Faderskabssag - kan man gøre noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
17 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2017

Anonym trådstarter

En bekendt og hans kæreste har fået et barn. Barnet er 6 mdr. Nu er det kommet frem, at han ikke er faderen. Han har dog skrevet under på at han var far. Kan han komme ud af det, nu hvor han ikke er faderen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

En bekendt og hans kæreste har fået et barn. Barnet er 6 mdr. Nu er det kommet frem, at han ikke er faderen. Han har dog skrevet under på at han var far. Kan han komme ud af det, nu hvor han ikke er faderen?

Uden at være helt sikker så vil jeg mene at ja det kan han godt eftersom han jo netop ikke er faderen. Ville ringe til statsforvaltningen og snakke med dem. For den rigtige far skal jo så på og betale børnepenge 

Anmeld Citér

16. november 2017

Anonym

Ja, det kan han.

Min eks' eks (haha) blev gravid med hans barn, men fik hendes "nye" kæreste med til at skrives på som far. Han var far for barnet i 2 år og da min eks og jeg så gik fra hinanden (mens jeg var gravid) gik han (min eks) bare ind på Statsforvaltningen og sagde at han var far. Så blev de (mor, barn og kæreste der var "far") kaldt ind til DNA undersøgelse. Det endte med at "faren" skulle hentes af politiet, da han selvfølgelig ikke var interesseret i at "miste" sit "barn" (moren og han var gået fra hinanden, så han ville miste samvær, når min eks blev erklæret far. Barnet nåede at være 3 år gammel, inden min eks blev erklæret far.

Anmeld Citér

16. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, det kan han.

Min eks' eks (haha) blev gravid med hans barn, men fik hendes "nye" kæreste med til at skrives på som far. Han var far for barnet i 2 år og da min eks og jeg så gik fra hinanden (mens jeg var gravid) gik han (min eks) bare ind på Statsforvaltningen og sagde at han var far. Så blev de (mor, barn og kæreste der var "far") kaldt ind til DNA undersøgelse. Det endte med at "faren" skulle hentes af politiet, da han selvfølgelig ikke var interesseret i at "miste" sit "barn" (moren og han var gået fra hinanden, så han ville miste samvær, når min eks blev erklæret far. Barnet nåede at være 3 år gammel, inden min eks blev erklæret far.

Det lyder godt, men her er der jo ikke rigtig nogen, som har lyst til at stå på faderskabsattesten. Den rigtig far er ikke interesseret i en dna test.

Anmeld Citér

16. november 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det lyder godt, men her er der jo ikke rigtig nogen, som har lyst til at stå på faderskabsattesten. Den rigtig far er ikke interesseret i en dna test.

Kan din bekendte ikke bare bede om at få lavet en dna test ?.

Anmeld Citér

16. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ja, det kan han.

Sikke en trist historie

Anmeld Citér

16. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Din bekendte kan, ligesom min eks, gå til Statsforvaltningen og bede om en DNA prøve. Han kan sige hvem han mener er faren, men hvis moren nægter, kan han ikke "tvinge" den rigtige far til at tage ansvar (ved DNA prøve). Din bekendte kan dog få lavet en DNA-test for at påvise at barnet IKKE er hans.

Moren risikerer dog at blive sigtet for dokumentforfalskning, hvis hun bevidst har skrevet den forkerte far på papirerne.

Anmeld Citér

16. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Sikke en trist historie

Ja, det er det. Den stakkels mand (kæresten som ikke var far) "mistede" det barn han havde været far for i 3 år - halvdelen af tiden dog som weekendfar.

Min eks gjorde det for at forsøge at få en "fordel" når vores barn blev født, så han ville kunne få bopælen og derved diverse tilskud som enlig forsøger (på kontanthjælp). Han har aldrig haft samvær med nogen af sine (nu) 4 børn, med 4 forskellige kvinder.

Da vi var sammen, vidste jeg ikke at han havde et barn i forvejen. Ligeså vidste den næste pige ikke at han havde 2...

Anmeld Citér

16. november 2017

Anonym

Han kan kontakte statsforvaltningen,men det er sidste udkald,da barnet er 6 måneder nu.

Og som udgangspunkt,genoptager man ikke en faderskabssag,når barnet er over 6 måneder.

Anmeld Citér

17. november 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Kan din bekendte ikke bare bede om at få lavet en dna test ?.

Jow, det håber vi. Men har bare hørt noget om, at faderskabssager ikke genåbnes efter 6. mdr.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.