Falsk positivt test.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2017

Anonym

Det hedder en biokemisk frem til 6+0,fordi graviditeten kun kan fastslåes via urin eller blodprøve,der af ordret 'biokemisk'.

Efter uge 6 kan graviditeten ses ved en ultralydsscanning.

Så det har intet at gøre med graviditeten ikke sidder rigtig fast,for det gør den i 4+0.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2017

CBbaby

Anonym skriver:

Når det befrugtede æg når livmoderen (slimhinden), sker implantationen, dette foregår 5-7 dage efter befrugtning. Så er man teknisk set gravid, men de fleste har ikke opdaget det endnu.

Omkring forventet mens tester man så positivt - og indtil graviditeten kan konstateres på anden måde end kun ved biokemi, så betegnes graviditeten som biokemisk. Der er ikke nogen eksakt grænse for dette.

Der er altså ikke tale om, at graviditeten ikke har sat sig - det har den - men i udviklingen af fosteranlægget kan rigtig mange ting gå galt, og så stopper udviklingen, og anlægget forvitrer og bliver udstødt.

Blot for ikke at skabe forvirring omkring begrebet.

Bare lige for at få det på det rene. Så er jeg enig og klar over definitionen. Grunden til jeg forklarer, at den ikke har sat sig "fast" eller er blevet til en "rigtig" graviditet er forklaringsmæssige grunde, så det ikke bliver mere teknisk eller forvirrende.

Men herunder er det, som jeg har omformuleret fra: 

"Grunden til at en graviditet går til grunde så tidligt, er enten, at det befrugtede æg alligevel ike er levedygtigt, eller at slimhinden i livmoderen ikke har de rette egenskaber til at sikre fortsat vækst. vi har ikke mulighed for at afgøre årsagen i det enkelte tilfælde, men vi formoder at årsagen hyppigst skyldes fejl i det befrugtede æg og kun i mindre grad forhold i livmoderslimhinden."

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.