Gravid trods lang og kraftig blødning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

37.297 visninger
23 svar
1 synes godt om
5. december 2017

Anonym trådstarter

Hej piger.

I går testede jeg tydeligt positiv med G-test. Tog også en test i dag, da kæresten lige skulle være helt overbevist. 

Men jeg skriver, fordi jeg ikke kan få det til at passe ind i cyklus. Det skal siges, jeg fik fjernet min hormonspiral for 1,5 måned siden og derfor var min cyklus stadig lidt underlig.

Men sagen er den, at jeg havde, hvad jeg troede var min menstruation fra. d. 18-24 november. Den var ret kraftig, men jeg havde overhovedet ikke ondt (hvilket undrede mig, da jeg altid havde slemme mens-smerter før spiralen). 

Derfor undrer jeg mig meget over, at jeg i dag kan stå med en så tydelig positiv G-test? Og jeg tør ikke rigtig tro på det. 

Hvordan kan jeg på nogen måde være gravid nu efter en kraftig og lang blødning? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hej piger.

I går testede jeg tydeligt positiv med G-test. Tog også en test i dag, da kæresten lige skulle være helt overbevist. 

Men jeg skriver, fordi jeg ikke kan få det til at passe ind i cyklus. Det skal siges, jeg fik fjernet min hormonspiral for 1,5 måned siden og derfor var min cyklus stadig lidt underlig.

Men sagen er den, at jeg havde, hvad jeg troede var min menstruation fra. d. 18-24 november. Den var ret kraftig, men jeg havde overhovedet ikke ondt (hvilket undrede mig, da jeg altid havde slemme mens-smerter før spiralen). 

Derfor undrer jeg mig meget over, at jeg i dag kan stå med en så tydelig positiv G-test? Og jeg tør ikke rigtig tro på det. 

Hvordan kan jeg på nogen måde være gravid nu efter en kraftig og lang blødning? 

Jeg ville nok betale for en tidlig scanning og få fastlagt hvor langt du egentlig er henne. Det ville jeg udfra at jeg selv blev gravid tilbage i 2013. Havde haft kraftig og normale blødninger. Testede så positivt og var 5+5 ifølge min cyklus. Men scanning viste jeg var 10+5. Så havde haft menstruation trods graviditet.  

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Jeg ville nok betale for en tidlig scanning og få fastlagt hvor langt du egentlig er henne. Det ville jeg udfra at jeg selv blev gravid tilbage i 2013. Havde haft kraftig og normale blødninger. Testede så positivt og var 5+5 ifølge min cyklus. Men scanning viste jeg var 10+5. Så havde haft menstruation trods graviditet.  

Hvor er det dejligt at høre, det kan lade sig gøre. Jeg har fået en tid hos lægen på torsdag og så må jeg se, hvad hun siger. 

Anmeld Citér

7. december 2017

Anonym trådstarter

Opdate.

Under træning tirsdag fik jeg pludselig følelsen af, at jeg tissede uden at kunne holde mig. Det viste sig at være blod. Det var meget men på meget kort tid. Det var stort set stoppet igen inden jeg gik ud fra toilettet. Igen havde jeg overhovedet ikke ondt. Men jeg troede ikke længere på, at den lille spire har holdt ved. 

Var til læge i dag, som testede med en urinprøve. Graviditetstesten viste ikke positiv.

Jeg kan stadig teste positiv hjemme, men de er blevet svagere ��

Skal til læge igen i morgen og have taget blodprøve og igen på mandag. Forhåbentligt får jeg svar på tirsdag. Men forventer ikke et positivt svar.

Men hvad så nu? Jeg har jo slet ikke haft ondt. Burde jeg ikke det? 

(Den øverste test er fra i dag. Den nederste er fra tirsdag)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. december 2017

Drengemor1113

Jeg ville være OBS om det evt kunne være en graviditet udenfor livmoderen. 

Ud fra den blødning/mens du havde d 18 nov vil du være 2+6 i dag, hvilket jo ikke passer overhovedet. Så tænker du er længere henne end forventet, og at blødningen skyldes andet.

Jeg kan ikke forstå at lægens test var negativ, når dine er så positive.

Så du testen hos lægen? 

Jeg ville nok bede om en tidlig scanning, for at udelukke. 

Jeg har selv haft to graviditeter udenfor livmoderen (hjørnegraviditeter, men i princippet lidt ala det samme) og anden gang blødte jeg, og troede jeg havde fået mens, men det var pga graviditeten at jeg blødte. 

Anmeld Citér

8. december 2017

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Mon ikke du har haft en spontan abort tidligt?

Nedenstående er taget herinde fra:
http://www.graviditet.dk/spontan-abort

Spontan abort før positiv test:
Dette er det mest almindelige. Du bliver gravid, men ved det ikke endnu, da du kun er meget, meget få uger henne.

