Ondt/sovende fornemmelse i solar plexus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.239 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2017

Bb2015

Hej med jer 

Jeg har nu i halvanden måneds tid (måske lidt mere) haft en irriterende, sovende fornemmelse i sola plexus (mellem ribbenene øverst, lige under brysterne, midtfor). Det er mest forstyrrende om aftenen og natten hvor jeg ikke kan finde ro på nogen måder da det bare er så ubehageligt. 

Nu er det begyndt at gøre ondt også. Har i flere uger haft svært ved at have bh på og alt der trykker der under brystet kan jeg slet ikke have. Her til aften har det været decideret smertefuldt, men kommer og går. 

Nogen som har prøvet det? Evt nogen med gode råd? Det går mig virkelig på.. 

Er forresten 31+0 i dag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2017

Cassandra

Hejsa 

Tror det er helt normalt - maven vokser og huden strækkes Jeg havde det også, men hvis du er nervøs så kontakt din læge eller fødegang  Mig hjalp det at smøre maven med creme inden sengetid

Anmeld Citér

24. november 2017

Anonym

Jeg er kun i uge 8 men jeg døjer også med det nogle nætter. Lige sådan som du beskriver! Det er virkelig ubehageligt det trykker og begynder at gøre ondt og det er svært at falde i søvn, jeg får det også sent om aftenen op til jeg skal i seng 

Anmeld Citér

25. november 2017

AnoMom

Lyder som mavesyre. Og baby der presser. Ville gå en tur til lægen og snakke ned dem omkring mavesyre så du kan få noget mod det.

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym

Michfich skriver:

Hej med jer 

Jeg har nu i halvanden måneds tid (måske lidt mere) haft en irriterende, sovende fornemmelse i sola plexus (mellem ribbenene øverst, lige under brysterne, midtfor). Det er mest forstyrrende om aftenen og natten hvor jeg ikke kan finde ro på nogen måder da det bare er så ubehageligt. 

Nu er det begyndt at gøre ondt også. Har i flere uger haft svært ved at have bh på og alt der trykker der under brystet kan jeg slet ikke have. Her til aften har det været decideret smertefuldt, men kommer og går. 

Nogen som har prøvet det? Evt nogen med gode råd? Det går mig virkelig på.. 

Er forresten 31+0 i dag

Jeg synes, du skal kontakte fødegangen og lige høre dem ad. 

Anmeld Citér

25. november 2017

Bb2015

Cassandra skriver:

Hejsa 

Tror det er helt normalt - maven vokser og huden strækkes Jeg havde det også, men hvis du er nervøs så kontakt din læge eller fødegang  Mig hjalp det at smøre maven med creme inden sengetid

Okay, det råd tager jeg til mig  skal til læge på tirsdag og så tror jeg jeg nævner det der 

Anmeld Citér

25. november 2017

Bb2015

AnoMom skriver:

Lyder som mavesyre. Og baby der presser. Ville gå en tur til lægen og snakke ned dem omkring mavesyre så du kan få noget mod det.

Okay - har døjet uhyggeligt meget med halsbrand og sure opstød så det lyder helt sandsynligt  nævner det for lægen til tjek på tirsdag 

Anmeld Citér

25. november 2017

AnoMom

Michfich skriver:

Okay - har døjet uhyggeligt meget med halsbrand og sure opstød så det lyder helt sandsynligt  nævner det for lægen til tjek på tirsdag 

Så er det nok for meget mavesyre ja. Heldigvis nemt at behandle. Jeg lider selv generelt meget af det og det er yderst smertefuldt hvis ikke det behandles.  

ved man kan få piller som man må tage under graviditet. God bedring  

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym

Michfich skriver:

Jeg fik sådan et "anfald" igen i nat, jeg prøvede faktisk at tage sådan en tyggetablet mod halsbrand og mavesyre. Og det forsvandt faktisk, jeg faldte i hvert fald i søvn og da jeg vågnede for at gå på wc var det væk 

Anmeld Citér

26. november 2017

Stivdie

Nu spørger jeg lige forsigtigt, har du også oplevet frontal hovedpine (over panden), synsforstyrrelser (lysprikker/stjerner for øjnene) eller indre uro (følelse af sitren og hjertebanken)? Hvis du også har oplevet nogen af ovenstående symptomer, er utryg eller generelt er i tvivl om det er halsbrand, så vil jeg anbefale dig lige at give akutmodtagelsen /fødegangen et kald og fortælle om dit ubehag og smerter.

Det kan sagtens bare være irriterende halsbrand der trykker, men ondt i solar pleksus eller langs kanten af ribbenene i højre side kan også være symptom på svangerskabsforgiftning eller HELLP, så derfor bør man være opmærksom på det, når man er mere end 20 uger henne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.