige nede hos farmor to timer imens vi spiste så jeg kunne få mad og vi var to til at hjælpe til. Så kom han hjem og blev puttet da han var træt sent om aftenen...der blev da drukket lidt men folk var jo ikke fulde eller åndsvage. Rygning var der selvfølgelig intet af.

Jeg må indrømme at jeg slet ikke har tænkt over at jeg kunne fremstå som uansvarlig fordi jeg holdt en fest med de mennesker jeg holder af. Tror vi var 15-20 stykker, det var hyggeligt og den måde vi måtte gøre hvis vi ville se de mennesker, for jeg ville ikke være taget langt væk eller væk uden mit lille spædbarn.

Knus Eva.

Anmeld

12. oktober 2009

tumle81

Vi holdte også nytårsfest dengang Victoria var lille. Hun var ca 9 mdr gammel. Der blev ikke røget inden døre, men folk drak da og var temmelig fulde sidst på aftenen/natten.

Hun faldt dog i søvn ved 20-21 tiden og sov lige til næste morgen på trods af musik, larm og fyrværkeri...

I år er vores nye lille ca 2 mdr til nytår, og vi skal stille og rolig hjem til min svigerinde og hendes familie.

Knus Kathrina 37+6

Anmeld

12. oktober 2009

Lise

Åhh, det kommer an på så meget jo...

Nogle babyer sover bare. Har en veninde, som havde sin 3-mdr gamle søn med til højlydt nytårsfest med det hele. Han sov godt fra 23 til 7, og opdagede intet. Og så er det jo ikke et problem.

Min søn var med til en 20-års fødselsdag da han var 5 uger gammel, og han brugte det meste af aftenen på at charme alle. Han var i strålende humør - og så faldt han i søvn. Det gik også fint.

Hvis barnet ikke er frustreret og kan sove - og at der naturligvis er minimum én ædru forælder, så ser jeg intet problem. Men er barnet urolig mv., så er det jo synd. Med vores søn har vi prøvet både det ene og det andet. Sidste nytår var han 1½ år gammel. Der sov han 22-morgen, på trods af at der blev spillet høj musik i stuen lige ved siden af soveværelset - jeg gik dog også kold 00:30 hos ham, så vi havde da hinanden

Jeg synes ikke det er uansvarligt så længe der bliver taget ordentligt vare på den lille, og at der bliver taget hensyn til dens behov. Men er den utilpas, så skal man da ikke fortsætte...

Lise

Anmeld

12. oktober 2009

RumlesMor

He he - meget god diskussion. Jeg synes bestemt ikke man kan kalde familien uansvarlig fordi de holder stor fest. Men det hele afhænger jo selvfølgelig af hvordan festen forløber...

Selv kunne jeg ikke overskue at være vært for sådan en arrangement da min datter var så lille, men synes bestemt ikke at børn skal pakkes ind og "skånes" i starten. Det er klart at de ikke skal ligge og sove lige op ad højtaleren, og forældrene skal heller ikke drikke sig barcadi-fulde - men omvendt skal andre mennesker omkring barnet ikke gå på listefod.

Egentlig handler det vel om hvor VILD en fest der er tale om??

Min datter var selv 4-5 måneder da vi nåede nytåret, og vi havde hende med til nytårsfest. (Forældre, søskende, størrere børn, venner m.m.) Her var hun med i stuen til middag og synes det var spændende med alle de glade mennesker. Vi planlagde det sådan at hun blev lagt til at sove før nytårsbraget og champagnen - og lå i et værelse ved siden af. Men i stuen var der altså temmelig høj musik og stemning. Jeg drak ikke, fordi jeg ammede, og når hun vågnede i løbet af natten var jeg inde og amme hende i værelset ved siden af. Hun sov tungt og uforstyrret og opdagede ikke at der skete noget usædvanligt.

