Hyggelige hverdags traditioner?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2017

ChesireKitty

Vi har "TV-aften" hver søndag, hvor vi spiser aftensmad ved sofabordet og ser en hyggelig familiefilm. Når maden er spist, kommer der som regel lidt frugt på bordet til dessert.

Hver søndag formiddag er ungerne og jeg ude at svømme med min onkel, moster og mosters mand.

Vi besøger mine bedsteforældre (har kun 1 sæt tilbage) hver onsdag eftermiddag til kaffe og kage - og kakao til børnene. Ungerne og jeg er der fra klokken 15 af og så kommer min mand ned når han har fri.

Hver anden lørdag, tager vi ned til min mands forældre. Så er vi der fra omkring middagstid til efter aftensmaden. Hans søskende kommer også.

Ellers har vi bare sådan nogle ting som at vi altid spiser de mulige måltider sammen. Altså, vi spiser altid aftensmad sammen alle 4. Ungerne og jeg spiser altid morgenmad sammen, men da er min mand allerede taget på arbejde.
I weekenderne spiser vi alle 3 måltider sammen og ungerne får bare snacks (frugt og rugbrød m. ost) om formiddagen og eftermiddagen inde på deres værelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Vi spiser sammen med mine svigerforældre hveranden lørdag, hvis det passer ind i alle skemaer.

Ellers har vi ikke så mange hverdags traditioner. Min mand er ude af huset 2 gange i hverdags aftnerne, imens jeg er holdleder for min søns baskethold, så vi er afsted hver fredag aften, lørdag formiddag, og når der er kampe ligger de om søndagen.

Min mand og jer ser Formel 1, sammen, og elsker det. Og det kan vel godt kalde en hverdags tradition, for når det sendes hveranden weekenden i sæsonen, så ser vi det sammen både lørdag og søndag, og det er ligemeget om det er meget tidligt om morgen, eller meget sent om aftenen.

Ellers har jeg en serietradition med vores mellemste (ham, som også går til basket), og det er at vi hver onsdag aften ser Lethal Weapons serien sammen kl. 20.00 

Men ellers nej

Anmeld Citér

17. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Ena skriver:

Vi spiser sammen hver søndag, dem der har lyst. Det går på skift, hvem der laver mad, men der er ingen pres eller forventninger. Alle ved fx at min fætter og jeg har små børn, arbejde osv osv. og der er en forståelse af, at vi laver mad, når vi kan - og det gør vi også. Det er helt sikkert familiens seniorer, der trækker det største læs med denne tradition. Måske jeg kun ser, hvad jeg vil se, men de ser alligevel ud til at være tilfredse med arbejdsfordelingen. De er generelt meget hjælpsomme mennesker og har også selv haft små børn. I hvert fald er der altid den dejligste, mest afslappede, varme stemning. Jeg håber så meget, at mine børn også gider at se mig hver søndag og spise min mad. Så har man gjort et eller andet rigtigt 

Her er det også altid min mor, der laver maden osv, og selvom både mig og min søster har tilbudt at hun ka komme hjem til feks eller vi ka komme med maden, er svart altid, at hun gerne vil, så det får hun lov til, og self får unger altid en is til dessert. Det er jo mormor der bestemmer  vh Stine 

Anmeld Citér

17. november 2017

StineW79

LoveEnough skriver:

Vi har "TV-aften" hver søndag, hvor vi spiser aftensmad ved sofabordet og ser en hyggelig familiefilm. Når maden er spist, kommer der som regel lidt frugt på bordet til dessert.

Hver søndag formiddag er ungerne og jeg ude at svømme med min onkel, moster og mosters mand.

Vi besøger mine bedsteforældre (har kun 1 sæt tilbage) hver onsdag eftermiddag til kaffe og kage - og kakao til børnene. Ungerne og jeg er der fra klokken 15 af og så kommer min mand ned når han har fri.

Hver anden lørdag, tager vi ned til min mands forældre. Så er vi der fra omkring middagstid til efter aftensmaden. Hans søskende kommer også.

