Hck skriver:
Ærligt, så har jeg sku lidt ondt af din kæreste ( ikke ondt ment), hvis han allerede fra dag et af for smidt ægløsningstest i hovedet og skal præstere på bestemte dage, tror faktisk også at min mand havde mistet meget af lysten hvis jeg stillede det sådan op fra starten af. Jeg ved godt at det ikke er nemt, når man virkelig er skrunk, men prøv det næste halve år og drop alt hvad der hedder test og se om lysten ikke lige så stille vender rigtigt tilbage igen.
Nu står der jo sådan set ikke nogle steder at det er sådan det forholder sig.
Jeg citerer: "hvis han allerede fra dag et af for smidt ægløsningstest i hovedet og skal præstere på bestemte dage"
Det kunne også være det er noget de har talt om - det behøver ikke altid at være kvinden der trækker projekt baby ned over manden.
Hos os var det min mand der begyndte at tale om ægløsningstest inden vi begyndte at forsøge os med nr. 3, hvor jeg aldrig har gået op i hvornår jeg havde ægløsning - men bare regnet med at vi nok skulle ramme pga. et aktivt sexliv. Jeg syntes det var spild af penge at anvende tests, da min cyklus altid har været nærmest klokkeslets-regelmæssig.
Til trådstarter. Man kan ikke lægge tanken på hylden - men I må bare være i det og tage den tid det nu tager. Måske vente lidt med at blive udredt og tage den med ro, selvom det er drøn svært når det er et kæmpe ønske.
Da vi havde forsøgt et lille års tid, kunne jeg godt mærke at min tålmodighed begyndte at forsvinde og jeg blev ret ked af det når det ikke lykkedes. Men der gik faktisk længe før jeg var klar til at tage springet til udredning. Min mand syntes vi skulle gøre det og pressede på, men jeg var dybt ulykkelig over at det ikke kunne lykkedes for os selv og det skulle være en kamp. Først da der var gået et år og 7 måneder var jeg klar til at blive udredt. Besked på dårlig sædkvalitet og eneste mulighed for os var IVF. Første forsøg lykkedes desværre ikke. Skulle holde en måneds pause, inden næste forsøg og vupti - jeg blev gravid i pausecyklussen helt naturligt.
Anmeld
Citér