Mærker pludseligt næsten ikke liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
13 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. november 2017

Anonym trådstarter

Kære mødre og kommende mødre,

For nogle dage siden fik jeg, som førstegangsgravid, ret pludseligt opståede velignende sammentrækninger (ikke bare plukveer) med stærke smerter, hvor jeg var i kontakt med fødegangen for første gang i graviditeten. Jeg fik besked på at tage tid på og imellem dem, og hvis de blev regelmæssige, ville de have mig til tjek. Det blev de dog aldrig, og det gik i sig selv efter en times tid. Siden har jeg haft lidt konstant murren og også ondt, men slet ikke i nærheden af det jeg havde den anden dag.

Min bekymring går nu på, at det er næsten to døgn siden, og jeg har slet ikke mærket i nærheden af så meget liv som jeg plejer. Jovist, der er da et par gange om dagen, hvor jeg kan mærke babyen røre på sig, men det er også det. Jeg har ellers mærket liv, og også meget liv og på det seneste voldsomme bevægelser, hver dag siden omkring uge 20. Jeg er 27+0 i dag.

Jeg er den type, som kun kontakter sundhedsvæsnet, hvis jeg virkelig er sikker på, at det er akut og der er noget rivende galt. Denne gang er jeg bare i tvivl om, om der kan være noget, eller om det bare er mig, der pylrer. Jeg har trods alt mærket en smule liv, men tror min bekymring er forstærket af den store forskrækkelse jeg fik i form af "veerne".

Hvad ville I gøre i min situation?

God weekend,
Mvh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2017

Thea14

Ring til fødemodtagelsen og snak med dem. De er der for din og din babys skyld. Det kan sagtens være baby bare har vendt sig og ligger anderledes nu, men det må være op til de professionelle at vurdere.

Der bliver ikke ser ned på dig fordi du ringer og er utryg. 

Anmeld Citér

25. november 2017

AnoMom

Som Thea siger. Ring til fødegangen og snak med dem. De er der for at hjælpe dig og din baby. Og de ser ikke ned på at man ringer. Tværdigmod. 

Kan være baby har lagt dig med ryggen ud af så sparkende går ind mod rygraden også mærker man ikke så meget.  

Anmeld Citér

25. november 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

For nogle dage siden fik jeg, som førstegangsgravid, ret pludseligt opståede velignende sammentrækninger (ikke bare plukveer) med stærke smerter, hvor jeg var i kontakt med fødegangen for første gang i graviditeten. Jeg fik besked på at tage tid på og imellem dem, og hvis de blev regelmæssige, ville de have mig til tjek. Det blev de dog aldrig, og det gik i sig selv efter en times tid. Siden har jeg haft lidt konstant murren og også ondt, men slet ikke i nærheden af det jeg havde den anden dag.

Min bekymring går nu på, at det er næsten to døgn siden, og jeg har slet ikke mærket i nærheden af så meget liv som jeg plejer. Jovist, der er da et par gange om dagen, hvor jeg kan mærke babyen røre på sig, men det er også det. Jeg har ellers mærket liv, og også meget liv og på det seneste voldsomme bevægelser, hver dag siden omkring uge 20. Jeg er 27+0 i dag.

Jeg er den type, som kun kontakter sundhedsvæsnet, hvis jeg virkelig er sikker på, at det er akut og der er noget rivende galt. Denne gang er jeg bare i tvivl om, om der kan være noget, eller om det bare er mig, der pylrer. Jeg har trods alt mærket en smule liv, men tror min bekymring er forstærket af den store forskrækkelse jeg fik i form af "veerne".

God weekend,
Mvh.

Jeg mener man skal til egen læge i uge 28 og her lytter lægen til hjertet - det tænker jeg vil give dig noget ro 

Hvis det ikke giver dig ro, så ville jeg købe en privat scanning. 

Anmeld Citér

25. november 2017

L-mor

Anonym skriver:

God weekend,
Mvh.

Du kan overveje, at gå til din praktiserende læge på mandag. Jeg har en svag erindring om, at man plejer at gå til undersøgelse omkring uge 28. Du kan bare få den rykket frem. Og hvis det ikke beroliger dig så tag også forbi jm i den kommende uge. Du behøver ikke en scanning, hvis jm hører et fint regelmæssigt hjerteslag og kan mærke, hvordan baby ligger.

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Lægen er i uge 25 og 32, så jeg var afsted for en 14 dages tid siden. Der var hjertelyden super fin, og jeg har indtil dette ikke haft nogen grund til bekymring overhovedet.

Det er også derfor jeg er meget i tvivl nu, og faktisk endnu ikke har ringet til fødegangen... Jeg spiste en kold is for at fremprovokere noget, og der kom efter et par minutter en lille bevægelse, men det var også det. Så det korte af det lange er, at jeg ved der er liv, men det er nærmere om det er nok 

Anmeld Citér

25. november 2017

Abracadabra

Du skal ses på fødegangen NU. Jeg bliver ret bekymret, når jeg læser både om smerter OG mindre liv. Du skal ringe nu og ses i dag.

Mvh lægen

Anmeld Citér

25. november 2017

Thea14

Anonym skriver:

Tak for jeres svar 

Lægen er i uge 25 og 32, så jeg var afsted for en 14 dages tid siden. Der var hjertelyden super fin, og jeg har indtil dette ikke haft nogen grund til bekymring overhovedet.

Det er også derfor jeg er meget i tvivl nu, og faktisk endnu ikke har ringet til fødegangen... Jeg spiste en kold is for at fremprovokere noget, og der kom efter et par minutter en lille bevægelse, men det var også det. Så det korte af det lange er, at jeg ved der er liv, men det er nærmere om det er nok 

De vil rigtig gerne have man ringer hvis man mærker mindre liv. Hvis noget er galt kan de nå at gøre noget, det kan de sjældent hvis man først ringer når man slet ikke mærker noget.

Det er jo ikke sikkert de sender dig til scanning. Kan være de bare måler på dig i tyve minutters tid for st se alt er stabilt.

Anmeld Citér

25. november 2017

Bb2015

Vil også foreslå dig at ringe til fødegangen  i min sidste graviditet ringede jeg ind i uge 30 eller 31 mener jeg, fordi jeg mærkede mindre liv. Jeg kom ind og blev målt lidt og tjekket og heldigvis var han så livlig som aldrig før. Men det var vigtigt for mig at blive beroliget og det er måske en god idé for dig, især når du har haft smerter. Fik at vide den gang at jeg hellere skal komme en gang for meget end en gang for lidt. Og tænker de har samme mening nu som dengang så bare se at få ringet og tjekket den lille 

Anmeld Citér

25. november 2017

Miti's mama

Jeg blev tjekket med begge mine, da jeg mærkede mindre liv. Begge gange var det ingenting, og begge gange sagde sygeplejersken at de var glade for at jeg ringede - heller komme ind en gang for meget end en gang for lidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.