Kære mødre og kommende mødre,
For nogle dage siden fik jeg, som førstegangsgravid, ret pludseligt opståede velignende sammentrækninger (ikke bare plukveer) med stærke smerter, hvor jeg var i kontakt med fødegangen for første gang i graviditeten. Jeg fik besked på at tage tid på og imellem dem, og hvis de blev regelmæssige, ville de have mig til tjek. Det blev de dog aldrig, og det gik i sig selv efter en times tid. Siden har jeg haft lidt konstant murren og også ondt, men slet ikke i nærheden af det jeg havde den anden dag.
Min bekymring går nu på, at det er næsten to døgn siden, og jeg har slet ikke mærket i nærheden af så meget liv som jeg plejer. Jovist, der er da et par gange om dagen, hvor jeg kan mærke babyen røre på sig, men det er også det. Jeg har ellers mærket liv, og også meget liv og på det seneste voldsomme bevægelser, hver dag siden omkring uge 20. Jeg er 27+0 i dag.
Jeg er den type, som kun kontakter sundhedsvæsnet, hvis jeg virkelig er sikker på, at det er akut og der er noget rivende galt. Denne gang er jeg bare i tvivl om, om der kan være noget, eller om det bare er mig, der pylrer. Jeg har trods alt mærket en smule liv, men tror min bekymring er forstærket af den store forskrækkelse jeg fik i form af "veerne".
Hvad ville I gøre i min situation?
God weekend,
Mvh.
Anmeld
Citér