For mange scanninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes, det er dumt. Det giver kun et her og nu billede og er desuden ingen garanti. Jeg har selv prøvet det. 

Som en anden siger, så hellere arbejde med angsten end at give efter. Nemmere sagt end gjort. Men dine bekymringer og angst vil ikkr blive mindre af en scanning. 

Jeg er rigtig ked af, at du har mistet sent. Kan forestille mig det sætter sine spor, og det er dem du skal arbejde med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

De kan ikke se en tumor så tideligt alligevel. Oftest kan sådan noget ikke engang ses ved nakkefoldsscanningen, fordi alt stadig er så småt og ikke færdigudviklet. Så en så tidelig ekstra scanning er virkelig penge ud af vinduet. Så ville jeg hellere købe mig til nogle ekstra scanninger senere i graviditeten hvor sådanne ting rent faktisk kan opdages.

Det er heller ikke fordi jeg er bange for der kommer en tumor igen... jeg er bange fordi min datter blev så syg på så kort tid.. det gør mig bange at der gik 6 uger imellem de 2 scanninger og at det gik grueligt galt på den tid... 

jeg spørg fordi jeg er i tvivl.. jeg har ikke bestilt en ekstra scanning endnu udover dem der er planlagt... 

Anmeld Citér

22. november 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

UL er så gennemprøvet og undersøgt,at der ingen fare på fære er ved dem.

Hvis du bliver roligere,af at blive scannet,er det jo det du skal.

Jeg er i mine sidste to graviditeter blevet scannet i uge 5-6-7-10-12-14-20 og derfra hver 4. Uger frem til uge 37.

Anmeld Citér

22. november 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/jordemoedre-efter-scannings-boom-der-skal-vaere-retningslinier-gravide

Så forstår jeg ikke der findes privat klinikker hvor man bare kan købe sig til en scanning hvis ik de ved om det er skadeligt

Anmeld Citér

22. november 2017

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

UL er så gennemprøvet og undersøgt,at der ingen fare på fære er ved dem.

Hvis du bliver roligere,af at blive scannet,er det jo det du skal.

Jeg er i mine sidste to graviditeter blevet scannet i uge 5-6-7-10-12-14-20 og derfra hver 4. Uger frem til uge 37.

Tak for din besked. Så er jeg ikke den eneste der har haft brug for det. Kan høre på alle andre at de synes det er hul i hovedet. Så jeg var ved at tro jeg er den eneste der har været så bange og nervøs for at miste igen igen igen igen.... 

Anmeld Citér

22. november 2017

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Anonym skriver:

Jeg vil bare gerne se at alt er okay. Det er altså bare noget andet når man har mistet så sent i graviditeten 

Det forstår jeg virkelig godt. Jeg tror også, at jeg gerne ville have et ekstra kig eller to derind, hvis det var mig. Ville blot sige, at du jo kan sørge for korte skanninger, hvis du er bekymret for ultralydens betydning for fostret - jeg ved ikke selv noget om det, har bare set andre nævne det.  Held og lykke med graviditeten. Og forsøg at nyde den på trods af bekymringen

Anmeld Citér

22. november 2017

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

Det forstår jeg virkelig godt. Jeg tror også, at jeg gerne ville have et ekstra kig eller to derind, hvis det var mig. Ville blot sige, at du jo kan sørge for korte skanninger, hvis du er bekymret for ultralydens betydning for fostret - jeg ved ikke selv noget om det, har bare set andre nævne det.  Held og lykke med graviditeten. Og forsøg at nyde den på trods af bekymringen

Det var bestemt heller ikke for at jeg ville scannet i en halv time. Jeg ville bare se om hjertet stadig slår. De store scanninger kan de jo se mere om barnets sundhedstilstand 

Anmeld Citér

22. november 2017

Morigenigen

Anonym skriver:

Er der nogen af jer der har haft behov for at blive scannet ofte? Som i hver uge i starten af graviditeten?

det er nok mest folk der har mistet flere gange og/eller sent i graviditeten?

jeg blev scannet i uge 6 (tryghed på sgh) og uge 7 (på fertilitetsklinikken inden de afsluttede mig)

og så skal jeg scannes i uge 9 igen på sygehuset (jeg mistede i uge 20 sidst)

men jeg kan mærke allerede nu at jeg er bange, bange fordi jeg skal vente 14 dage før jeg kan se om alt er okay igen. Ville det være dumt at købe en tryghedscanning imellem tiden? Så er jeg blevet scannet i uge 6, 7, 8, 9 og skal fremadrettet også i uge 11, nf, 14, 16(md) og 20(også md) 

er det dumt og er det skadeligt for barnet? 

Jeg blev skannet hver uge fra uge 5 til 12 med mit andet barn, fordi jeg havde en cyste på størrelse med en tennisbold på min ene æggestok, som gynækologen gerne ville holde øje med. Og det skete der intet ved. Baby var velskabt og blev født til terminen med en apgarscore på 10 og er 100 % sund og rask i dag. 

Så umiddelbart ville jeg ikke være nervøs.

Jeg er også blevet fulgt med ekstra skanninger i denne graviditet, og det siger de altså ikke noget om på hospitalet - at der er en risiko for noget pga alle skanningerne.

Anmeld Citér

22. november 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Så forstår jeg ikke der findes privat klinikker hvor man bare kan købe sig til en scanning hvis ik de ved om det er skadeligt

Det er jo netop også derfor der skal laves retningslinier for hvor mange scanninger man må få fordi alle de scanninger har taget overhånd og man ikke ved hvad det gør ved fosteret 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.