Anonym skriver:
Jeg var 22 ved mit første rigtige kys
Hjemme på min sofa meget pludseligt.
Nogle uger senere havde jeg sex for første gang, (med den samme) halvfuld (hvilket var rigtig fint, da jeg mistede hæmningerne lidt). Selvom han var meget forsigtigt gjorde det sindssygt ondt og efterfølgende meget stort blodbad 
Jeg er glad for jeg ventede så længe og er glad for den jeg valgte min første gang med
22. Det var sent - må jeg spørge dig, hvordan det var som 15-17-20-årig at vide og at se, at mange af dine jævnaldrende var godt i gang? Var du uinteresseret i drengene/mændene, eller ventede du bare tålmodigt på den helt rigtige - som det lyder til, det også blev? Blev du aldrig udsat for pres eller kærlige drillerier fra veninderne?
Jeg spørger, fordi jeg i seksualundervisningen af mine elever gør meget ud af at understrege, at når gennemsnitsalderen for den seksuelle debut er 16 år for piger, så dækker det også over, at der er nogle, der er i 20’erne første gang - og det er der mange af mine elever, der knap nok tror på. Vi har så talt om, at det næsten er et større tabu at vente længe end at “gå i gang” i en alt for ung alder - og at omgivelserne, inkl. medierne, kan påvirke en jomfru på fx 20 til at føle, hun er unormal og “forkert”.
Det er let nok at finde eksempler på beretninger fra piger, der har været for tidligt ude, men det er sværere at finde nogle fra kvinder, der har ventet, til de var langt ældre. Og det kunne være interessant at høre, hvordan dine omgivelser reagerede på det.
Anmeld
Citér