I gang med PB og kæresten vil ikke have sex...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Tusind tak for alle jeres svar, det er super dejligt at i gider tage jer tid til det  Til diskussionen om hvor vidt jeg har presset ham med ægløsningstest, var det noget vi blev enige om da jeg smed præventionen for at få en ide om min cyklus efter 8 år på hormoner. Men mine cyklus har været meget(!!) svingende og har derfor stadig ingen ide om hvornår min ægløsning ca. ligger da det så svinger fra måned til måned. Havde jeg fået svar efter 1. eller 2. måned var jeg også stoppet med ægløsningstestene der  Og har spurgt ham maaaang gange om det er for stort et pres med testene og om jeg skal stoppe med dem, men han siger nej hver gang  

Har ikke fortalt at jeg har ægløsning denne her gang, men har bare testet , men da jeg prøvede at lægge op til ham i går afviste han mig og jeg blev sindsygt ked af det, både over afvisningen og over af misse ægløsningen. Viste ham det selvfølelig ikke, men var rigtigt ked af det. 

Jeg forstår dig ret langt, men så alligevel tænker jeg ( og undskyld på forhånd), men lægger du kun op til ham når du har mulighed for graviditet ?. Jeg spørg om det fordi at du har skrevet et par gange om når du lægger op. Og hvem forslog ægløsningstest i første omgang ?.Ærligt og undskyld, så tror jeg at du er alt for fokuseret på at den graviditet skal ske meget hurtigt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Hck skriver:

Jeg forstår dig ret langt, men så alligevel tænker jeg ( og undskyld på forhånd), men lægger du kun op til ham når du har mulighed for graviditet ?. Jeg spørg om det fordi at du har skrevet et par gange om når du lægger op. Og hvem forslog ægløsningstest i første omgang ?.Ærligt og undskyld, så tror jeg at du er alt for fokuseret på at den graviditet skal ske meget hurtigt.

Og som en lille ekstra ting, så kan kroppen jo godt bruge nogle måneder på at blive sig selv efter en form for hormoner, dermed ikke sagt at den skal testes og måles fra dag af. 

Anmeld Citér

16. november 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg forstår godt du tænker sådan, men nej jeg lægger også op til ham uden for ægløsning  Og lægger kun op når jeg har lyst! Alt andet vil være for kunstigt  Men problemet er nok bare at min lyst er mere jævn over et par gange om ugen hvor hans er i perioder. 

Anmeld Citér

16. november 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg forstår godt du tænker sådan, men nej jeg lægger også op til ham uden for ægløsning  Og lægger kun op når jeg har lyst! Alt andet vil være for kunstigt  Men problemet er nok bare at min lyst er mere jævn over et par gange om ugen hvor hans er i perioder. 

Men har du selv overvejet at smide alle test i skraldespanden,  også bare se hvad der sker ?. Du kommer jo også automatisk til at fokuserer på hvornår du har mulighed for at blive gravid ved det at du tester hver måned. Hvis i havde prøvet et år eller to uden der var sket noget, så havde jeg gjort som dig.

Anmeld Citér

16. november 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tænker også, at du er nødt til at smide de der teste ud

Jeg kan godt forstå, det er frusterende, at hans lyst falder lige i det tidspunkt, du har ægløsning. Det er rigtig træls, men man må jo også acceptere, at man ikke altid har lyst (selvom det er skide upraktisk??)

Anmeld Citér

16. november 2017

Cassandra

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder er min kæreste og jeg i gang med PB på 5. måned. Vi er begge meget enige i, at vi gerne vil have et barn og har har haft lysten siden vi fandt sammen for 4 år siden, men ventet pga. forskellige omstændighedder. Da vi begyndte i sommers blev vi enige om at prøve ægløsningteste fra starten for at finde ud af min cyklus og er igen løbende vendt tilbage til at teste. Men problemet er at min kærestes sexlyst er sindsygt svingende! En uge kan han have lyst hver dag, og endda flere gange om dagen og en anden uge sket ikke, selv ikke hvis jeg ligger op til det. Selvom det er super dejligt når han så har lyst er "problemet" bare, at det jo ikke altid passer med ægløsning, sjællent faktisk. Har spurgt mange gange om det er fordi han er i tvivl om vi skal gøre det og at vi jo sagtens kan vente, men han siger hver gang at det slet ikke er det. Har også spurgt om det er fordi han ikke tænder så meget på mig eller om jeg kan gøre noget, og igen siger han at det intet har med mig at gøre, men at det er når han er stresset på arbejdet. Har også virkeligt prøvet at forklare, hvor lille vinduet for at blive gravid hver måned er og at det kun drejer sig om måske en uge om måneden med sex hver anden dag. Vi har også snakket om jeg skal fortælle ham når jeg har ægløsning eller lade hver og har også haft måneder hvor jeg ikke har testet, hvis det blev for stort et pres, men det er helt det samme 

Vi har fra lægens side fået godkendelse til at blive testet efter vi har prøvet i 6 måneder pga. forskellige fertilitetsproblemer i familien, men vil seriøst have det dårligt over at komme op og blive testet når jeg ikke syntes vi har prøvet 100% selv på at blive gravide. 

