Faderskabssag - kan man gøre noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Han kan kontakte statsforvaltningen,men det er sidste udkald,da barnet er 6 måneder nu.

Og som udgangspunkt,genoptager man ikke en faderskabssag,når barnet er over 6 måneder.

Nej, det var det jeg frygtede. Kan man virkelig komme til at “hænge” på et barn i 18 år, som ikke engang er ens eget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2017

Rosa-Sofia

Anonym skriver:

Ja, det kan han.

Min eks' eks (haha) blev gravid med hans barn, men fik hendes "nye" kæreste med til at skrives på som far. Han var far for barnet i 2 år og da min eks og jeg så gik fra hinanden (mens jeg var gravid) gik han (min eks) bare ind på Statsforvaltningen og sagde at han var far. Så blev de (mor, barn og kæreste der var "far") kaldt ind til DNA undersøgelse. Det endte med at "faren" skulle hentes af politiet, da han selvfølgelig ikke var interesseret i at "miste" sit "barn" (moren og han var gået fra hinanden, så han ville miste samvær, når min eks blev erklæret far. Barnet nåede at være 3 år gammel, inden min eks blev erklæret far.

Helt helt off topic : din eks lyder som en skovl. Håber, at det er ham selv og ikke samfundet der hver måned betaler til alle hans fire børn. 

Anmeld Citér

17. november 2017

Anonym

Nupa-Sofia skriver:

Helt helt off topic : din eks lyder som en skovl. Håber, at det er ham selv og ikke samfundet der hver måned betaler til alle hans fire børn. 

Det er han. Jeg forstår ikke at jeg var så dum ikke at se det mens vi var sammen.

Desværre, nej. Han betaler ikke til nogen af dem, til trods for at han faktisk får et tilskud til det, når han er på kontanthjælp.

Heldigvis er han "gået med til" at min mand må adoptere vores datter, så samfundet skal ikke betale for hende meget længere.

Anmeld Citér

17. november 2017

Rosa-Sofia

Anonym skriver:

Det er han. Jeg forstår ikke at jeg var så dum ikke at se det mens vi var sammen.

Desværre, nej. Han betaler ikke til nogen af dem, til trods for at han faktisk får et tilskud til det, når han er på kontanthjælp.

Heldigvis er han "gået med til" at min mand må adoptere vores datter, så samfundet skal ikke betale for hende meget længere.

Hvor er det godt at høre. Altså for dig, din mand og datter. Fik enormt ondt af ham fyren, der agerede far som har skullet vige pladsen for din eks. Øv. 

Anmeld Citér

17. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nej, det var det jeg frygtede. Kan man virkelig komme til at “hænge” på et barn i 18 år, som ikke engang er ens eget? 

Ja det kan man.

Som udgangspunkt fanger bodret,når han har skrevet under.

Anmeld Citér

17. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det kan man.

Som udgangspunkt fanger bodret,når han har skrevet under.

Det lyder da helt vildt! Der må da være mange sager, hvor kvinden har sagt at én var far og så det viser sig at være en anden.

Anmeld Citér

17. november 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Lovgivningen tager vel fornuftigvis udgangspunkt i barnets tarv. 

Anmeld Citér

18. november 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Lovgivningen tager vel fornuftigvis udgangspunkt i barnets tarv. 

Ja, og det skal den da bestemt også. Men kan ikke se hvordan det kan være barnets tarv, at min bekendte skal betale til et barn, som ikke er hans + samarbejdet med moderen nok ikke bliver helt fantastisk, når nu hun har været uærlig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.