Falsk positivt test.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.628 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2017

lineaa89

Mig og min kæreste har prøvet nu at bliv gravid i 2 år.

Så ENDELIG fik jeg et postitiv test. Streg nr 2 var meget uklar men helt sikkert en streg..

jeg havde gået og været SÅ lykkelig og glad over det at endelig få de to højt ønskede streger. Jeg bestilt tid hos lægen for at få det bekræftet.

Men nej, på en urinprøv hos lægen kunne man ikke se noget, så hun tog en blodprøve som også kom negativ tilbage. Så jeg er ikke gravid men fuldstændig hjerteknust!!

Jeg laver det her opslag kun for ad advare jer imod de graviditestest fra NORMAL butikken. Ønsker ikke at nogen andre skal få den samme falskehåb som jeg har gået med i en uges tid :-(

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
lineaa89 skriver:

Så ENDELIG fik jeg et postitiv test. Streg nr 2 var meget uklar men helt sikkert en streg..

jeg havde gået og været SÅ lykkelig og glad over det at endelig få de to højt ønskede streger. Jeg bestilt tid hos lægen for at få det bekræftet.

Men nej, på en urinprøv hos lægen kunne man ikke se noget, så hun tog en blodprøve som også kom negativ tilbage. Så jeg er ikke gravid men fuldstændig hjerteknust!!

Jeg laver det her opslag kun for ad advare jer imod de graviditestest fra NORMAL butikken. Ønsker ikke at nogen andre skal få den samme falskehåb som jeg har gået med i en uges tid :-(

Gør mig ked og ondt på dine vegne. 

Håber det snart lykkes for jer. 

Men hvordan kan det lad sig gøre,? Altså jeg ved godt at alt kan være fejl i osv. Men en test kan ikke vise 2 streger uden at der er hcg i urinen eller tager jeg fejl? 

Anmeld Citér

29. november 2017

esioul

lineaa89 skriver:

mon ikke du har haft en biokemisk graviditet?

Anmeld Citér

29. november 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
esioul skriver:

Er helt enig med ovenstående. Det var også det jeg tænkte. 

Anmeld Citér

29. november 2017

lineaa89

esioul skriver:

Nu spørger jeg meget dumt, men hvad er biokemisk graviditiet ??

Anmeld Citér

29. november 2017

AnoMom

lineaa89 skriver:

En biokemisk graviditet er en graviditet der går til grunde inden uge 6. Derefter hedder det en spontan abort. 

Anmeld Citér

29. november 2017

CBbaby

Det er en teknisk betegnelse for en graviditet, som endnu ikke har udviklet sig. De første 6 uger er alle graviditeter biokemiske. Det vil sige, at graviditeten ikke har sat sig rigtig fast. Dette sker først senere. 

Det er derfor man siger, at man først må teste 2 uger efter forventet mens. For her har graviditeten sat sig fast og bliver ikke bare "en forsinket mens" som mange oplever :-)

Ikke desto mindre så tror kroppen, at den er gravid, (hvilket den på sin vis er, men det er kun hormonelt) Så derfor udskiller du HCG, det som graviditetstesten kan registrere. (Helt ned til 10 for de fint følsomme. En normal kvinde uden graviditet har et hcg på 0-5) 

Så det der menes med biokemisk i dit tilfælde er: 

gravidteten satte sig ikke fast, men kroppen troede det, og derfor kunne du teste positiv. For så kan du sagtens måle det på en test, da et niveau under en biokemisk bliver lidt forhøjet også falder igen. Også får du mens forsinket, når alt hcg er ude (såfremt du har en regelmæssig cyklus)

Jeg er ked af din oplevelse. Det er aldrig sjovt. Men det er desværre meget normalt  

Anmeld Citér

29. november 2017

esioul

lineaa89 skriver:

Prøv at Google det :-)

Anmeld Citér

29. november 2017

Anonym

CBbaby skriver:

Det er en teknisk betegnelse for en graviditet, som endnu ikke har udviklet sig. De første 6 uger er alle graviditeter biokemiske. Det vil sige, at graviditeten ikke har sat sig rigtig fast. Dette sker først senere. 

Det er derfor man siger, at man først må teste 2 uger efter forventet mens. For her har graviditeten sat sig fast og bliver ikke bare "en forsinket mens" som mange oplever :-)

Ikke desto mindre så tror kroppen, at den er gravid, (hvilket den på sin vis er, men det er kun hormonelt) Så derfor udskiller du HCG, det som graviditetstesten kan registrere. (Helt ned til 10 for de fint følsomme. En normal kvinde uden graviditet har et hcg på 0-5) 

Så det der menes med biokemisk i dit tilfælde er: 

gravidteten satte sig ikke fast, men kroppen troede det, og derfor kunne du teste positiv. For så kan du sagtens måle det på en test, da et niveau under en biokemisk bliver lidt forhøjet også falder igen. Også får du mens forsinket, når alt hcg er ude (såfremt du har en regelmæssig cyklus)

Jeg er ked af din oplevelse. Det er aldrig sjovt. Men det er desværre meget normalt  

Når det befrugtede æg når livmoderen (slimhinden), sker implantationen, dette foregår 5-7 dage efter befrugtning. Så er man teknisk set gravid, men de fleste har ikke opdaget det endnu.

Omkring forventet mens tester man så positivt - og indtil graviditeten kan konstateres på anden måde end kun ved biokemi, så betegnes graviditeten som biokemisk. Der er ikke nogen eksakt grænse for dette.

Der er altså ikke tale om, at graviditeten ikke har sat sig - det har den - men i udviklingen af fosteranlægget kan rigtig mange ting gå galt, og så stopper udviklingen, og anlægget forvitrer og bliver udstødt.

Blot for ikke at skabe forvirring omkring begrebet.

Anmeld Citér

29. november 2017

Anonym

Jeg har aldrig haft problemer med teste fra normal. Den har kun været positiv de gange jeg har været gravid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.