Jeg er så frustreret nu! Ved snart ikke hvad jeg skal gøre eller sige til ham mere! Havde aldrig troet dette her skulle blive et problem for os da vi normalt er virkeligt gode til at snakke om tingene. 

Glem al planlægning - dyrk sex hver tredje dag, så lykkes det

Anmeld Citér

16. november 2017

Anonym

1. Ja som overskriften lyder er min kæreste og jeg i gang med PB på 5. måned. Vi er begge meget enige i, at vi gerne vil have et barn og har har haft lysten siden vi fandt sammen for 4 år siden, men ventet pga. forskellige omstændighedder. Da vi begyndte i sommers blev vi enige om at prøve ægløsningteste fra starten for at finde ud af min cyklus og er igen løbende vendt tilbage til at teste. Men problemet er at min kærestes sexlyst er sindsygt svingende! En uge kan han have lyst hver dag, og endda flere gange om dagen og en anden uge sket ikke, selv ikke hvis jeg ligger op til det. Selvom det er super dejligt når han så har lyst er "problemet" bare, at det jo ikke altid passer med ægløsning, sjællent faktisk. Har spurgt mange gange om det er fordi han er i tvivl om vi skal gøre det og at vi jo sagtens kan vente, men han siger hver gang at det slet ikke er det. Har også spurgt om det er fordi han ikke tænder så meget på mig eller om jeg kan gøre noget, og igen siger han at det intet har med mig at gøre, men at det er når han er stresset på arbejdet. Har også virkeligt prøvet at forklare, hvor lille vinduet for at blive gravid hver måned er og at det kun drejer sig om måske en uge om måneden med sex hver anden dag. Vi har også snakket om jeg skal fortælle ham når jeg har ægløsning eller lade hver og har også haft måneder hvor jeg ikke har testet, hvis det blev for stort et pres, men det er helt det samme 

Vi har fra lægens side fået godkendelse til at blive testet efter vi har prøvet i 6 måneder pga. forskellige fertilitetsproblemer i familien, men vil seriøst have det dårligt over at komme op og blive testet når jeg ikke syntes vi har prøvet 100% selv på at blive gravide. 

Jeg er så frustreret nu! Ved snart ikke hvad jeg skal gøre eller sige til ham mere! Havde aldrig troet dette her skulle blive et problem for os da vi normalt er virkeligt gode til at snakke om tingene. 

Jeg har også haft samme problem med min kommende mand. Han arbejder meget og har taget på (det har jeg også) siden vi begyndte sammen, så har hele tiden troet at jeg var problemet. At han ikke tænder på mig mere og ikke har lyst til mig mere, men han fortæller at det slet ikke er det, men han bare er meget træt siden han arbejder hele dagen.

Vi har endelig haft en uge, hvor vi har dyrket sex mere og muligvis har ramt ægløsning. Kan godt føle dig i at det er frustrerende. De gange vi har haft sex før sommeren, da har han ikke kunnet komme, fordi han var så træt.

Foreslå evt at han kan tage nogle fridage i den uge op til ægløsning måske? Krydser fingre for jer 

Anmeld Citér

16. november 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg tænker både for hans og for din egen skyld, så smid de tests ud. Lige meget hvad han tænker eller ikke tænker om tingene, så kan han ikke få lyst på kommando. Jeg forstår din frustration, men I dyrker trods alt ubeskyttet sex, og så behøver I altså ikke gøre mere aktivt lige foreløbig. Det er det, man bliver gravid af. Så nyd livet og nyd din kæreste. Glem resten 

Anmeld Citér

16. november 2017

Anonym

Har han altid været sådan?

min kæreste har meget dårlig sexlyst. Men efter vi tog komdom på igen og udskød baby har han lagt op til sex to gange om ugen.. så for ham var tanken om jeg ikke var beskyttet nok til at fjerne hans sexlyst (og ja det betød desværre han ikke var klar til pb)

Anmeld Citér

28. november 2017

Anonym

Hej med dig

Fortvivl ikke. Min mand kan heller ikke holde til de maaaange gange han skal præstere. Det er da også stressende for dem. Så det er HELT normalt. 

Tag ægløsningstest og find de gode dage. Appen Clue er super fin.

En super god idé kan være, at han hygger sig lidt selv og det samme gør du. Og når I når til affyringen, så er det bare med at komme ind i hulen. Det er rigtig nemt, og vi synes det har givet os et meget større overskud i PB. 

Prøv det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.