Medmindre at samtlige gæster er ude af stand til at stå på benene før middagen er serveret, ville jeg ikke udeblive pga. min datter - men ville på den anden side heller aldrig have deltaget i den slags fest før jeg blev mor.

Det var nogen tanker herfra...

Anmeld

12. oktober 2009

Misjelle

Uha den er jo svær, for hvad er definitionen lige på en stor fest?

Vi kunne sagtens finde på at holde en stor fest/komsammen/hygge/nytårsfest. Vi er altid en hel flok der kender hinanden og holder nytår sammen. Men det ender jo aldrig i druk og abefest. Vi får da noget at drikke i løbet af en aften, men der ingen der hænger i lamperne osv. Selv har jeg aldrig været den store alkohol drikker, så bliver aldrig fuld. Men synes som sagt det kommer meget an på hvad en stor fest er?

Anmeld

12. oktober 2009

Moderator

I har naturligvis ret i at det kommer an på festen "art" , og tror lige jeg i min frustration glemte at I ikke kender til de ting han fortalte mig. Han fik det til at lyde som en klassisk ungdoms nytårsfest og brugte udtrykket at "give den max gas"...

Jeg mener bestemt ikke børn skal skånes, og jeg er endda af den mening at de skal lære at sove i "larm" så man netop ikke får problemer med "shh. vi har lige puttet babyen" og så kan an dårligt tale sammen i lokalet ved siden af

At han så yderligere faktisk svinede mig til og kom med groteske påstande om min måde at opdrage mit (ufødte!!!) barn, var nok at puste ekstra til ilden. Han drog straks sammenligninger med at så kunne vi aldrig gå på gaden fordi vi kunne jo blive skudt eller kørt ned, og at jeg da så sikkert heller aldrig skulle have mine børn med på rejser fordi" uha uha, det kan jo være farligt" (ret nedladende). Jeg mener man skal tage nogle forholdsregler og selvom børnene skal opleve verden er der jo grænser for hvad man bør udsætte dem for - synes jeg

Anmeld

12. oktober 2009

Moderator

Altså - det kommer jo fuldstændig an på,  hvad det er for en slags fest Jeg mener ikke at børn skal ligge i røg og larm og støj, men man kan sagtens have børn med i sociale sammenhænge Og også til 'fester'...

Jeg tror bare jeg er udeover teen-druk-fest-stadiet, så det er ikke inde i min bevidsthed. De fester, jeg som regel deltager i, kunne godt bære at have en baby liggene og sove i et hjørne

Anmeld

12. oktober 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

I har naturligvis ret i at det kommer an på festen "art" , og tror lige jeg i min frustration glemte at I ikke kender til de ting han fortalte mig. Han fik det til at lyde som en klassisk ungdoms nytårsfest og brugte udtrykket at "give den max gas"...

Jeg mener bestemt ikke børn skal skånes, og jeg er endda af den mening at de skal lære at sove i "larm" så man netop ikke får problemer med "shh. vi har lige puttet babyen" og så kan an dårligt tale sammen i lokalet ved siden af

At han så yderligere faktisk svinede mig til og kom med groteske påstande om min måde at opdrage mit (ufødte!!!) barn, var nok at puste ekstra til ilden. Han drog straks sammenligninger med at så kunne vi aldrig gå på gaden fordi vi kunne jo blive skudt eller kørt ned, og at jeg da så sikkert heller aldrig skulle have mine børn med på rejser fordi" uha uha, det kan jo være farligt" (ret nedladende). Jeg mener man skal tage nogle forholdsregler og selvom børnene skal opleve verden er der jo grænser for hvad man bør udsætte dem for - synes jeg

Visse diskussioner skal man nok bare undlades... og visse ting er vel ikke til diskussion. Jeg synes ikke man kan sige at du eller ham har ret, det handler om valg og prioteringer.

Men vælg dine diskussioner med omhu især når det handler om mennesker med og uden børn...

Knus Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.