Kroppen registrerer, at barnet ikke vil blive levedygtigt – oftest på grund af kromosomfejl – og udskiller fosteret.

Du vil måske bløde lidt og have nogle mavekramper, men dette vil oftest ligne menstruationen så meget, så du ikke opdager det.

Disse spontane aborter er de nemmeste, da de ofte slet ikke opdages.

Spontan abort efter positiv test

Hvis du forsøger at blive gravid, tager du nok en test med det samme, din menstruation er forsinket.

Dermed ved du, at du er gravid fra du er ca. 4 uger henne.

Herfra ender små 20% af alle graviditeter stadig i en spontan abort, så der er en vis sandsynlighed for, at det kan ske for dig.

Hvis det er i de første uger, hvor fosteret er miskoskopisk, kan det være at du oplever mavesmerter ledsaget af blødninger, nogle gange med lidt væv i.

Oplever du dette, skal du kontakte din læge, så du kan blive undersøgt, og du kan finde ud af, om det hele er kommet ud.

Det er helt normalt at være ked af det og lidt deprimeret i et stykke tid. Andre havde det måske på fornemmelsen i forvejen og rammes derfor ikke helt så hårdt.

Uanset hvad er det vigtigt, at du ikke bebrejder dig selv.

Sandsynligheden taler for, at dit barn ikke ville være blevet sundt og raskt, og den spontane abort dermed er naturens måde at tage sig af det på.

Langt, langt de fleste kvinder, der oplever en spontan abort står med et raskt og smukt barn inden for 2 år.

Anmeld Citér

8. december 2017

Anonym trådstarter

Tak for jere svar.

lille opdate igen:

Jeg har været hos lægen igen i dag. Men det blev kun lige kort. Fik taget en blodprøve, aftalte at hun ringede med svar på denne på mandag og så tog vi den derfra. Hvis den var lidt forhøjet ville hun tage en ny. Det var det.

Jeg er begyndt at bløde igen. Igen er det helt uden klumper og jeg har ikke rigtig ondt. Har måske en meget let trykken i lænden, men ellers ikke rigtig noget.

Har ingen forventninger om, at der er nogen graviditet tilbage. Det er okay. Det er naturens gang og sådan det skulle være. 

Håber på det hele snart bliver normaliseret, så vi kan starter forfra.

Håber kroppe klarer det selv. Men hvordan ved jeg, at den gør det?

Anmeld Citér

8. december 2017

Anonym trådstarter

Drengemor1113 skriver:

Jeg ville være OBS om det evt kunne være en graviditet udenfor livmoderen. 

Ud fra den blødning/mens du havde d 18 nov vil du være 2+6 i dag, hvilket jo ikke passer overhovedet. Så tænker du er længere henne end forventet, og at blødningen skyldes andet.

Jeg kan ikke forstå at lægens test var negativ, når dine er så positive.

Så du testen hos lægen? 

Jeg ville nok bede om en tidlig scanning, for at udelukke. 

Jeg har selv haft to graviditeter udenfor livmoderen (hjørnegraviditeter, men i princippet lidt ala det samme) og anden gang blødte jeg, og troede jeg havde fået mens, men det var pga graviditeten at jeg blødte. 

Er glad for at du nævner, det kan være tilfældet. Jeg har det i mente. 

Men ved graviditet udenfor livmoderen, plejer man så ikke at have meget ondt? 

Angående den negative test hos lægen, så tror jeg bare, det skyldes, at det kun var en time siden, jeg havde tisset selv, samt at jeg havde drukket en del vand. 

Anmeld Citér

8. december 2017

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Godt du har fået en HCG prøve (du kan smugkigge på Sundhed.dk fra mandag ved 08 tiden - det har jeg ihvertfald altid kunne dagen efter og nogle gange samme dag bare sent om eftermiddagen. 

Min erfaring siger mig, at det ikke er så gode tegn med ondt mod lænden og blødning og at testen bliver mindre positiv. Måske alt allerede er kommet ud ved din blødning og din HCG er ved at falde og det er derfor du stadigvæk kan se den i graviditetstest og lægen ikke kan. Tit er dem vi køber i butikker mere følsomme end lægens.

Håber for dig du er gravid... jeg ved om nogen hvor hårdt uvisheden er

Anmeld Citér

8. december 2017

Drengemor1113

Anonym skriver:

Er glad for at du nævner, det kan være tilfældet. Jeg har det i mente. 

Men ved graviditet udenfor livmoderen, plejer man så ikke at have meget ondt? 

Angående den negative test hos lægen, så tror jeg bare, det skyldes, at det kun var en time siden, jeg havde tisset selv, samt at jeg havde drukket en del vand. 

Ved min første hjørnegraviditet fik jeg først ondt omkring uge 8. Og virkelig ondt omkring uge 12-13 hvor den sprang.

Anden gang nåede jeg slet ikke at få smerter, det blev opdaget omkring uge 7-8.

Jeg håber på det bedste for dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.