Hej,
min kæreste er selv ludoman. Han har lovet mig en masse ting, at han ik ville spille, at han ville sige til hvis han spillede osv.
Når jeg spurgte ham, så havde han ik spillet.
Jeg var så naiv at sige, at han kunne spille for 200kr om ugen. Han spillede for meget mere!!!
Den dag vi skulle betale vores store sommerferie rejse, overførte jeg pengene til fælleskonto. Og om eftermiddageb spillede han det hele op!
Om aften gik han til bekendelse. For det blev han jo nødt til! Jeg var så rasende!! Aldrig har jeg været så skuffet i mit liv!!!
Vi endte ( jeg ente med at tage væk et par dage) og det var en øjenåbner for ham) med at blive sammen. På den betingelse, at 1: Han sagde det til sine forældre, inden vi sku på den store rejse 1,5 måned senere. Han sagde det dagen før vi tog afsted. 2: at han gik i behandling!
Jeg selv tog til et pårørende møde 1,5 uge efter og det har givet mig nogle værktøjer.
Det hele skete 1. Maj. I sidste uge blev han færdig med sin behandling og kom stolt hjem med sin spillemønt ( sådan en får man efter 8 uger)og idag snakker vi åbent om det i hans familie. Nu skal han til opfølgning en gang om måneden ( har gået en gang om ugen nu her).
Han har været åben hele vejen igennem hans behandlingsforløb - hvad de har snakket om. Han gik i gruppe terapi. Og nej, han synes ikke at det var fedt! Og gjorde det primært for min skyld, hvis vi sku blive sammen. Men jeg tror det, at han har set andre i samme båd, det har hjulpet rigtig meget! Og ved du hvad, han er rigtig glad for nu? At han har penge på kontoen hver måned. Det giver ham en ro.
Han er også tilmeldt hjælp til gæld - for at få styr på gælden. Og er formentlig ude af den om 7 år...
Hvad i skal gøre? Han skal i behandling!! Der findes flere forskellige former og de er gratis. Bare søg google. Der findes både , hvor man sidder alene, i grupper og så findes der noget, hvor man bor på et sted. Man KAN ikke klare det selv - min kæreste havde også meldt sig Rufus. Men hvis man vil spille... så kan man sagtens finde sider, hvor man kan spille.
Skriv her, hvis du vil skrive privat. Så skriver jeg til dig.