Ellers har vi bare sådan nogle ting som at vi altid spiser de mulige måltider sammen. Altså, vi spiser altid aftensmad sammen alle 4. Ungerne og jeg spiser altid morgenmad sammen, men da er min mand allerede taget på arbejde.
I weekenderne spiser vi alle 3 måltider sammen og ungerne får bare snacks (frugt og rugbrød m. ost) om formiddagen og eftermiddagen inde på deres værelse.

Har vi faktisk også en tradition, der hedder at når vi får pizza eller burger eller andet take away (som i 1 gang pr mdr) så må man spise i stuen. Ret så hyggeligt! Vh Stine 

Anmeld Citér

17. november 2017

StineW79

Mom skriver:

Vi spiser sammen med mine svigerforældre hveranden lørdag, hvis det passer ind i alle skemaer.

Ellers har vi ikke så mange hverdags traditioner. Min mand er ude af huset 2 gange i hverdags aftnerne, imens jeg er holdleder for min søns baskethold, så vi er afsted hver fredag aften, lørdag formiddag, og når der er kampe ligger de om søndagen.

Min mand og jer ser Formel 1, sammen, og elsker det. Og det kan vel godt kalde en hverdags tradition, for når det sendes hveranden weekenden i sæsonen, så ser vi det sammen både lørdag og søndag, og det er ligemeget om det er meget tidligt om morgen, eller meget sent om aftenen.

Ellers har jeg en serietradition med vores mellemste (ham, som også går til basket), og det er at vi hver onsdag aften ser Lethal Weapons serien sammen kl. 20.00 

Men ellers nej

Her arbejder jeg også skæve tider, så når jeg har fri om aftnen, så spiser vi også altid sammen.

Her ser vi Harry Potter og spiser popcorn og leger biograf. Det er hygge, så længe de gider hygge med os "gamle" vh Stine 

Anmeld Citér

17. november 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
StineW79 skriver:

Ja det ska passe ind og jo være noget der giver positiv energi, ellers dur det slet ik!

Vores unger går også "kun" til gymnastik 1 gang i ugen. Den ene mandag og den anden onsdag. Jeg arbejder skiftende dag/aften og hver anden weekend.

Vi spiser hos min mor hver torsdag, hvilket bare er ren afslapning, hvor vi "slipper" for madlavning og oprydning, og ungerne elsker det vh Stine 

Ej okay, vi har faktisk en fast ting. Og det er at fredag og torsdag er samsovningsdage hvor man må blive puttet i soveværelset hvis man har lyst, hvilket de altid har jeg har mine børn 7/7 fra fredag til fredag, så det er første og sidste dag hjemme ved mor  

Anmeld Citér

17. november 2017

StineW79

Mor11 skriver:

Ej okay, vi har faktisk en fast ting. Og det er at fredag og torsdag er samsovningsdage hvor man må blive puttet i soveværelset hvis man har lyst, hvilket de altid har jeg har mine børn 7/7 fra fredag til fredag, så det er første og sidste dag hjemme ved mor  

Årh den er god!!! Elsker at putte med ungerne! Vh Stine 

Anmeld Citér

17. november 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Vores hverdags tradition er, at min svigerforældre er hos os hver onsdag. Når de har spist hjemme og vi har spist så kommer de til os. Nogle gange spiser vi sammen, hvor jeg laver maden. Der fx altid noget vi ser sammen i tv og vi snakker og spiser kage. 

Derudover ser vi min svigerforældre hver fredag også. Der tar vi hjem til dem sent eftermidag. Og vi spiser pizza hver fredag sammen hjem hos dem. Også ser vi noget på tv og hvis ikke der noget vi gider at se så spiller vi for det meste eller ser en god film sammen. 

Det sker også rimelig tit at vi ser dem flere gange om ugen ud over de 2 faste dage. 

Det mega hyggeligt. Og fantastisk at se hvor tæt forhold vores datter og svigerforældre har til hinanden. 

Ps ( hun har også kun det 1 sæt bedste forældre )

Anmeld Citér

17. november 2017

mrs.juli

vi spiser altid aftensmad sammen, og om fredagen er vi samlet foran den lille computer med slik og disney sjov. vi går ofte ture i skoven og på stranden hvor vi bor, og om søndagen er vi næsten altid ude at gå en tur før frokost. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.