Hyggelige hverdags traditioner?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.221 visninger
18 svar
4 synes godt om
16. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja hva har i af hyggelige hverdags traditioner, i jeres familier?

I vores familie, spiser vi sammen med min mor, søster og svoger fast en gang i ugen.

Da jeg var barn, fik vi søndagskaffe hver søndag, sammen med mine fætre, moster og onkel hos min mormor og morfar.

Mega hyggeligt og noget jeg nødigt vil undvære! Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ingen jeg ville faktisk nok føle mig lidt presset hvis vi SKULLE noget bestemt hver uge pt, udover det vi nu skal med job, skole osv. Ungerne har end ikke fritidsaktiviteter endnu. De er så trætte om eftermiddagen. (3 og 6)  Og weekenderne går bare hurtigt, så hvis en dag skulle besættes hver weekend fx med noget bestemt familie, ville vi ikke have ret meget frihed til at gøre noget udover det, da der også skal være tid til tøffetid hjemme, uden gæster eller andet at forholde sig til i løbet af weekenden. Det har mine i hvetfald brug for.  

Anmeld Citér

16. november 2017

Ciss

Jeg læser højt, mens ungerne spiser morgenmad. Det er en utrolig hyggelig start på dagen.

Om det er en hverdagstradition, ved jeg ikke, men nogen gange om lørdagen flytter vi vores madrasser ind i stuen foran tv'en. Så ligger vi og ser film sammen, indtil vi slukker lyset for at sove.

Anmeld Citér

17. november 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Her spiser vi hver 14 dag på skift med min svigerfar og hans kone så vores 2 piger kan se noget mere til deres farfar han arbejder meget så vi indførte det ritual for godt 1½ år siden ellers kunne der gå mange måneder mellem vi ses.  

Det er super hyggeligt og pigerne elsker det de har pludselig et rigtig godt forhold til deres farfar og det er dejligt at se 

Anmeld Citér

17. november 2017

MorTil3+

Min mor tager vores 3 unger med til svømning hver fredag og så laver min far mad imens, så kommer vi når de er færdige og spiser aftensmad og pandekager, det har været en tradition fra jeg var barn, der var det min farmor der tog mig og min bror i svømmehallen med efterfølgende pandekager. Derudover har vi 3 børn der går til sport alle dage på nær torsdag og lørdag. Så vi har ikke ret meget mere plads til andre ting. 

Anmeld Citér

17. november 2017

StineW79

Mor11 skriver:

Ingen jeg ville faktisk nok føle mig lidt presset hvis vi SKULLE noget bestemt hver uge pt, udover det vi nu skal med job, skole osv. Ungerne har end ikke fritidsaktiviteter endnu. De er så trætte om eftermiddagen. (3 og 6)  Og weekenderne går bare hurtigt, så hvis en dag skulle besættes hver weekend fx med noget bestemt familie, ville vi ikke have ret meget frihed til at gøre noget udover det, da der også skal være tid til tøffetid hjemme, uden gæster eller andet at forholde sig til i løbet af weekenden. Det har mine i hvetfald brug for.  

Ja det ska passe ind og jo være noget der giver positiv energi, ellers dur det slet ik!

Vores unger går også "kun" til gymnastik 1 gang i ugen. Den ene mandag og den anden onsdag. Jeg arbejder skiftende dag/aften og hver anden weekend.

Vi spiser hos min mor hver torsdag, hvilket bare er ren afslapning, hvor vi "slipper" for madlavning og oprydning, og ungerne elsker det vh Stine 

Anmeld Citér

17. november 2017

StineW79

Ciss skriver:

Jeg læser højt, mens ungerne spiser morgenmad. Det er en utrolig hyggelig start på dagen.

Om det er en hverdagstradition, ved jeg ikke, men nogen gange om lørdagen flytter vi vores madrasser ind i stuen foran tv'en. Så ligger vi og ser film sammen, indtil vi slukker lyset for at sove.

Det er da nogle helt fantastiske traditioner!!! Mega dejligt! Vh Stine 

Anmeld Citér

17. november 2017

StineW79

anna111 skriver:

Her spiser vi hver 14 dag på skift med min svigerfar og hans kone så vores 2 piger kan se noget mere til deres farfar han arbejder meget så vi indførte det ritual for godt 1½ år siden ellers kunne der gå mange måneder mellem vi ses.  

Det er super hyggeligt og pigerne elsker det de har pludselig et rigtig godt forhold til deres farfar og det er dejligt at se 

Årh hvor dejligt og en fantastisk gave for både unge og gamle vh Stine 

Anmeld Citér

17. november 2017

StineW79

MorTil3+ skriver:

Min mor tager vores 3 unger med til svømning hver fredag og så laver min far mad imens, så kommer vi når de er færdige og spiser aftensmad og pandekager, det har været en tradition fra jeg var barn, der var det min farmor der tog mig og min bror i svømmehallen med efterfølgende pandekager. Derudover har vi 3 børn der går til sport alle dage på nær torsdag og lørdag. Så vi har ikke ret meget mere plads til andre ting. 

Dejlig med traditioner der bare går igennem til næste generation! 

Og en dejlig gave, for alle!! Vh Stine 

Anmeld Citér

17. november 2017

Ena

Vi spiser sammen hver søndag, dem der har lyst. Det går på skift, hvem der laver mad, men der er ingen pres eller forventninger. Alle ved fx at min fætter og jeg har små børn, arbejde osv osv. og der er en forståelse af, at vi laver mad, når vi kan - og det gør vi også. Det er helt sikkert familiens seniorer, der trækker det største læs med denne tradition. Måske jeg kun ser, hvad jeg vil se, men de ser alligevel ud til at være tilfredse med arbejdsfordelingen. De er generelt meget hjælpsomme mennesker og har også selv haft små børn. I hvert fald er der altid den dejligste, mest afslappede, varme stemning. Jeg håber så meget, at mine børn også gider at se mig hver søndag og spise min mad. Så har man gjort et eller andet rigtigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.